Häiriötiedotteet

  • 4 November 2018
  • 9 kommenttia
  • 29 katselukertaa

asiakaspalvelu@telia.fi lähettää hairiötiedottee 1.11.2018 ja lupaa ilmoittaa häiriön loppumisesta. Vastausta ei tule ja vastauspostina lähetetty kysely ei mene perille. Sen sijaan 

tms.telia.se vastaa: 

asiakaspalvelu@telia.fi
#550 5.1.1 RESOLVER.ADR.RecipNotFound; not found ##

 


9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Freiherr  Eli tarkennatko hiukan tästä mitä on tapahtunut? Oletko saanut Häiriötiedotteen jostakin viasta? Missä yhteydessä asiakaspalvelu@telia.fi tulee? 

Telia Tekniset ilmoitti tekstiviestillä 26.10.2018, että laajakaistaliittymässäni 333-xxxxxx on huoltotyö 01.11.2018 00:00:00 ja lupasivat ilmoittaa uudella viestillä, kun työ on saatu valmiiksi.


Telia Tekniset ilmoitti 01.10.2018 kello 08:26, että laajakaistaliittymässäni on huoltotyö meneillään ja lupasivat ilmoittaa uudella viestillä, kun työ on saatu valmiiksi.


 


asiakaspalvelu@telia.fi lähetti sähköpostin pe 26.10.2018 13.34:


Hei,


verkossamme suoritetaan laajakaistaliittymäsi 333-xxxxxx toimintaan vaikuttavaa alueellista huoltotyötä 01-11-2018 00:00:00. Ilmoitamme uudella viestillä, kun huoltotyö on saatu valmiiksi. Laajakaistasi toiminnassa saattaa huoltotöiden aikana ilmetä häiriötä. Pahoittelemme tilannetta. Lisätietoja muutostyöstä löydät osoitteesta telia.fi/hairiotiedotteet T. Telia


 


Vastasin tähän viestiin 3.11.2018 22.09:


Lupasittte ilmoittaa, kun huolto on tehty. Luulisi jo olevan.


Veijo


Sain välittömasti vastauksen postmaster@tms.telia.se la 3.11.2018 22.09:


Delivery has failed to these recipients or groups:


asiakaspalvelu@telia.fi
The e-mail address you entered couldn't be found. Please check the recipient's e-mail address and try to resend the message. If the problem continues, please contact your helpdesk.


Diagnostic information for administrators:


Generating server: tms.telia.se


asiakaspalvelu@telia.fi
#550 5.1.1 RESOLVER.ADR.RecipNotFound; not found ##


Tämän jälkeen koko protokolla.


 


Olen yrittänyt ilmoittaa asiasta Chatin kautta, mutta se keskeytyi. Nyt yritän tätä tietä.


Terveiset,


Veijo


 
Edit IlariJR: laajakaistanumero piilotettu.


 

Tekstiviestillä tosiaan täytyisi tuon huoltotyön osalta tulla kuittaus. Yksi mahdollisuuson kuitenkin, että jos on häiriötiedoteasetuksista itselleen valinnut ilmoitusajata esim. klo 8 - 21 väliselle ajalle, häiriökuittaukset välillä 21 - 8 eivät saavu ollenkaan tekstarilla perille.

 

asiakaspalvelu@telia.fi ei suoraan pysty viestiä lähettämään mutta Omat Sivut-palvelun kautta pystyy yhteydenottopyynnön jättämään. Häiriöilmoitukset / Suunnitellut huoltokakot-sivuilla ei ainakaan enää näy tiedossa olevaa huoltoa tuolla päivämäärällä minkä kerroit. Toimiiko yhteys/palvelut nyt normaalisti vai onko niiden osalta ilmennyt häiriöitä?

Telia tekniset lähetti minulle tekstarilla ja sähköpostilla viestin laajakaistani huoltotöistä 01.11.2018 ja lupasi ilmoittaa, kun työ on valmis. Yhteydet ovat olleet koko ajan loistavat, mutta ilmoitusta ei tule. Telia on luvannut ilmoittaa ja odotan sitä.

Edit llariJR: Yhdistetty Häiriötiedotteet (epävirallinen) -ketju tähän, niin pysyy keskustelu samassa paikassa.


@Freiherr@  kirjoitti:

Yhteydet ovat olleet koko ajan loistavat, mutta ilmoitusta ei tule. Telia on luvannut ilmoittaa ja odotan sitä.


Hyvä että yhteydet kuitenkin on kunnossa! Tarkistaisin tuon oman häiriötiedote asetuksen onko sallittuna ympäri vuorokauden tuon tekstiviestin lähettäminen kännykkääsi. Jos asetus on OK niin mahdollisesti jokin muu toimintahäiriö on kyseessä tuon kuittauksen osalta.

Ei nuo tekstarin asetukset  vaikuta tähän, koska ilmoitus tuli myös sähköpostilla. Vastasin nimenomaan tuohon sähköpostiin ja odotan myös vastausta sähköpostitse.

Mikä on Telian ilmoitusten etiikka - pelaako lupaukset vai eivät?

Se aikarajoitus koskettaa molempia, tekstareita sekä sähköpostia. Jos tuo aikarajoitin ei ole ollut käytössä niin voidaan selvittää miksi tuo viesti on jäänyt saapumatta esimerkiksi Omat Sivut-palvelun kautta chatissa.

Lupaushan on että kuittaus tulee asiakkaan pyytämillä aikaväleillä, voihan siellä olla ollut nyt jokin häiriötilanne kuittauksissa tämän huoltotyönkin osalta ettei ne ole lähteneet mutta tarkoituksenmukaista toimintaa tämä ei varmasti ole tietysti ollu.

Kiitos Antti

Vastaa