Ei internet yhteyttä

  • 28 June 2017
  • 4 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Meillä on asunnossa kiinteistöliittymä Telialta, joka on toiminut moitteetta ja toimii edelleen minulla ja pojalla, mutta isännällä ei. Jostain kumman syystä hänellä sekä läppäri että telkkariin liitetty pöytäkone eivät nettiin enää pääse. Ongelma alkoi pari päivää sitten. Zyxel (P870HN-51b) näyttää vihreää ja kone näyttää yhdistäneensä ja palkit vihreällä, mutta nettiyhteys on kadonnut.

Molemmat koneet ovat Windows seiskoja. Olen nyt kaiken osaamani tehnyt: sammuttanut ja käynnistänyt sekä konetta, että modeemia (välillä modeemin käynnistys kadottaa sen keltaisen kolmion alapalkista, mutta nettiin ei siltikään pääse), seuraavat komennot on kokeiltu: netsh winsock reset, netsh int ip reset, ipconfig /release, ipconfig /renew ja ipconfig /flushdns. Mikään ei ole auttanut. Windowsin oma vianmääritys ei löydä mitään vikaa. Netti siis pelaa minulla Win 10 -koneessa ja Android-puhelimessa, Blu-ray-soittimessa ja pojalla Android-puhelimessa, tabletissa ja xboxissa (kaikki eivät toki ole netissä samaan aikaan).


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei Annamoks!


Onko näissä Windows 7 tietokoneissa uusimmat windows päivitykset? Modeemissahan ei vaikuta olevan vikaa, kun se netti toimii muissa laitteissa.


Joskus windowsin päivitykset aiheuttavat näitä vikoja, tai ainakin meidän W7 koneissa aiheutti. Nyt ei ole enää käytössä W7 koneita meillä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Mun kone tiputti  pois wlan yhteyden kerran, ei vaan yhteyttä ottanut nettiin. Pitikin laittaa niistä ohjauspaneeli asetuksista takaisin. Muut asetukset näyttivät normaalia.

 

Kiitokset vastauksista. Nyt on mitä ilmeisimmin ollut kuitenkin kyse jostain häiriöstä verkossa, sillä tänään pimeni netti hetkeksi kaikilta ja zyxelistä sammahtivat kaikki muut valot, paitsi virtavalo. Kytkettiin koko purkki pois vähäksi aikaa ja sen jälkeen netti palaili pätkittäin kaikkiin koneisiin. Nyt näkyy noissa seiskoissakin toimivan virheettä. Kylläpä sai taas vääntää näiden kanssa...

No joo...eipä se ihan niin yksinkertaista ollutkaan.. Eilisaamusta alkaen seiskat taas pois pelistä ja Anterossakin tuppaa hidastelemaan. Jos kyseessä on päivityksen aiheuttama ongelma, olisiko vinkkiä mikä päivitys tätä aiheuttaa? Muitakin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

 

 

Vastaa