Ei mobiiliyhteyttä

  • 13 September 2019
  • 3 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Aluksi sanon, että ongelman ratkaisussa olen ollut yhteydessä liittymän myyjään, tekniseen tukeen sekä vianetsintään (liekö kaikki termit oikein) useita kertoja, ja palvelu on toiminut hyvin asiallisesti, eli siitä ei pahaa sanottavaa.

 

Taustaa:

Mobiillilaajakaista 100 meganen Huawein reitittimellä oli minulla jatkuvassa päivittäisessä käytössä useita vuosia, ja se on toiminut erittäin hyvin, siitä ihan kiitosta operaattorille.

MUTTA! nyt kun vaihdoin hybridilaajakaistaan saaden Telia Fast 5370 Air reitittimen, niin mobiiliyhteys ei toimi, vaikka vian etsinnän myötä on reititintä (sama Telia Fast 5370 Air) ja simmiä uusittu.

Reititin on samalla paikalla kuin entinen Huawein reititin, ja olen kokeillut varmuuden vuoksi vaihtaa paikkaakin, vaikka se tuntuu ihan turhalta kun kenttä on hyvä, mutta ei todellakaan näytä kuin punaista tolppaa mobiili!

 

Ratkaisua tähän ei löytynyt, vaan vaihtoehdokisi jäi liittymän purkaminen pelkäksi mobiiliksi (operaattorin vaihto tietysti silloin myös toinen vaihtoehto), niin nyt joudun kysymään niin kuin Rummukainen elokuvassa Sinattu Hulluus: "Oletko koskaan nähnyt oikein viisasta miestä?"

 

Siis kuka vastaisi siihen täysin käsittämättömään asiaan onko ratkaisua olemassa, kun aiempi yhteys toimi samalla operaattorilla todella hyvin, mutta tämä uusi ei ollenkaan, vaikka tutkittu on, ja reititintä sekä korttia vaihdettu?

 

Kiitos vielä kuitenkin hyvästä Telian asiantuntijoiden palvelusta, ja uskon ettei tarvitse minun ainakaan laskua liittymästä vielä odotella:)

 

 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moikka @minulta ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Olitko testannut SIM-korttia jo Huaweissä? Toimiiko se siinä?

 

Ongelmasta olisi hyvä olla yhteydessä vianhallintaamme, minne olitkin ollut jo aiemmin yhteydessä. Mikäli häiriöilmoituksesi on suljettu, voit sen avata uudelleen laittamalla tekstiviestin HÄIRIÖ + häiriöilmoituksesi numero. 

 

Ei toimi Huaweissakaan, ja vianhallinnassa häiriöilmoitusta ei ole suljettu, eli asia on vireillä ja tutkinnassa.

Eilen kävin reitittimen ja kortin kanssa vielä Telia-kaupassa esittämässä ongelman, mutta sielläkään yhteys ei onnistunut vaikka korttikin taas kertaalleen vaihdettiin, ja testattiin toisellakin reitittimellä.

 

Siis sijainnistakaan ei ole kysymys, vaan liittymä ei yksinkertaisesti toimi missään!

 

Hybridiaajakaista Telialla ei tietojeni mukaan ole mikään juuri kehitetty, eikä myöskään reititin mikään testaamaton uusi malli, joten pitäisihän se liittymä toimia minullakin.

 

Miksi siis ei toimi, siihen haluaisin selvityksen, ja nyt jo mahdollisimman pikaisesti. Soittoaika on sovittu, ja toivon että silloin ratkaisu ongelmaan tulee.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Okei, sekin kertoo jo siitä että häiriö jää verkon puolelle, kun sim-kortti ei toimi huaweissäkään.

Koska sinulla on häiriöilmoitus meillä tutkinnassa, niin vianhallintamme on sinuun yhteydessä viankorjauksesta.

Vastaa