Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62393
Kirjoituksia 170466

Huawei B715 lankaverkon reitittimenä?

Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 628
11/15

Vs: Huawei B715 lankaverkon reitittimenä?

@Digi_uuno  kirjoitti:

"Local Area Connection" doesn't have a valid IP configuration   Not fixed

Tästä päätellen ainakin DHCP-palvelimen poiskytkentä onnistui.

Jos nyt kytket Zyxelin ja Huawein toisiinsa Ethernet-kaapelilla, toimiiko netti ja Zyxelin hallinta? Jos tietokone ei saa heti uudesta tilanteesta kiinni, kokeile vielä käynnistää Huawei ja tietokone uudelleen.

Mikäli netti toimii nyt, voit jättää asetukset näinkin. Huawein asetuksiin et pääse, mutta niin kauan kuin langattoman lähiverkon asetuksia ei tarvitse muuttaa, tämähän ei haittaa mitään.

Sitten kun Huawein asetuksia tarvitsee muuttaa, sinne pääsemiseksi on kaksi tapaa:

• Jos epäilet, että ip-osoite ei muuttunut lainkaan, aseta tietokoneesi ip-osoite käsin esim 192.168.100.3, maski 255.255.255.0, yhdyskäytävä tyhjä ja yritä kirjautua vanhaan osoitteeseen http://192.168.100.1/ Tässä tilassa voit yrittää uudelleen vaihtaa Huawein oman LAN-osoitteen. Kun lopetat modeemin asetusten muuttamisen, muista palauttaa tietokone hakemaan IP-osoite DHCP:llä (automaatisesti).
  • Voit nollata Huawein takaisin tehdasasetuksille sen ollessa päällä painamalla reset-aukkoa piikillä, kunnes virtavalo sammuu.
0 tykkäystä
Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 628
12/15

Vielä tuosta Huawein LAN4/WAN-portista. Jos laite yrittää nuuskia oikean toimintatilan automaattisesti, mutta tunnistaa tilanteen väärin ja päätyy väärään tilaan, tukiasematilassa Zyxelin ja Huawein välinen kaapeli kannattaa kytkeä Huawein LAN1, LAN2 tai LAN3 porttiin.

Mikäli laitteen olisi saanut reitittävään tilaan, tällöin kaapeli olisi tullut kytkeä LAN4/WAN-porttiin.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-03-2020
Kirjoituksia: 14
13/15

Kyllä on ihan helvatan hankalaa...

Mutta hyvillä ohjeilla selviää, kunhan ne maltaa kaikki lukea ja toimia sen mukaisesti.

Nyt tuntuu toimivan, suurkiitos!!

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-03-2020
Kirjoituksia: 14
14/15

Kuukauden päivät on yhteyteni toiminut aivan moitteettomasti, sanoisin jopa poikkeuksellisen hyvin!

TÄRKEÄ VIESTI TELIA/MODERAATTORIELLE:

Teillä on yhteisössänne useita valtavan taitavia ja motivoituneita kommentaattorieta:

@irritus

@SINAD 

@kustaa1967 

mainitakseni minua tässä tapauksessa auttaneet henkilöt.

Mikäli ette ole näitä chatin sankareita vielä palkinneet, niin teidän roolissanne minä organisoisin pikimmin kattavan motivointi, eli palkkiojärjestelmän, jotta varmistan että he pysyvät yhteisössänne.

Tuntematta nörttien mielenmaailmaa sen paremmin, minulle tulee mieleen:

• Tuotetestaukset, heille uudet tuotteet testattaviksi ja kommentoitaviksi, jolloin ”.. Ei ole kokemusta mainitusta laitteesta..” kommentit olisivat harvinaisempia
  • uusimmat / nopeimmat / kattavimmat liittymät/palvelut heille (lähes) ilmaisiksi
  • joulu-, juhannus- yms muistamiset

Vielä kerran suurkiitos minun puolestani!

Edit AaTanja: tägitetty henkilöt. 

Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 885
Kirjautuneena
15/15

@Digi_uuno  kirjoitti:

Kuukauden päivät on yhteyteni toiminut aivan moitteettomasti, sanoisin jopa poikkeuksellisen hyvin!

TÄRKEÄ VIESTI TELIA/MODERAATTORIELLE:

Teillä on yhteisössänne useita valtavan taitavia ja motivoituneita kommentaattorieta:

@irritus

@SINAD 

@kustaa1967 

mainitakseni minua tässä tapauksessa auttaneet henkilöt.

Mikäli ette ole näitä chatin sankareita vielä palkinneet, niin teidän roolissanne minä organisoisin pikimmin kattavan motivointi, eli palkkiojärjestelmän, jotta varmistan että he pysyvät yhteisössänne.

Mukava kuulla @Digi_uuno, että olet löytänyt ja saanut Yhteisöstä apua. Tämä on kyllä mahtava paikka ja iso kiitos kaikista neuvoista mitä täällä jaetaan meidän mahtaville aktiivijäsenille. Kiitos siis myös yllä mainitulle kolmikolle.

Arvostamme aktiivisuutta ja muiden neuvoista ja siksi olemme kehittäneetkin vip-ohjelman Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä