Kirjoitettu
03-06-2017
10:12
Muokattu
30-08-2021
12:38
HannaSu
Huawei E5186S palaa punaista. Yritän uudelleen asentaa mutta linkki http://192.168.8.1 ei tunnu toimivan...Onko neuvoja?
Edit HannaSu: muokattu otsikkoa hieman.
03-06-2017 10:22
Ilmeisesti aiemmin kuitenkin toiminut hallinta tuolla ip:llä? Alkuun voisi ensin kokeilla laitteen resetointia. http://setuprouter.com/router/huawei/e5186s-22a/login.htm tuolta löytyy ohjeita sekä https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-E5186S telian omat ohjeet.
Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
03-06-2017 10:53
Kannattaa kokeilla toista selainta tai yksityisen selaimen tilaa. Onko yhteys laitteeseen Wifin vai piuhan kautta?
03-06-2017 11:40
Jos laite on käynnistetty hetki sitten uudelleen, niin pitää odottaa hetki ennen kuin tuonne www-hallintasivulle pääsee (http://192.168.8.1)
03-04-2021 15:51
Mikään noista neuvoista ei suostu toimimaan. En minäkään pääse hallitsemaan uutta modeemiani noilla ohjeilla.
03-04-2021 19:51
@rat77am@ kirjoitti:
Mikään noista neuvoista ei suostu toimimaan. En minäkään pääse hallitsemaan uutta modeemiani noilla ohjeilla.
Mihin tämä sinulla jää, eikö sivu suostu aukeamaan ollenkaan vai etkö pääse kirjautumaan laitteeseen?
Onhan laite yhdistetty reitittimeen joko wifillä tai verkkokaapelilla millä koitat hallintaan päästä?
03-04-2021
20:20
Muokattu
03-04-2021
20:22
Näköjään monta vuotta vanha kysymys mutta jostain syystä edelleen aktiivinen...
Sitä vaan ajattelin sanoa että jos kone yrittää hakea DHCP:llä osoitetta modeemista/reitittimestä joka on just käynnistetty eikä DHCP vielä toimi, niin silloin ei tietysti mikään osoite toimi. Ratkaisuna käynnistää modeemi/reititin ENSIN, antaa sen olla vaikka 5 minuuttia ja vasta sen jälkeen käynnistää kone tai liittää kone verkkoon.
Reitittimen osoite voi olla muukin kuin tuo 192.168.8.1, joskin alkuperäisessä 4 vuotta vanhassa kysymyksessä mainitussa laitteessa se on tuo. Mutta esimerkiksi 192.168.1.1 on paljon yleisempi.
03-04-2021 21:40
Totuus on, että kyse on vastikään saadusta modeemista, jonka mukana tullut ohjeistus on täysin virheellinen. Se tuli vanhan, hiukan vieallisen tilalle, mutta yhä edelleen se kieltäytyy kirjautumasta noilla ohjeilla eli tuolla reitittimen osoitteella 192.168.8.1, joka avaa vain vanhan reitittimen, jo poistetun, tiedot, eikä niitäkään hyväksy väittäen sähköpostisoitteen tai salasanan olevan virheellisen.
04-04-2021 10:00
Jos uusi reititin on samassa osoitteessa kuin vanhakin, selaimen välimuistissa olevat tiedot voivat häiritä hallintasivuston toimintaa. Kokeile kirjautua reitittimen hallintaan selaimen yksityinen-, private- eli incognito-tilassa.
Voit myös tyhjentää selaimen välimuistin, mutta huomoi, että tämän jälkeen olet kirjautunut ulos kaikilta sivustoilta, jotka vaativat kirjautumista. Monet muutkin asiat nollautuvat, joten joudut aloittamaan myös kyllä, tämä sivusto käyttää evästeitä-rumban alusta.
Mikäli taas reitittimen ip-osoite ei ole selvillä, kannattaa tarkastaa käyttöjärjestelmän yhteysasetuksista mikä on verkkosovittimen saama yhdyskäytävän, gateway, osoite. Syötä selaimeen http:// ja sen perään yhdyskäytävän ip-osoite ilman tyhjiä välejä, niin pääset reitittimen hallintaan.
Jos sinulla ei ole lainkaan yhdyskäytävää ja etenkin jos tietokoneesi ip-osoite on muotoa 169.254.xxx.xxx, verkossasi ei ole toimivaa dhcp-palvelinta tai tietokoneesi ei ainakaan saa yhteyttä siihen. Varmista, että Ethernet-johto, jonka kytkit tietokoneestasi reitittimeen on kunnossa. Mikäli dhcp-palvelin on kytketty reitittimestäsi pois päältä, palauta se tehdasasetuksille reset-nappia käyttäen. Lue tarkemmat ohjeet reitittimesi käyttöohjeesta.
04-04-2021
14:20
Muokattu
04-04-2021
14:21
Selaimen välimuistin tyhjennystä on kokeiltu ja monia muitakin juttuja, mutta yhä vain tuloksetta. Kun toistakymmentä laitetta käyttää samaa modeemia, niin tilanne ei ole aivan yksinkertainen.