Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
someri
Uusi jäsen
  • 5 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Avoin kuitu etuhinnat

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miksi Telia kohtelee valokuituasiakkaita( avoinkuitu/valokuitu) eriarvoisesti? Netissä on tällä hetkellä valokuituasiakkaille tarjous digiboxi+laajakaista paketista 39,90/kk/100 megaa. Tarjouksessa lukee valokuitu ja hybridiasiakkaat mutta sitä ei saa avoimenkuidun valokuituasiakkaat? Jos näin on niin tarjoukseen pitää panna tarkennus, ettei se koske avoimenkuidun valokuituasiakkaita. Eli Telian pitää nyt vastata miksei koske avoimenkuidun valokuituasiakkaita? Avoimenkuidun asiakkaathan ovat maksaneet pelkän kuidun vetämisestä asuntoonsa yleensä yli 2000 euroa? eli miksei siihen voi kytkeä samoja valokuitu tarjouksia kuin muillekin?

Edit JoonasLam: muovattu hieman otsikkoa

14 vastausta
JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 279 custom-general.kudos
  • 665 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD  kirjoitti:

@JoonasLam  kirjoitti:

@SINAD : Ensimmäiseksi tulee mieleen, ettei tätä kampanjaa välttämättä ollut tuolloin voimassa, kun sopimuksesi on uusittu. Varmistan tämän myös ja palataan tästä myöhemmin. 

Joo no taitaa 2 viikon tms. perumisaika olla eletty eli varmaankaan asialle ei ole mitään tehtävissä? Aika tympeetä vaan silleensä että kun teet 2 vuoden sopparin niin tyyliin viikon päästä sitten muille paljon halvemmalla...


14 vrk peruutusaika on sopimuksissa myös käytössä etäkaupassa eli suosittelen tästä olemaan asiakaspalveluumme yhteyksissä, jota kautta halutessasi voidaan edellinen sopimus perua ja tarkistaa nykyisistä kampanjoista uusi sopimus. Chat on meillä 24/7 auki niin sitä kautta kannattaa tässä tapauksessa pistää viestiä. 

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

SINAD
Konkari ☆
  • 601 custom-general.kudos
  • 1322 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JoonasLam  kirjoitti:


14 vrk peruutusaika on sopimuksissa myös käytössä etäkaupassa eli suosittelen tästä olemaan asiakaspalveluumme yhteyksissä, jota kautta halutessasi voidaan edellinen sopimus perua ja tarkistaa nykyisistä kampanjoista uusi sopimus. Chat on meillä 24/7 auki niin sitä kautta kannattaa tässä tapauksessa pistää viestiä. 


Eemeli chatissa kertoi että hinnoissa on alueellisia eroja ja voi olla myös taloyhtiöhinta, joten eipä sille sit voi mitään. tuon 39,90 eur se on tähänkin asti maksanut mitä nyt seuravat 24kk et ei siinä nyt silleensä ongelmaa ole, mutta tuli vaan ekana sellainen ajatus että onkohan mulle nyt myyty vanhalla hinnalla eli sen ei pitäisi enää maksaa tuota 39,90 eur/kk.. näin kai sitten.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 279 custom-general.kudos
  • 665 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD  kirjoitti:

@JoonasLam  kirjoitti:


14 vrk peruutusaika on sopimuksissa myös käytössä etäkaupassa eli suosittelen tästä olemaan asiakaspalveluumme yhteyksissä, jota kautta halutessasi voidaan edellinen sopimus perua ja tarkistaa nykyisistä kampanjoista uusi sopimus. Chat on meillä 24/7 auki niin sitä kautta kannattaa tässä tapauksessa pistää viestiä. 


Eemeli chatissa kertoi että hinnoissa on alueellisia eroja ja voi olla myös taloyhtiöhinta, joten eipä sille sit voi mitään. tuon 39,90 eur se on tähänkin asti maksanut mitä nyt seuravat 24kk et ei siinä nyt silleensä ongelmaa ole, mutta tuli vaan ekana sellainen ajatus että onkohan mulle nyt myyty vanhalla hinnalla eli sen ei pitäisi enää maksaa tuota 39,90 eur/kk.. näin kai sitten.


Aivan okei, näinhän se on. Nyt tuota @heebo1974 saamaa sähköpostia varmistelin, niin se on ollut meidän uutiskirjeen mukana mennyt tarjous, jossa on meidän päässä käynyt virhe viestikohdennuksessa. Tämän se on voinut mennä perille tiettyihin kohteisiin, jossa sitä ei voi hyödyntää. Pahoittelut tästä kertaalleen meidän puolesta ja palaute on välitetty meidän asiakasviestintään. 

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

heebo1974
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

On tämä Telian Avoin Kuitu aika hämärä systeemi. Näyttäisi siltä, että oman avoimen kuidun avoimuus on päättynyt ?

Avoin kuitu ilmeisesti siirtyi jossain vaiheessa Valokuitusen taakse? Olenko oikeassa ?

Nyt kuitenkin jos menen valokuitusen sivuille ja tarkastan kuidun saatavuutta, niin kyllä sellainen löytyy osoitehaulla.

Jos kuitenkin haluaisin vaihtaa jollekkin toisella palveluntarjoajalle, joutuisin liittymään tuohon valokuituseen ja maksaa avausmaksua 2390€, jonka olen jo avoimen kuidun aikaan maksanut.

 

Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että Telialla on ensimmmäistä kertaa tarjouksia valokuitusen asiakkaille.

En vain tiedä olenko oikeutettu niihin, koska en ole ilmeisesti valokuitusen asiakas, enkä edes uusi asiakas.

Normaalitilanteessa voisin ainaki "uhata" vaihtavani toiselle palveluntarjoajalle, mutta tässä tilanteessa avausmaksun maksaminen ei paljon kiinnosta.

 

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 129 custom-general.kudos
  • 520 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@heebo1974  kirjoitti:

On tämä Telian Avoin Kuitu aika hämärä systeemi. Näyttäisi siltä, että oman avoimen kuidun avoimuus on päättynyt ?

Avoin kuitu ilmeisesti siirtyi jossain vaiheessa Valokuitusen taakse? Olenko oikeassa ?

Nyt kuitenkin jos menen valokuitusen sivuille ja tarkastan kuidun saatavuutta, niin kyllä sellainen löytyy osoitehaulla.

Jos kuitenkin haluaisin vaihtaa jollekkin toisella palveluntarjoajalle, joutuisin liittymään tuohon valokuituseen ja maksaa avausmaksua 2390€, jonka olen jo avoimen kuidun aikaan maksanut.

 

Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että Telialla on ensimmmäistä kertaa tarjouksia valokuitusen asiakkaille.

En vain tiedä olenko oikeutettu niihin, koska en ole ilmeisesti valokuitusen asiakas, enkä edes uusi asiakas.

Normaalitilanteessa voisin ainaki "uhata" vaihtavani toiselle palveluntarjoajalle, mutta tässä tilanteessa avausmaksun maksaminen ei paljon kiinnosta.

 


Avoin Kuitu -verkot ovat siirtyneet Valokuitusen omistukseen eli jatkossa he hoitavat esimerkiksi kyseisten kuituverkkojen rakentamisen. Onko sinulla tällä hetkellä laajakaistayhteys meidän kautta vai toiselta palveluntarjoajalta? Jos sinulla on laajakaistayhteys meiltä, voit päivittää liittymällesi sopimuksen asiakaskaspalvelumme kautta. Kirjautumalla Minun Teliaan näet myös laajakaistasopimuksesi ja voit katsoa sieltä saatavilla olevat tarjoukset.

 

Tuosta palveluntarjoajan vaihtamisesta ja liittymän avausmaksusta sinun tulisi kysyä suoraan Valokuituselta. He osaavat kertoa tarkemmin, miten mahdollinen palveluntarjoajan vaihto menee, ja mitä kustannuksia siitä mahdollisesti tulee. Itse kyllä olen sitä mieltä, että kun olet jo kerran liittynyt kuituverkkoon, ei sinun tuota liittymis-/avausmaksua tarvitse uudestaan maksaa. Valokuitusen asiakaspalvelu kuitenkin osaa antaa tähän sinulle tarkimman tiedon ja täältä löydät heidän yhteystiedot

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |