Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
nimron_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Cisco EPC3825 modeemi siltaavaksi?

Saatuani päivityksen kaapeli-modeemiini huomasin etta valittavana oli siltaava tila, yritin aktivoida mutta en tiennyt että siihen pääsee käsiksi osoitteesta 192.168.100.1, oli myöhä ja en ehtinyt kokeilla sen enempää, joten palautin tehdasasetukset ja nyt sitä valintaa ei enää ole olemassa.

Olisko mahdollista saada takaisin, tai että te aktivoisitte siltaavan tilan?
226 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei nimron,

Kokeile hetken kuluttua uudelleen ja ilmoittele löytyykö siltausvaihtoehto nyt. Resetoinnin yhteydessä tuo vaihtoehto ilmeisesti katoaa sieltä, mutta kohta sen pitäisi näkyä taas.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
nimron_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos paljon Marko!

Nyt kaikki toimii kuin valettu :)!
jiiwee
Vakiokalustoa ☆
  • 3 custom-general.kudos
  • 171 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Marko- kirjoitti:
Resetoinnin yhteydessä tuo vaihtoehto ilmeisesti katoaa sieltä, mutta kohta sen pitäisi näkyä taas.

Tarkoittaako, että näin tulee käymän aina, jos joutuu syystä tai toisesta palauttamaan tehdasasetukset? Ja onko korjauksena pyytää firmiksen uudelleen asennus vai teettekö siellä päässä vain jotain "säätöjä" kuten tuosta kommentista voisi päätellä?
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei jiiwee,

Tulevaisuudessa on tarkoitus että modeemi päivitetään verkon kautta automaattisesti jolloin tämäkin ongelma poistuu. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin se että jos modeemin resetoi ja haluaa sen takaisin siltaavaksi, joutuu olemaan yhteydessä meillepäin ja päivitämme modeemin uudestaan.

Meidän päässä ei tehdä käytännössä mitään "säätöjä" tai aktivointia siltaukselle. Ainoastaan modeemin päivityssofta ajetaan uudestaan modeemiin jonka jälkeen tuo siltausmahdollisuus taas avautuu.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mikaju_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei, laajakaistani oli eilen jumissa ja epäilin heti Ciscoa, minulla on ollut tuo jo pidemmän aikaa siltaavana ja nyt en päässyt sisään enää koko boxiin. Koko laite ei meinannut resetoituakkaan ollenkaan, kunnes useiden boottien ja resetin pohjassa pitämisen jälkeen laite boottasi nettiin ja pääsin asetussivulle, myös fw oli päivittynyt tällä välin. Nyt epc3825-v302r125574-131129c.

Tämä rumba kuitenkin aiheutti sen että siltaus vaihtoehto oli kokonaan kadonnut. Joten jos viitsisitte päivityksen laitteeseeni uudelleen laittaa kiitos!
mikaju_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei Antti- laitatko minunkin ylläolevaa pyyntöäni eteenpäin kuin muitakin kommentoit.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei mikaju,

Hep, päivitys tehty! Vilkaisetko joko nyt valinta näkyy hallinnasta ja kuittaa tänne jos toimii / ei toimi 🙂
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mikaju_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Antti- kirjoitti:
Hei mikaju,

Hep, päivitys tehty! Vilkaisetko joko nyt valinta näkyy hallinnasta ja kuittaa tänne jos toimii / ei toimi 🙂


Toimii! Kiitos Antti pikaisesta palvelustasi.

Juhlin liian aikaisin, Working mode oli tuonne ilmestynyt ja sain bridged moden päälle. Tämä kuitenkin aiheuttaa sen että koko laite jumittuu, en saa enää yhteytttä nettiin enkä koko laitteeseen, ei toiminut 192.168.0.1 eikä 192.168.100.1. Ainoastaan power valo palaa ja ethernet jossa siis kiinni routerini eli Asus rt-56u. Eteenpäin en päässyt muuta kuin resetoimalla taas modeemin jolloin working mode katosi, vaikeuttaa hieman vianetsintää sillä resetoinnin jälkeen pitää ottaa taas teihin yhteyttä. Tämä kokoonpanoni on tosiaan toiminut kuin se kuuluisa junan wc, nyt oli ilmeisesti tuo Cisco päivittynyt teidän toimesta jolloin ongelmat alkoivat. Kaapeliverkon toimintaan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen mutta onhan tuo Cisco melko kehno, siksipä erillisen routerin käytön olen todennut pakolliseksi.

Tuli mieleen että tsekkaako Sonera nyt myös tuon Asuksen routerin MACin ollessaan bridged tilassa? Jos nyt voitte vielä uudestaan ajaa sen päivityksen tuohon modeemiin niin voin vaikka kokeeksi jättää wlanin laitteeseen päälle ja sitten vasta laittaa laitteen bridged tilaan, ja testata saako tuon kautta edes yhteyttä nettiin vai onko tuo ihan "bricked" ollessaan sillattuna.

Jotain muuta mitä kannattaisi vielä testata?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei mikaju,

Kokeile vielä ottaa modeemista virta pois ja pidä poissa parin minuutin ajan. Kun käynnistät laitteen uudelleen, niin pitäisi tuo siltausvaihtoehto tulla näkyviin uudelleen. Jos tuo ei toimi, niin laita tänne viestiä niin tarkistellaan asiaa vielä uudelleen. Valtuutin modeemisi nyt varmuuden vuoksi uudelleen vielä.

Kun tuo reititin on siltaavaan modeemiin kytkettynä, niin laite käy DHCP:ltä kyselemässä IP-osoitetta. Tässä tapauksessa laite on näkyvillä ulkoverkkoon ja myös tuo MAC silloin näkyy. Mutta tämän ei yhteyteen pitäisi vaikuttaa. Tietenkin liittymälläsi on maksimissaan 5 IP-osoitetta käytettävissä ja jos kaikki ovat käytössä, niin yhteys verkkoon ei välttämättä onnistu, ennenkuin sieltä yksi osoite vapautuu. Oletettavasti sinulla ei kuitenkaan ole ollut viittää laitetta julkisella IP-osoitteella käytössä?

Ilmoittelethan miten tuon kanssa käy, niin voidaan katsella asiaa eteenpäin?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu