Meille taitais valokuitu maksaa nelisentonnia! Ja eikös niissä ole isot kuukausimaksut päälle?
Eilen testasin uutta kannettavaa ensin mokkulan Huawei E392 kanssa, mutta ei ollut kovin sukkelaa se. (3G toimii puhelimessakin vain välillä ja välillä ei... ) Sitten pistin piuhat kiinni laajakaistamodeemiin, ja siinä toimi paremmin.
Eli vähän hassua, jos 1 Mbit/s laajakaistamodeemilla pelaa paremmin kuin 3G/4G mokkulalla (21 Mbit/s). Nopeusmittauksenkin tein, ja sen mukaan mokkula olis nopeampi. Olisko tullut joku muu ongelma, kun niin hidastui?
Tutkailin tuota kannettavani laskua. Ilmeisesti myyjä tarkoitti, että ilman alennuksia se koko "paketti" olis ollut sen vajaat 1000 euroa. Minähän tulin ostaneeksi koneen lisäksi huolenpitopaketin ja myös vakuutuksen kahdeksi vuodeksi. Itse koneelle jäi sitten kaikkien alennuksien jälkeen hintaa minun nähdäkseni 484 euroa. Eli ei niin paha kuin miltä alussa näätästi. Vakuutuksenkin voi irtisanoa heti, jos hirviää... Mut tietenkin mulle kävis niin, että jos irtisanon sen, niin heti kaatuu mukillinen kahvia näppäimistölle tai pudotan sen sementtiin.