Mulla on Sonera Kotikuitu-liittymä josta on menossa tässä kuussa määräaikainen 24kk soppari umpeen. Olisin päivittänyt liittymäni viihdepakettiin kun mainostettiin että saa vuodeksi mix m-kanavapaketin ja hd-television kaupan päälle. Tarkistin netistä saatavuuden ja tuli ilmoitus että "onneksi olkoon, teille on saatavana viihdepalvelu, ota yhteyttä myyntipalveluun puhelimitse." Soitto myyntipalveluun jossa tulikin ilmi että tarjous koskeekin vain uusia asiakkaita eli tv jäisi saamatta kaupan päälle. Tutkin jälkikäteen vielä tarjoussivuja ja missään ei mainittu että tarjous koskee vain uusia asiakkaita...
Unohdin sitten viihdepalvelun ja huomasin että nyt oli tullut tarjous kodin netti perus- liittymästä valokuitukohteisiin. 24kk soppari, eka vuosi 9,90e/kk ja toinen vuosi 19,90e/kk. Tutkin hartaasti sivuja ja missään ei mainittu rajoituksia uusien/vanhojen asiakkaiden suhteen. Tarkistin vielä saatavuuden nettisivuilta ja taas tuli teksti: "onneksi olkoon, osoitteeseesi on saatavana kotikuitu-liittymä, ota yhteyttä myyntipalveluun." Taas puhelinsoitto ja sieltä tyttönen sanoo että "tämä tarjous koskee vain uusia asiakkaita". Kävin kyselemään että missähän moisesta mainitaan niin tyttö vastaa että "kyllä se siellä varmasti jossain lukee". Sanoin että iltapäivälehden nettisivuillakin oli ko. mainos ja siinä lopussa mainittiin että tarkista saatavuus ja tarjous voimassa 31.8.2015 asti, ei muuta. "Juu mutta ei se koske kuin uusia asiakkaita, kyllä se siellä netissä mainitaan". Pyysin kertomaan että mistä tuo maininta löytyy niin eihän sitä löytynytkään...se mainitaan kuulemma sitten kun on tekemässä tilausta liittymästä netissä. No sehän ei edes onnistu kotikuitu-liittymässä kun käsketään vaan soittamaan myyntipalveluun ja jonottamaan. Ilmaisin pettymykseni koko systeemiin ja tyttö toteaa että "ikävää jos koet asian näin". Miten se pitäisi kokea? Jos tämä ei ole harhaanjohtavaa mainontaa niin sitten ei mikään!
Olin aluksi ihan tyytyväinen Soneran palveluihin pitkän tauon jälkeen. Tarjoukset oli hyviä ja vanhojakin asiakkaita muistettiin esim. tv-palveluissa. Nyt tuo tyytyväisyys on vajaan vuoden mittaan karissut aika totaalisesti. Olen joutunut ottamaan yhteyttä viimeisen reilun puolen vuoden aikana viisi tai kuusi kertaa erinäisten tv- ym. palvelujen laskutusasioissa. Sopimuksia on luvattu asiakaspalvelussa päättää ja laittaa kuntoon ja näin ei vaan tapahtunut ja laskut juoksee...Nyt tämä nettiasia vielä päälle niin täytyy sanoa että kyllä harmittaa kun ei tuossa valokuidussa ole muita palveluntarjoajia kuin Sonera. Jos olisi niin vaihtaisin kaikki kaapelitv-, puhelin- ja nettiliittymäni pois Soneralta. Että se siitä hyvästä asiakaspalvelusta.