Guest wifi telian x2 technicolor reititin


Guest wlan jotenkin vaan roikkuu päällä, mutta en löydä asetuksista. Se on hyvä että guest wifi löytyy mutta missä sen asetukset? Jos palautan tehdas asetukset, katoaako guest wifi iäksi?


 


toinen mystinen on parental controls, väittää että mulla olis se smart wifi vai mikä onkaan käytössä, mutt ei ole.


 


kohta menee telia vaihtoon. En uskalla edes jättää häiriöilmoitusta kun mielummin alkavat soittelemaan ja ehdottelemaan että palauttavat tehdasasetukset, kuin oikeasti selvittämään ja korjaamaan firmistään.


 



 


 


edit katjane: upotettu kuva


15 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

Tehdasasetusten palautus taitaa olla ainoa oikea ratkaisu tässä tilanteessa.

Pitäisikö mulla näkyä jossain se guest wifi asetus vai onko se poistettu myöhemmissä firmiksissö?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Seitan77  kirjoitti:

Pitäisikö mulla näkyä jossain se guest wifi asetus vai onko se poistettu myöhemmissä firmiksissö?




WiFi -verkon asetuksien muokkaus onnistuu Telia Smart WiFi -sovelluksen kautta. Laitteen omalta hallintasivulta niitä asetuksia ei löydy tällä ohjelmistolla. Sama koskee myös parental control -valikkoa.



@Seitan77  kirjoitti:

En uskalla edes jättää häiriöilmoitusta kun mielummin alkavat soittelemaan ja ehdottelemaan että palauttavat tehdasasetukset, kuin oikeasti selvittämään ja korjaamaan firmistään.




Meihin kannattaa aina olla yhteydessä, jos palveluissa esiintyy häiriöitä. Tehdasasetuksien palautus on tehokas keino ratkaista ongelma, jos ne johtuu ohjelmistosta. Tietenkään se ei ole aina ratkaisu, kuten ei myöskään olisi tässä tapauksessa ollut. Ohjelmisto toimii nyt kuten sen on määritelty toimivan.

Heip

 

muuten ookoo mutta tuo smart wifi sovellus jää etsimään jotain smart wifi laajenninta jota mulla ei ole. Pelkkä technicolorin x2 reititin ja arriksen digiboksi

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Smart WiFi -sovelluksen tulisi kyllä löytyää se X2 reititin, kun siinä on se Smart WiFi -palvelukin käytössä.

Voitko kokeilla vielä X2 reitittimen tehdasasetuksien palautusta, jos se ei nyt vain näy oikein verkossa. Onhan myös puhelimesi/laitteesi jolla Smart WiFi -sovellusta käytät, X2:n jakamassa Wi-Fi -verkossa? Kertoisitko myös vielä, minkä merkkisellä ja mallin laitteella käytät Smart WiFi -sovellusta?

Mistä päättelit että mulla olisi smart wifi palvelu käytössä, eikö se ole siis se lisäpalvelu jonka voi tilata ja silloin saisi uuden laitteen, sen smart wifi laajentimen? Mulla ei pitäs olla smart wifiä käytössä, voiko sitä olla ilman sitä extenderiä? Iphone pro max 12 on luuri ja uusimman smart wifi appin kun lataan, se ensi töikseen kirjautumisen jälkeen haluais löytää smart wifi extenderin eikä sellasta ole niin en pääse eteenpäin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Seitan77  kirjoitti:

Mistä päättelit että mulla olisi smart wifi palvelu käytössä, eikö se ole siis se lisäpalvelu jonka voi tilata ja silloin saisi uuden laitteen, sen smart wifi laajentimen? Mulla ei pitäs olla smart wifiä käytössä, voiko sitä olla ilman sitä extenderiä? Iphone pro max 12 on luuri ja uusimman smart wifi appin kun lataan, se ensi töikseen kirjautumisen jälkeen haluais löytää smart wifi extenderin eikä sellasta ole niin en pääse eteenpäin.




Smart WiFi -palvelu on kytkettynä päälle X2 palvelureitittimelle, vaikkei erikseen ole tilattuna laajentimia. Kuten alkuviestisi kuvassa ilmoituksessa lukee, on Smart WiFi -palvelu käytössä ja hallinta tapahtuu sovelluksen kautta. Kollega testasi myös omalla iPhonella ja hänellä kyllä sovelluksen käyttöönotto onnistui (ei käytössä laajentimia), eli jotain ongelmaa siinä yhdistymisessä on. Tuota tulisi tutkia nyt asiakastietojen kanssa, eli asiakaspalvelumme kautta tulee ilmoittaa häiriöstä. Yhteystiedot löytyy linkin kautta sivun alaosasta.

Joo sitä ihmettelenkin että voiko siis smart wifi olla käytössä ilman extendereitä…


 


Huonosti löytyy helppoa paikkaa jättää häiriöilmoitus, chatista puhumattakaan…


 


koitan tuota kautta joka haluaa testata nettiyhteyksiä yms.


 


koitan myös resetoida ne kuuluisat tehdasasetukset


 


mulla aukeaa smart wifi appi, kysyy onko suomi vai estonia vai joku kolmas. Sitten kirjautuminen telia tunnuksilla ja sitten väkisin alkaa etsimään extenderiä


 



 


 


 



 


 


 


 


 


 




 


 



 


Edit AaTanja: upotettu kuvat kommenttiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Seitan77  kirjoitti:

Joo sitä ihmettelenkin että voiko siis smart wifi olla käytössä ilman extendereitä…


 



 Näin se nykypäivänä tällä kyseiselle laitemallille on päätetty. Kaikille x2-laitteille menee automaattisesti verkon kautta Smart Wifi-palvelun asetukset. Eli laitteen langatonta verkkoa voi hallita Smart Wifi-sovelluksen avulla oli lisäpalvelua tilattuna tai ei. 


 



@Seitan77  kirjoitti:

Huonosti löytyy helppoa paikkaa jättää häiriöilmoitus, chatista puhumattakaan…




Itse olen suositellut pitkään häiriöilmoituksen jättämämistä joko chatin kautta tai Minun Teliaan kirjautumalla. Siten saa kirjallisesti kerrottua ongelmankuvauksen ja laitettua linkkejä, kuvia jne. 


 



@Seitan77  kirjoitti

koitan myös resetoida ne kuuluisat tehdasasetukset




Tällä toimenpiteellä on hyvä aloittaa ja ongelman jatkuessa vikailmoitusta meille tutkittavaksi. Tarkoitus kuitenkin edelleen on, että asiakas voi itse hallita langattoman verkon asetuksia, vaikkakin Smart Wifi-päivityksen jälkeen kanavanvaihdot ja kaistanleveys säätömahdollisuudet käyttäjältä katoavat. 


 

Ei ole smart wifiä käytössä eikä myöskään voi olla jos ei ole sitä smart wifi kaajennin laitetta. Testasin kaikkia reittejä, chattia, tukinumeroa, telia appia, nettisivuja, häiriöilmoitusta eri reittejä,  ja joka paikassa tuli eri vastauksia tai ”en voi auttaa koita xxyyzz tukea” lopulta arkiaikana ihan puhelintuki sai jonkun teknisen kaverin kiinni jolla vähän ymmärrystä näistä teknisistä asioista. Totesivat että mulla ei pitäs olla smart wifi palvelua millään muotoa päällä, se kun on maksullinen lisäpalvelu jonka mukana tulee ne wifi laajennin laitteet joita mulla siis ei ole. Eivät saaneet pois käytöstä mun purkista, lähettivät uuden x2 modeemin. Pienen takkuamisen jäljeen laitetta vaihtamalla ja siihen ohjelmistot päivityttyä lähti toimimaan ilman mitään smart wifi appeja.

nyt viimeiset mystisyydet on tällä hetkellä

a) herkin android laite ei pysy wifi tukiasemassa koska netti ajoittain katoilee, muita laitteita se ei haittaa suurelti mutta androidin asetuksissa olevaa ”tarkasta internet” tms asetusta ei tuossa puhelinmallissa ole, eli se luovuttaa wifistä heti kun nettiyhteys häviää purkilta, ja sitä vaikuttaa tapahtuvan jatkuvasti.

b) telia aplikaatio iphonella, kun menen tän laajakaistan tietoihin ja avaan palvelut välilehden, tulee vaan virheilmoitus. Eli jotain käsittämätöntä on mun palveluissa kytkettynä tai kytkemättä.

 

On nämä Telian ”asiantuntijat” sekaisin kun eivät tunne omia tuotteitaan. Edelleen asiakkaat suorittaa kenttätestausta. 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@Seitan77  kirjoitti:

nyt viimeiset mystisyydet on tällä hetkellä


a) herkin android laite ei pysy wifi tukiasemassa koska netti ajoittain katoilee, muita laitteita se ei haittaa suurelti mutta androidin asetuksissa olevaa ”tarkasta internet” tms asetusta ei tuossa puhelinmallissa ole, eli se luovuttaa wifistä heti kun nettiyhteys häviää purkilta, ja sitä vaikuttaa tapahtuvan jatkuvasti.


b) telia aplikaatio iphonella, kun menen tän laajakaistan tietoihin ja avaan palvelut välilehden, tulee vaan virheilmoitus. Eli jotain käsittämätöntä on mun palveluissa kytkettynä tai kytkemättä.


 


On nämä Telian ”asiantuntijat” sekaisin kun eivät tunne omia tuotteitaan. Edelleen asiakkaat suorittaa kenttätestausta. 


 




Suunta on siis ainakin oikea! Mutta näihin mystisyyksiin: Nykyään kun reitittimissä on oletuksena tuo yhdistetty wifi-verkko, niin onko tuosta uudesta X2:sta eroteltu 5Ghz ja 2,4Ghz toisistaan? Tarkemmin sanottuna kohta: 


 



  • Band Steering Enabled – Kun tämä on päällä, näkyy vain yksi langaton verkko molemmille langattoman verkon taajuuksille (2,4 GHz ja 5 GHz). Silloin 5 GHz taajuuden nimi ja salasana ovat samat kuin 2,4 GHz taajuudella. Verkkoon yhdistettävät laitteet päättävät itse kumpaa taajuutta käyttävät.



Osa laitteista kun ei oikein osaa tulkita sitä yhdistettyä, ainakaan oman kokemukseni mukaan ja tuo toimenpide on auttanut. 

Tuosta sovelluksen virheilmoituksesta: kannattaa poistaa sovellus ja asentaa uudelleen ja varmistaa, että on uusin iOS-versio (sekä toki viimeisin Minun Telia-sovellusversio) käytössä! 

Heps

 

Band steering on ollut jo pois käytöstä monista muista syistä. Ei vaikutusta, lienee vaan vanha android vajailla asetuksilla

 

Telian sovellus poisteltu ja päivitelty kaikki, ei vaikuta virheellisiin palveluihin.

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@Seitan77  kirjoitti:

Heps


 


Band steering on ollut jo pois käytöstä monista muista syistä. Ei vaikutusta, lienee vaan vanha android vajailla asetuksilla


 


Telian sovellus poisteltu ja päivitelty kaikki, ei vaikuta virheellisiin palveluihin.


 


 




Hyvä juttu - itse myös nappasin sen pois omasta modeemistani melkeinpä samantien. Näkyykö palvelut ihan normaalisti, mikäli kirjaudut selaimen kautta telia.fi:lle? Ja oletko kirjautunut ihan pankkitunnuksilla / mobiilivarmenteella tai Telia Tunnuksella? 

Nyt alkaa riittää. Netti pätkii ja jumittaa, niinkuin reititin resetoisi ja putoilee verkosta.

 

kaiken hyvän lisäksi nyt tuo uusikin x2 purkki päättänyt imaista sen smart wifi version ohjelmistostaan. Eli nyt ei ole lainkaan guest wifi ap asetuksia tai parental controlli koska ei vaan toimi telian romut.

 

-entinen telian käyttäjä

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@Seitan77  kirjoitti:

Nyt alkaa riittää. Netti pätkii ja jumittaa, niinkuin reititin resetoisi ja putoilee verkosta.


 


kaiken hyvän lisäksi nyt tuo uusikin x2 purkki päättänyt imaista sen smart wifi version ohjelmistostaan. Eli nyt ei ole lainkaan guest wifi ap asetuksia tai parental controlli koska ei vaan toimi telian romut.


 


-entinen telian käyttäjä




Tilanne vaikuttaisi vaativan nyt tarkempaa syyniä, eli suosittelisin olemaan asiakaspalveluun yhteydessä, jotta tuota liitymää ja laitteen ohjelmistoa voidaan varsinaisesti katsoa. 

Vastaa