Apua ummikolle Hoas wifi kanssa?

  • 28 January 2017
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

  • Savumerkittäjä
  • 0 kommenttia

Olen tässä nyt jo viikon ajan tapellut saadakseni Hoas asunnossani wifi yhteyden toimimaan. Internet yhteydessä ei sinänsä ole mitään vikaa, yhteys tulee todella nätisti ethernet kaapelia pitkin, mutta testattuani kolmea eri reititinä en tunnu saavan wirelessia toimimaan.

 

Tällä hetkellä käytössä on Technicolorin TG799vac malli (jo toinen saman mallin laite testissä, ekassa epäiltiin laite vikaa), joka joka kerta käynnistyksen yhteydessä näyttää punaista statusvaloa. Myös molemmat Wireless valot vilkkuvat mutta internetiin se ei yhdisty. Ethernet kaapeli on punaisessa piuha paikassa ja kaapeli on seinässä. Myymälästä ja asiakastuesta sanotaan että laitteen pitäisi yhdistyä internettiin automaattisesti muttei sitä tee. Olen koikeillut restartata laitteen useampaan kertaan. Olen kokeillut eri piuhoja (jopa DSL :llää vaikka sen ei pitäisikään toimia) ja tällä hetkellä on käytössä CAT. 5e piuha.

 

Missä voisi olla vika? Pitääkö laite reksiteröidä ensi jotenkin ja jos pitää niin miten?? Apua...


1 kommentti

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Toimiiko yhteys jos kytket tietokoneesi suoraan siihen seinään ilman Soneran boksia?

Vastaa