Huawei 4G modeemi käyttäjän vaihto


Hei!

Minulla on tarpeettomana nyt Huawei 4G LTE CPE B593s modeemi ja antaisin sen veljelle käyttöön. Ei ole ollut n. neljään vuoteen käytössä. Pitääkö modeemille tehdä jotain muutoksia jotta toimii seuraavassa paikassa? Esim. pitääkö asetukset palauttaa jotenkin? Onnistuuko se vaikka ei ole enää käytössä koko liittymä/modeemi? Vai sujuuko se vain niin että otan oman vanhan liittymä sim kortin pois ja veli voi laittaa omansa tilalle? 


12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @anzkuliini3 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Modeemille voisi tehdä resetin. Reset-nappula löytyy modeemin sivulta.


Täältä lisää : https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-B593 


Jos veljelläsi on saman operaattorin liittymä (sim-kortti), niin pitäisi sen onnistua ihan hyvin.

Käyttäjätaso 7

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @anzkuliini3 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Modeemille voisi tehdä resetin. Reset-nappula löytyy modeemin sivulta.

Täältä lisää : https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-B593 

Jos veljelläsi on saman operaattorin liittymä (sim-kortti), niin pitäisi sen onnistua ihan hyvin.


Lisätäänpä vielä , että näin vanhan laitteen ollessa kyseessä on viisasta päivittää myös modeemin softa , mikäli päivityksiä on saatavilla. Operaattorit ovat ottaneet verkoissaan LTE-M:n käyttöön ja se edellyttää ko. laitteeseen päivitystä , että toimii LTE-verkossa.

 

Päivitysohjeet löytyvät em. linkin kautta.

 

Laite toimii myös muiden kuin Telian SIM-korteilla , mutta laitteeseen pitää luoda uusi APN-profiili ko. operaattorin asetuksilla.

Hei!

Eli vaan painan sitä nappulaa ja pitää luultavasti laittaa toki virratkin päälle. 🙂 Mutta siis onnistuu ilman yhdistämistä verkkoon? Liittymästä en ole varma mikä hänellä on. 

Tarviiko vanha SIM kortti olla paikalla resetoidessa?

Käyttäjätaso 7

@anzkuliini3@  kirjoitti:

Tarviiko vanha SIM kortti olla paikalla resetoidessa?


Eipä se ihan välttämätöntä ole , mutta suosittelen laittamaan SIM:n , jolloin mahdollinen ohjelmistopäivityskin tulee hoidettua samalla.

 

Kun laite palautetaan tehdasasetuksille , niin samalla käyttäjätunnus ja salasana hallintaan palautuvat oletuksiin. Löytyvät arvokilvestä. Myös PIN-koodikysely menee päälle ja suosittelen ottamaan sen pois päältä.

Laitoin modeemiin virran, vanhan sim kortin, resetoin sivusta ja menin hallintasivulle. Sieltä vielä nollasin laitteen. Nyt asetuksissa pin koodin hallinta sivuilla näyttää että pin-koodi varmistus poissa käytöstä. 

Onko laite nyt siis siten miten pitääkin, jotta voi toinen ottaa käyttöön vai pitääkö vielä jotain tehdä? :D

 

 

Käyttäjätaso 7

@anzkuliini3@  kirjoitti:

Laitoin modeemiin virran, vanhan sim kortin, resetoin sivusta ja menin hallintasivulle. Sieltä vielä nollasin laitteen. Nyt asetuksissa pin koodin hallinta sivuilla näyttää että pin-koodi varmistus poissa käytöstä. 

Onko laite nyt siis siten miten pitääkin, jotta voi toinen ottaa käyttöön vai pitääkö vielä jotain tehdä? :D

 

 


Tarkista vielä ohjelmistopäivitys , jos laite ei automaattisesti resetin yhteydessä asentanut uusinta softaa. Ohjelmistopäivityksen tarkistuksen voi käynnistää tämän ohjeen mukaisesti laitteen hallinnasta.

 

https://www.telia.fi/dam/jcr:ccdf9619-a7e8-4b35-9201-456c724880ae/Huawei%20B593S-P%C3%84IVITYS.pdf 

 

Jos laite ilmoittaa , että uudempaa softaa ei ole saatavilla , niin sitten ei asialle kai mitään voi.

En pysty päivittämään mitään, herjaa sim kortista ja netistä.

Päivitys sivustolla lukee HTTP-päivitys kohdassa "Reititin käyttää jo uusinta ohjelma versioita."

 

Todennäköisesti tämä on nyt sitten ok. :)

Käyttäjätaso 7

@anzkuliini3@  kirjoitti:

En pysty päivittämään mitään, herjaa sim kortista ja netistä.

Päivitys sivustolla lukee HTTP-päivitys kohdassa "Reititin käyttää jo uusinta ohjelma versioita."

 

Todennäköisesti tämä on nyt sitten ok. :)


Jep siltä vaikuttaa.

 

Mainitse , kun luovutat laitteen , että ohjelmistotarkistus kannattaa tehdä , kun laite on otettu uuteen käyttöön.

Selvä. Kiitos paljon! ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ohjelmiston päivitys vaatii toimivan sim-kortin ja liittymän. Eli vanhalla kortilla sitä on turha edes yrittää.

 

Eli ei muuta kuin laite uudelle omistajalle ja vinkki, että käy laitteen hallinnasta tarkastamassa päivitykset.

 

APN-asetuksistakaan ei tarvitse välittää, mikäli ei ole tarvetta julkiselle ip-osoitteelle. Kaikki kolme suurinta operaattoria käyttävät samoja asetuksia yksityisille osoitteille.

 

Jos laitteen palauttaa tehdasasetuksille ja sim-kortilla pin koodin kysely on pois päältä, se toimii uudella liittymällä heittämällä. Jos pin-koodin kysely on päällä, se täytyy käydä syöttämässä laitteen hallintasivustolle.

Selvä juttu, hienoa. Kiitos paljon! :)

Vastaa