Cisco Epc 3928

  • 18 October 2015
  • 2 kommenttia
  • 95 katselukertaa

Hei. Onko porukalla kokemuksia tuosta Ciscon Epc 3928 modeemista, onko samanlaista kuraa kuin Epc 3825? Mulla on ollut noita 3825 malleja 3kpl ja kaikki pätkivät kun laitetta kuormitetaan.

Wlanilla tuota on ihan turha yrittääkään käyttää eli mulla oli siltaavana nuo 3 modeemia/erillinen reititin ja silti pätki yhteys kun käyttäjiä on taloudessa 5 kpl ja liikenne aika kova. Ostin sitten Thomsonin tcw770 mallin joka pelittää kohtuullisesti pienen puhallin modin jälkeen.

 

Mutta mitä mieltä porukka on kannattaako päivittää uudempaan 3928 malliin vai pätkiikö kuormitettuna samanlailla?


2 kommenttia

Kunniamerkki +3

wlanin 2.4Ghz toimii hitaasti. Liekkö liian ruuhkanen.

5Ghz toimii hienosti.

 

kuormitus ei vaikuta pätkimiseen ainakaan 5Ghz:lla joka on mulla käytössä.

Pätkii ku pätkii. Lyhyitä pätkäsyjä tulee toisinaan. DHCP leaset on laitetty maximiin. Veikkaisin häiriötä verkossa

 

 

Laite on hyvissä käsissä erittäin toimiva, mutta perus-asetuksilla käyttökelvoton. EPC 3825 tarina on vissiin sama, hyvä laite mutta alkuperäiset asetukset ovat kuin hatusta vedettyjä.

Haluan sen takia laittaa nyt tänne asetukset joilla sain toimimaan kaksi konetta piuhalla ja 4 langattomasti (2 puhelinta, 2 läppäriä). Voin myös kertoa että nettipelaaminen ja netflixin kattelu samaan aikaan toimii ongelmitta, ei huomaa mitään eroa ja latausnopeudet jakautuu hienosti. Linja 100/5 ja ping 8ms (wifi 9ms). Olen myös 3825 tarinoitten takia laittanut varmuuden vuoksi tuulettimen makaamaan päälle jolla pysyy viileänä, mutta toimii kyllä ilmankin mainiosti uusilla asetuksilla.

 

WLAN asetukset:

WPS: disabled
Radio: 2.4Ghz (channel 1, 6 tai 11 riippuen naapureiden kanavista)

Network mode: N only (jos on vanhempia laitteita niin laita mixed)

Channel Width: 20Mhz

Wifi 2: disabled

Key renewal: 99999

Mac filter: disabled

CTS Protection: Disabled
Beacon interval: 65535

DTIM: 1
Fragm. Threshold: 512

RTS Threshold: 512

loput wifi asetuksista default arvoille.

 

Administration asetukset: 

IGMP: disabled

 

Noilla lähti kumman loistavasti kaikki toimimaan. Ongelmia oli varsinkin wifin kanssa kun koneet ei edes halunneet yhdistää tai oudosti vain katkaisi linjan eikä kone enää löytänyt modeemin wifiä. Nyt ei ole ongelmia ollut yhtäkään ja wifin kautta saa jopa 45 mbps alas (ennen jotain 10 maissa). Tärkein asetus oli Beacon interval joka piti maksimoida. Jos liikkuu vehkeitten kanssa paljon niin kannattaa laittaa alempi asetus jos laitteet pudottaa yhteyden liikkuessa.

Vastaa