Armoton säätö toimimattoman netin vuoksi

  • 27 September 2022
  • 5 kommenttia
  • 117 katselukertaa

Hei. Tämä on kovin konstikas tapaus, mutta yritän kertoa sen lyhyesti,

 

26.9. joskus puolen päivän jälkeen sammutin ja irrotin valokuitumodeemini seinästä (vaihdoin järjestystä). 10 minuuttia myöhemmin kytkin modeemin takaisin, mutta yhteys ei toiminut. Irrotin kaikki piuhat uudemman kerran ja käynnistettäessä vihreä valo syttyi hetkeksi, mutta muuttui taas punaiseksi. Asunnossani on puhelinpistoke sekä eteisessä että makuuhuoneessa, olen kokeillut yhteyden saamista molempien pistokkeiden kautta. Kävin myös hakemassa täsmälleen samanlaisen varamodeemin Telian myymälästä, ei muutosta tilanteeseen - punainen yhteysvalo syttyy edelleen.

 

Kaikkein törkeintä kuitenkin oli, että soittaessani numeroon 0200 20010 (numero haettu Googlesta), minulle kerrottiin, että Telia Citycenterin (Kaivokatu 8 ) varastossa olisi tarpeisiini sopiva modeemi. Kun katsoin myymälän tarkan sijainnin, niin ilmeni, että myymälä on ollut pysyvästi suljettuna jo kauan! Soittoni ei mennyt suoraan myymälään, vaan johonkin vaihteeseen ja sieltä minut ohjattiin eteenpäin. Tarkistin asian myös Minun Telia -sovelluksesta, sieltäkään ei löytynyt Citycenter-myymälää. Soitin vielä kerran asiakaspalveluun ja sielläkin ihmeteltiin, että miten minut yritettiin ohjata suljettuun myymälään, ja vielä väitettiin, että heillä olisi sopiva modeemi varastossa?! Harmi kyllä en muista kenen kanssa puhuin virheellisen tiedon antamisen kohdalla, vaikka nimi sanottiin puhelimessa.

 

Lopulta sain varamodeemin Itäkeskuksen ystävälliseltä asiakaspalvelijalta, mutta en pääse silläkään verkkoon, joten tilasin huoltomiehen, 100 euron "aiheettoman käynnin" uhkamaksusta huolimatta. Odotan asiaan pikaista ratkaisua, sillä olen todella ärsyyntynyt lukuisista pitkistä jonotusjaksoista asiakaspalveluun, annetusta väärästä tiedosta, toimimattomasta netistä sekä ympäriinsä ravaamisesta.


5 kommenttia

Päivitystä asiaan. Nyt sain sitten viestin, että "Vikanne liittyy alueelliseen vikaan". Tämä tiedote olisi ollut mukava kuulla jo eilen (maanantaina), se olisi vähentänyt huomattavasti vaivoja.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@Turbo1976  kirjoitti:

Kävin myös hakemassa täsmälleen samanlaisen varamodeemin Telian myymälästä, ei muutosta tilanteeseen - punainen yhteysvalo syttyy edelleen.




Pahoitteluni, että nettiongelman selvitys on mennyt näinkin kinkkiseksi. Varmistaisin ensin, että olitko siis alun perin yhteydessä asiakaspalveluumme, josta neuvottiin kokeilemaan tuota varamodeemia? Eli selvitettiinkö netin vikatilaa ensin teknisen puolemme kanssa vai saitko sen heti Itäkeskuksen liikkeestä?


 



@Turbo1976  kirjoitti:

Kaikkein törkeintä kuitenkin oli, että soittaessani numeroon 0200 20010 (numero haettu Googlesta), minulle kerrottiin, että Telia Citycenterin (Kaivokatu 8 ) varastossa olisi tarpeisiini sopiva modeemi. Kun katsoin myymälän tarkan sijainnin, niin ilmeni, että myymälä on ollut pysyvästi suljettuna jo kauan! Soittoni ei mennyt suoraan myymälään, vaan johonkin vaihteeseen ja sieltä minut ohjattiin eteenpäin. Tarkistin asian myös Minun Telia -sovelluksesta, sieltäkään ei löytynyt Citycenter-myymälää. Soitin vielä kerran asiakaspalveluun ja sielläkin ihmeteltiin, että miten minut yritettiin ohjata suljettuun myymälään, ja vielä väitettiin, että heillä olisi sopiva modeemi varastossa?! Harmi kyllä en muista kenen kanssa puhuin virheellisen tiedon antamisen kohdalla, vaikka nimi sanottiin puhelimessa.




Pahoitteluni vielä tuon puolesta. Tällaisessa tilanteessa palvelijan pitäisi varmistaa, että liike johon asiakas ohjataan sisältäisi varmasti kyseisen modeemin sekä tietysti, että liike on auki.


 



@Turbo1976  kirjoitti:

Lopulta sain varamodeemin Itäkeskuksen ystävälliseltä asiakaspalvelijalta, mutta en pääse silläkään verkkoon, joten tilasin huoltomiehen, 100 euron "aiheettoman käynnin" uhkamaksusta huolimatta. Odotan asiaan pikaista ratkaisua, sillä olen todella ärsyyntynyt lukuisista pitkistä jonotusjaksoista asiakaspalveluun, annetusta väärästä tiedosta, toimimattomasta netistä sekä ympäriinsä ravaamisesta.




Varmistaisin totesiko huoltomies siis käynnin aiheettomaksi ja sinulle tuli maksu vai mitä tarkoitat tuolla? Kertoisitko vielä millä alueella häiriö on meneillään? Vikatilanteen sattuessa kannattaa aina vilkaista häiriötiedotteemme sekä häiriökartta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@Turbo1976  kirjoitti:

Päivitystä asiaan. Nyt sain sitten viestin, että "Vikanne liittyy alueelliseen vikaan". Tämä tiedote olisi ollut mukava kuulla jo eilen (maanantaina), se olisi vähentänyt huomattavasti vaivoja.




Hyvä, että vian juurisyy selvisi. Aiemmin linkkaamani tiedotteet sekä häiriökartta näyttävät yleensä aiemmin meneillään olevat häiriöt mutta on silti ikävää, että viestissä meni näinkin kauan.

Nettiyhteyttä testattiin toki kahden eri asiakaspalveluun tulleen puhelun aikana ja eri virityksillä (eteisen ja makuuhuoneen pistorasioista) ja modeemi bootattiin muutaman kerran ennen kuin sain ehdotuksen hakea varamodeemi.

 

Huoltomiestä ei ilmeisesti tarvita, koska kyseessä on alueellinen vika. Olin siis vasta tilannut huoltomiehen käynnin ja aspasta sanottiin (n. klo 16.45), että käyntiin voi mennä 1–2 päivää, koska kello oli jo tiistaina niin paljon.

 

Onneksi sain nyt kuitenkin tiedon, missä vika on ja lainamodeemin palautus ei kauaa vie. Vika on Itä-Helsingin alueella.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@Turbo1976  kirjoitti:

Nettiyhteyttä testattiin toki kahden eri asiakaspalveluun tulleen puhelun aikana ja eri virityksillä (eteisen ja makuuhuoneen pistorasioista) ja modeemi bootattiin muutaman kerran ennen kuin sain ehdotuksen hakea varamodeemi.


 


Huoltomiestä ei ilmeisesti tarvita, koska kyseessä on alueellinen vika. Olin siis vasta tilannut huoltomiehen käynnin ja aspasta sanottiin (n. klo 16.45), että käyntiin voi mennä 1–2 päivää, koska kello oli jo tiistaina niin paljon.


 


Onneksi sain nyt kuitenkin tiedon, missä vika on ja lainamodeemin palautus ei kauaa vie. Vika on Itä-Helsingin alueella.




Okei, suosittelisin varmuudeksi kysymään lainamodeemia palauttaessa, että he tarkastaisivat peruutetaanko tuo huoltomiehen käynti. Vian johtuessa alueellista syystä en usko, että huoltomiehelle on tarvetta/apua vian korjaamiseksi.

Vastaa