Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Hyyale
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ds ja us valot vilkkuvat, netti ei toimi

Moro!

Laitan nyt tätäkin kautta asiani vaikka soittelin kyllä eilen tukeen ja sanoivat laittavansa asiaa eteenpäin, mutta jos tätä kautta asiaan saataisiin uutta perspektiiviä mahdollisesti.

Eli 2.11 noin kello 7-13 välillä netti lakkasi toimimasta ja modeemin ds valo vilkkuu, jonka jälkeen se syttyy ja us valo alkaa vilkkumaan, mutta ei päädy online tilaan vaan jatkaa samaa rumbaa. Soittelin eilen tosiaan tukeen ja sieltä sanoivat, että virkistävät/nostavat taajuutta. Odottelin tunnin kuten ohjeistettiin mutta ei muutosta tilanteeseen kuten ei myöskään modeemin vaihdolla.

Eli tähän asti on kokeiltu
1. Modeemin uudelleenkäynistys ja sen antaminen olla pois päältä vähintään tunnin ajan
2. Modeemin resetointi
3. Modeemin vaihto piuhoineen (paitsi tuota valkoista kaapelia en ole vielä saanut vaihdettua joka menee suoraan seinään TV kohdasta sisään, voisiko vika olla tässä?)

Modeemin "omilla sivuilla" on DOC SIS Logissa useampia critical ja warning viestejä, joita en nyt puhelimella saa tähän kopioitua. Mutta eniten silmään pistäviä ovat mm.

Sync timing synchronization failure -failed to acquire QAM/Q....

No ranging response received - T3 time-out; CM-MAC...

No UCDs received - Timeout;; CM-MAC...

Tällä hetkellä DOC SIS signal sanoo:

Downstream channels
Channel 1
Channel ID:
Downstream frequency: 514000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power level: 10.1 dBmv
Signal to noise ratio: 42.0 dBmv

Upstream channels

Channel ID: 0
Upstream frequency: 39625000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 25600 kBits/sec
Power level: 56.0 dBmv

Modeemihan on Cisco epc 3010

Ja nämäkin tosiaan vaihtelevat aina joidenkin lukujen ja nollan välillä. Ja vain nuo "channel 1" kohdat täytettyinä.
2 vastausta
JoonasHa
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 72 custom-general.kudos
  • 139 custom-general.replies
  • 13 custom-general.solutions

Hyyale,

 

Tuosta kannattaa kyllä pistää vikailmoitusta vielä meille niin laitetaan vika tutkintaan.

Jos löysit hyvän viestin, paina tykkää. Jos sait apua, voit merkata viestin ratkaisuksi.
Hyyale
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Joo siitä ilmeisesti kirjattiin eiliseltä vikailmoitus, ajattelin jos tätä kautta tulisi jotain uutta informaatiota asiaan mutta eikai auta kuin odotella sillä tilanne on nyt ilmeisesti laitettu asentajalle.