Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64419
Kirjoituksia 175214

AVM FRITZ!Box 6660 Cable langaton Dual Band WiFi 6 -kaapelimodeemi + Telian liittymä



Highlighted

AVM FRITZ!Box 6660 Cable langaton Dual Band WiFi 6 -kaapelimodeemi + Telian liittymä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

AVM FRITZ!Box 6660 Cable langaton Dual Band WiFi 6 -kaapelimodeemi + Telian liittymä

1/6

Moikka!

 

Tarkoituksena olisi nyt viikonloppuna värkätä Telian kaapelimodeemiliittymä kuntoon, mutta olen lueskellut, että AVM:n purkeilla edessä saattaa olla pitkä ja kivinen tie. Ongelmat ovat ilmeisesti lähinnä olleet alueellisia, joten mitenhän kyseisellä vehkeellä pärjää Porvoon seudulla? Uskaltaako ostaa ja pistää liittymän tulille?

 

T. Wombatti

0 tykkäystä
5 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 733 kpl

2/6

@MortalWombat  kirjoitti:

Moikka!

 

Tarkoituksena olisi nyt viikonloppuna värkätä Telian kaapelimodeemiliittymä kuntoon, mutta olen lueskellut, että AVM:n purkeilla edessä saattaa olla pitkä ja kivinen tie. Ongelmat ovat ilmeisesti lähinnä olleet alueellisia, joten mitenhän kyseisellä vehkeellä pärjää Porvoon seudulla? Uskaltaako ostaa ja pistää liittymän tulille?

 

T. Wombatti


Ensimmäisenä toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisön jäseneksi! Kiva kun löysit meidät täältä ja pääset kansamme keskustelemaan ja lukemaan ajankohtaisista asioista.

Sitten itse Fritzboxiin, eli sen kanssa oli alkuvuodesta haasteellista - kyseinen laite ei ole Telialta ja sen kanssa päivitykset eivät ole välttämättä jatkossa toimivia. Aiheesta oli keskustelua Telia Yhteisössä. Suosittelemme Telian liittymiin, meiltä saatavia modeemeja, ainakin ajantasaiset päivitykset tulevat ja toimivuus taataan niiden kautta. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

3/6

Kiitoksia! 🙂 Liittymä piti saada nopeasti ja Porvoossa ei ollut lainamodeemeja, niin ei auttanut kuin poistaa verkkiksestä kyseinen boksi.

 

Lueskelin aiheesta paljon ja kunhan sen saa linjoille nousemaan, niin kyllähän kyseessä on huomattavasti laadukkaampi vehje kuin operaattorien tarjoamat perusvehkeet - niissä kun tuntuu olevan myös omat ongelmansa.

 

En olisi toki kyseisen valmistajan laitetta ostanut, jos jonkun muun merkkisiä kaapelimodeemeita olisi hyllystä löytynyt, kun kotiin ei tule kuin Telian kaapeli. Kilpailijallakin oli ilmeisesti näiden kanssa aikaisemmin omat haasteensa: "Elisa korjasi ongelman

Nyt modeemi toimii myös Elisan verkossa. Ongelma liittyi sertifikaattiin, joka saatiin puolentoista kuukauden odottelun jälkeen korjattua."

 

AVM on voittanut roppakaupalla kaikenmaailman testejä ja Teliakaan ei varsinaisesti ole mikään nakkikioski-kaliiberin firma, niin uskalsin ottaa riskin, kun kerran olette yhteystyössä ongelmia ratkoneet mikäli ymmärsin oikein. 🙂

 

Laitteisiin liittyvästä Facebook-ryhmästä löysin seuraavaa:

 

"6590 saatiin vihdoin 1000 megan yhteydellä tulille (telia). Etukäteen ilmoitettu MAC oli kyllä Telian toimesta kirjattu ylös, mutta yhteys lähti toimimaan vasta kun aspa oli syöttänyt macin ja valtuutuksen uudestaan. Eli oppina tästä; etukäteen ilmoitettu MAC ei toiminut vaikka oli oikea."

 

"Nyt kun mainitsit, niin, muistelisin, joku täällä oli maininnut joskus, että telialla on just tuota "ongelmaa", että MAC on ilmoitettu mutta ei toimi. Aspan pitäny laittaa se parikin kertaa järjestelmään."


@PiaJo  kirjoitti:

@MortalWombat  kirjoitti:

Moikka!

 

Tarkoituksena olisi nyt viikonloppuna värkätä Telian kaapelimodeemiliittymä kuntoon, mutta olen lueskellut, että AVM:n purkeilla edessä saattaa olla pitkä ja kivinen tie. Ongelmat ovat ilmeisesti lähinnä olleet alueellisia, joten mitenhän kyseisellä vehkeellä pärjää Porvoon seudulla? Uskaltaako ostaa ja pistää liittymän tulille?

 

T. Wombatti


Ensimmäisenä toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisön jäseneksi! Kiva kun löysit meidät täältä ja pääset kansamme keskustelemaan ja lukemaan ajankohtaisista asioista.

Sitten itse Fritzboxiin, eli sen kanssa oli alkuvuodesta haasteellista - kyseinen laite ei ole Telialta ja sen kanssa päivitykset eivät ole välttämättä jatkossa toimivia. Aiheesta oli keskustelua Telia Yhteisössä. Suosittelemme Telian liittymiin, meiltä saatavia modeemeja, ainakin ajantasaiset päivitykset tulevat ja toimivuus taataan niiden kautta. 


 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 423 kpl

4/6

@MortalWombat  kirjoitti:

Kiitoksia! 🙂 Liittymä piti saada nopeasti ja Porvoossa ei ollut lainamodeemeja, niin ei auttanut kuin poistaa verkkiksestä kyseinen boksi.

 

Lueskelin aiheesta paljon ja kunhan sen saa linjoille nousemaan, niin kyllähän kyseessä on huomattavasti laadukkaampi vehje kuin operaattorien tarjoamat perusvehkeet - niissä kun tuntuu olevan myös omat ongelmansa.

 

En olisi toki kyseisen valmistajan laitetta ostanut, jos jonkun muun merkkisiä kaapelimodeemeita olisi hyllystä löytynyt, kun kotiin ei tule kuin Telian kaapeli. Kilpailijallakin oli ilmeisesti näiden kanssa aikaisemmin omat haasteensa: "Elisa korjasi ongelman

Nyt modeemi toimii myös Elisan verkossa. Ongelma liittyi sertifikaattiin, joka saatiin puolentoista kuukauden odottelun jälkeen korjattua."

 

AVM on voittanut roppakaupalla kaikenmaailman testejä ja Teliakaan ei varsinaisesti ole mikään nakkikioski-kaliiberin firma, niin uskalsin ottaa riskin, kun kerran olette yhteystyössä ongelmia ratkoneet mikäli ymmärsin oikein. 🙂

 

Laitteisiin liittyvästä Facebook-ryhmästä löysin seuraavaa:

 

"6590 saatiin vihdoin 1000 megan yhteydellä tulille (telia). Etukäteen ilmoitettu MAC oli kyllä Telian toimesta kirjattu ylös, mutta yhteys lähti toimimaan vasta kun aspa oli syöttänyt macin ja valtuutuksen uudestaan. Eli oppina tästä; etukäteen ilmoitettu MAC ei toiminut vaikka oli oikea."

 

"Nyt kun mainitsit, niin, muistelisin, joku täällä oli maininnut joskus, että telialla on just tuota "ongelmaa", että MAC on ilmoitettu mutta ei toimi. Aspan pitäny laittaa se parikin kertaa järjestelmään."




Huippu laitteitahan nuo Fritzboxin laitteet vaikuttaa olevan, sitä ei käy kieltäminen.

 

Laitteen manuaalivaltuutusta kannattaa ehdottomasti kokeilla ennenkuin laitetta lähdetään vaihtamaan muun merkkiseen.

 

Valtuutus voidaan tehdä teknisen asiakaspalvelumme kautta. Vaikka Minun Telia chatin kautta.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

5/6

Ta


@KaPetri  kirjoitti:

@MortalWombat  kirjoitti:

Kiitoksia! 🙂 Liittymä piti saada nopeasti ja Porvoossa ei ollut lainamodeemeja, niin ei auttanut kuin poistaa verkkiksestä kyseinen boksi.

 

Lueskelin aiheesta paljon ja kunhan sen saa linjoille nousemaan, niin kyllähän kyseessä on huomattavasti laadukkaampi vehje kuin operaattorien tarjoamat perusvehkeet - niissä kun tuntuu olevan myös omat ongelmansa.

 

En olisi toki kyseisen valmistajan laitetta ostanut, jos jonkun muun merkkisiä kaapelimodeemeita olisi hyllystä löytynyt, kun kotiin ei tule kuin Telian kaapeli. Kilpailijallakin oli ilmeisesti näiden kanssa aikaisemmin omat haasteensa: "Elisa korjasi ongelman

Nyt modeemi toimii myös Elisan verkossa. Ongelma liittyi sertifikaattiin, joka saatiin puolentoista kuukauden odottelun jälkeen korjattua."

 

AVM on voittanut roppakaupalla kaikenmaailman testejä ja Teliakaan ei varsinaisesti ole mikään nakkikioski-kaliiberin firma, niin uskalsin ottaa riskin, kun kerran olette yhteystyössä ongelmia ratkoneet mikäli ymmärsin oikein. 🙂

 

Laitteisiin liittyvästä Facebook-ryhmästä löysin seuraavaa:

 

"6590 saatiin vihdoin 1000 megan yhteydellä tulille (telia). Etukäteen ilmoitettu MAC oli kyllä Telian toimesta kirjattu ylös, mutta yhteys lähti toimimaan vasta kun aspa oli syöttänyt macin ja valtuutuksen uudestaan. Eli oppina tästä; etukäteen ilmoitettu MAC ei toiminut vaikka oli oikea."

 

"Nyt kun mainitsit, niin, muistelisin, joku täällä oli maininnut joskus, että telialla on just tuota "ongelmaa", että MAC on ilmoitettu mutta ei toimi. Aspan pitäny laittaa se parikin kertaa järjestelmään."




Huippu laitteitahan nuo Fritzboxin laitteet vaikuttaa olevan, sitä ei käy kieltäminen.

 

Laitteen manuaalivaltuutusta kannattaa ehdottomasti kokeilla ennenkuin laitetta lähdetään vaihtamaan muun merkkiseen.

 

Valtuutus voidaan tehdä teknisen asiakaspalvelumme kautta. Vaikka Minun Telia chatin kautta.


Tapahtui kohtuu eeppisen kokoluokan kämmi koko operaatiossa. En nyt sitä näin alkuun tänne yhteisöön / muualle nettiin lähde vuodattamaan, mutta kerran aspan puolelta en edes pahoittelua saanut, niin josko tätä kautta saisi joltain Telialaiselta vaikkapa sähköpostia, niin voitaisi katsoa mikä on kantanne tapahtuneeseen. 😳 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 280 kpl

6/6
@MortalWombat 

Tapahtui kohtuu eeppisen kokoluokan kämmi koko operaatiossa. En nyt sitä näin alkuun tänne yhteisöön / muualle nettiin lähde vuodattamaan, mutta kerran aspan puolelta en edes pahoittelua saanut, niin josko tätä kautta saisi joltain Telialaiselta vaikkapa sähköpostia, niin voitaisi katsoa mikä on kantanne tapahtuneeseen. 😳


Kuulostaapa kurjalta tietämättä yhtään enempää mitä on tapahtunut! Koska täällä Yhteisössä emme pääse käsiksi asiakastietoihin ja siten tilanteen päälle, niin en siksi pysty ottamaan kantaa, mutta lämpimästi kyllä suosittelen olemaan yhteydessä meihin asiakaspalvelukanavien kautta, jotta päästään tsekkaamaan tilanne ja tekemään tarvittavia korjausliikkeitä. 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.