Auttaako modemin vaihto?

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 17 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Kiinteistöllä on kaapeliyhteys. Modemi on Cisco EPC 3825. Liittymiä talossa 10. Yhteys on osittautunut huonosti toimivaksi: langallinen yhteys pätkii niin, että 10 Mb/s nopeudella ei voi katsoa elokuvaa. Langaton yhteys on tosi surkea ja se pätkii niin, että töiden teko on kurjaa. Langaton toimii, jos vie laitteen samaan tilaan, jossa modemi on. Onko kiinni modemista ja auttaisiko sen vaihto? Olisiko parempi vaihtaa palvelun tarjoajaa?

7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Mitkä ovat seinämateriaalit? Mahdollisesti estävät langattomat signaalit? Naapurin verkot voivat myös tuoda häiriötä.

Tällä kaapelimodeemilla aika usein valitetaan langattoman verkon ongelmista, joten sen vaihto toki voi auttaa...
Oletko kokeillut johdolla ? Toimiiko naapureilla huonosti ? Itsekin ko. modeemia 10Mbs:n liittymässä reilu pari vuotta käyttäneenä sanoisin, ettei se wlan maailman paras ole, mutta kyllä se ihan tyydyttävästi toimii. Jos toimii johdollakin huonosti ja naapurit valittavat samaa, operaattorin vaihto voi auttaa, mutta wlanin huonoon toimintaan ei.
Moikka jarvepe,

Suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen, niin meiltä pääsee asiantuntija katsomaan asiaa tarkemmin ja saadaan myös asentaja paikalle mikäli tarve vaatii.

Vikailmoituksen voit jättää joko soittamalla vikapalvelun numeroon 0206 90101 (mpm/pvm) tai Omilta Sivuilta osoitteesta http://www.sonera.fi/Kirjaudu/
Jaakko- kirjoitti:
Moikka jarvepe,

Suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen, niin meiltä pääsee asiantuntija katsomaan asiaa tarkemmin ja saadaan myös asentaja paikalle mikäli tarve vaatii.

Vikailmoituksen voit jättää joko soittamalla vikapalvelun numeroon 0206 90101 (mpm/pvm) tai Omilta Sivuilta osoitteesta http://www.sonera.fi/Kirjaudu/


***********************
Hei
Ennenkuin teen vikailmoituksen, kysyn, olisiko mitään mieltä viedä Cisco modemi siltaavaan tilaan? Yritin ttehdä sen, mutta heti tuli vastaan paikka, jossa luki "User name" ja minun käyttäjätunnukseni. Yritin käyttää liittymän salasanaa, mutta sitä se ei huolinut enkä päässyt eteenpäin.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Siis laitteiston salasana toki ei ole sama kuin Sonera tunnuksen....

Yhdessä ohjeessa ensimmäisellä kerralla molemmat kentät tyhjinä, pitäisi päästä.

Jos laitat Ciscon siltaavaan tilaan, sinulla tulisi olla toinen reititin... Siltaavassa tilassa sinulla on käytettävissä enintään 5 kappaletta IP-osoitteita. Eli suomeksi 5 erilaista verkkolaitetta modeemisi lisäksi (yleensä varaa yhden osoitteen itselleen). Myös silloin tulee itse huolehtia paremmin laitteistojen palomuurista.
Hei
Kuinka luotettavia ovat netin nopeusmittarit. Olen mitannut useilla mittareilla ja saanut latausnopeuksiksi aivan erilaisia lukuja. Teoreettinen nopeuteni on 10 mbs ja mittaustulokset 4,35 - 9,57. Pitkän ajan keskiarvot ovat siinä 8 luokkaa. Eikö tällä nopeudella pitäisi voida katsoa esim. Areenan liikkuvaa kuvaa niin, että sen ääni ja kuva ei pätkisi kaiken aikaa? Katkeamat ovat vajaa sekunnin mittaisia mutta ilkeitä katsojan kannalta. Langattomana nopeudet ovat puolet tuosta langallisen vastaanotosta. Mistähän tätä voisi alkaa purkaa, sillä en vieläkään halua tänne melko kallista vikamiestä.
Hei jarvepe,

Nopeusmittareitahan on moneen lähtöön mutta itse suosittelen Speedtestin sekä Soneran Nopeustesteriä. Tuo pitkän ajan keskiarvon laskeminen tietysti tuo tarkempaa kuvaa sitten myös.

Jos testaat Areenan liikkuvaa kuvaa muilla laitteilla (esim. läppäri, tabletti, kännykkä), ilmeneekö näissä kaikissa tuo sama ongelma?

Vastaa