Cisco epc3825 - yhteys pätkii

  • 23 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Vajaa vuosi sitten oli paljon pätkimisongelmia tämän laitteen kanssa mutta päivityksen jälkeen se on toiminut kuin enkeli. Mutta nyt yhteys taas pätkii. Toki paljon harvemmin, mutta kuitenkin niin usein kuin lähes joka kymmenes minuutti. Sen huomaa etenkin kun ajaa vpn-klientin (Cisco AnyConnect) kautta. Onko jotain muuttunut verkossa, olisiko ehkä taas aika saada uutta softaa modeemiin? 

 


6 kommenttia

Modeemi saa nykyään uusimman firmiksen suoraan verkosta, joten se puoli on kyllä kunnossa.  

Oletko huomannut pätkimistä silloinkin kun vpn on pois päältä? Käytätkö yhteyttä langattomasti vai onko kone suoraan verkkokaapelilla kiinni?

Sama juttu täällä, eilisestä illasta alkaen ainakin pätkinyt n. 10 minuutin välein, Boottailee itsekseen tai kadottaa nimipalvelimet n. 10 minuutin välein.

Käytän yhteyttä langattomasti. En ole huomannut pätkimistä muutoin kuin silloin kun käytän vpn:ää. Voi olla että pätkii muutenkin. Kun vpn on päällä niin se herjaa heti kun yhteys pätkii, sen huomaa sen takia heti.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

VPN yhteys katkeaa nopeasti. Kokeile ilman ping -t 8.8.8.8 ja kato kuinka nopeasti droppaa nuo pyynnöt.

Mikäs nyt vikana, kun ainakin tänään Turussa verkko pätkinyt aina kun ole käyttänyt, päivällä ja nyt illalla. Välillä modeemin sivulta yhteys näyttänyt olevan pystyssä mutta minnekkään en ole päässyt ja modeemin rebootin jälkeen netti toiminut vähän aikaa. Nyt taas modeemi itsekin hakenut yhteyttä pari kertaa perä jälkeen. Illalla myös iso pingihävikki, 30-70% riippuen kokeilukerrasta. Todella rasittavaa, kun puhelimesta jaettu kurppainen 3Gkin toimii luotettavammin.

Sijainti Turku ja 100MB kaapelimodeemiliittymä

Moro @puikkis ja tervetuloa mukaan Klaaniin!


 


Turun suunnilla kaapelikaistoissa on iltasella todettu probleemia, on korjauksessa. :)


Vikatiedotteista pääsee seuraamaan tilannetta, päivitetään sinne kun on kunnossa jälleen.

Vastaa