Hybrid laajakaista Wifi pätkii välillä

  • 20 November 2018
  • 10 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Hei kaikki. Onko muilla ollut ongelmia hommattuaan hybridilaajakaistan jälkeen käyttää laitteita WiFi- yhteydellä? Läppäri pätkii vähän väliä verkkoyhteyttä. Voihan olla että tämä läppäri on niin vanha että johtuu siitä, mutta koskaan kun ei tiedä. Ennen uutta hybridireititintä ei kyllä ollut ongelmia minkäänlaisia WiFi yhteyksissä.


10 kommenttia

Morjesta @N1psul11n1 ja Tervetuloa Yhteisöön. Itse käytän Hybridiä enkä ole tällaista huomannut omissa laitteissa. Siinä voisi melkein kokeilla jotakin toista laitetta. Jos se toimii kuten pitääkin niin tiedetään heti häiriön jäävän siihen läppäriin. Toivottavasti läppäri ois kuitenkin ehjä. Suosittelen vielä kokeilemaan sen reitittimen resetointia jos et ole vielä sitä tehnyt?

Mulla on tuntumä että tässä hybridimodeemissa on heikompi wifi kuin vanhassa (Thomson?). Ainakin palkin verran tipahtanut wifi signaalin taso ja nopeus noin puoleen parin huoneen päässä. Powerline adapteria olen googlaillut avuksi, tai wifi extenderiä.

Olen huomannut saman sekä puhelimen ja tabletin kanssa vaikka matka todella lyhyt (5m)pätkäsee poikki ihan pieneksi hetkeksi ja Cromecast Ultra herjaa yhteys ongelmaa välillä.Edell tais olla Thomson tgv ei ongelmaa ollut

Kunniamerkki +1

Heippa rallaa. Kun julkaisin tämän viestin niin sen jälkeen ei ole ollut pätkimistä ollenkaan 😮 En tiedä mistä johtui. Joten ei enää mitään hätää :)

Sagecomin wifi singaali on luokattoman huono. Viereisessä huoneessa tarvitsee vahvistimen, että saa vakaan singaalin.

Kehitysehdotuksena: Saisiko tuohon reitittimeen mahdollisuuden liittää Wifille lisäantenni(t). Nykyisellä toteutuksella Wifi on luokattoman huono.

 

Itselläni Wifi pätkii autotallissa: Reititin ikkunalla, autotalliin matkaa 30metriä (jolloin välissä ainoastaan tallin puurakenteinen ulkoseinä).

 

Vastaavasti vanha ZTE MF286 antaa autotalliin hyvät signaalit.

Puhelimen Wifi Analyzer -softalla Sagecom -87dBm ja ZTE MF286 -60dBm


@Alfonzo75@  kirjoitti:

Kehitysehdotuksena: Saisiko tuohon reitittimeen mahdollisuuden liittää Wifille lisäantenni(t). Nykyisellä toteutuksella Wifi on luokattoman huono.


Niin on. Singaali on heikko jo viereisessä huoneessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tuo ZTE tuntuu puskevan vähän ylitehoilla, mullakin sama purkki ja joutuu rajottamaan lähetystehoa, ettei ihan mene ranttaliksi (laitteet roikkuvat siinä kiinni eivätkä vaihda lähempänä olevaan AP:hen, laitteessa kun ei voi laittaa pois potkaisua tietyn signaalivoimakkuuden jälkeen). Sen sijaan toises puoles taloo on TP-LINK EAP 245, jonka peitto ja toiminta muutenkin on loistavaa vs. mitä minulla aiemmin on ollut. Samoin mulla on tuo hybridiboksi, ja se kyllä häviää wifin osalta esim. DNA:n Sagemcomin kaapelimodeemille.


 


Olen tullut siihen tulokseen, että purkkien omissa wifeissä on aina joitain rajoituksia. Onko sitten johtuen virrankäytöstä, lämpenemisestä vai mistä. CPU-tehoista? Paras lopputulos syntyy, kun hommaa erillisen laitteen wifi-tukariksi. Toki se on aina lisämenoja ja toinen laite, mutta oikotietä onneen ei ole. Ja jos vähänkin on vankempaa rakennetta (kiviseinää, uuninmuuria), niin laitteella kuin laitteella se wifi heikentyy. Ja vaikka päätelaite vastaanottaisi hyvää wifi-signaalia, ei tukari välttämättä kuule päätelaitetta kaikkien seinien takaa.


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Hybridi-laitteessa on itsessään hyvät antennit sisäänrakennettuna (myös oma huomio). Jos haluaa käyttää lisäantennia, niin yhtä antennia käyttäessä antenni kytketään Hybrid-modeemin virtanapin yläpuolella eli vasemmanpuoleiseen antennipaikkaan, mikä toimii pääliittimenä. Pistoke löytyy valkoisien kumitulppien alta. 


@PiaJo@  kirjoitti:

Hybridi-laitteessa on itsessään hyvät antennit sisäänrakennettuna (myös oma huomio). Jos haluaa käyttää lisäantennia, niin yhtä antennia käyttäessä antenni kytketään Hybrid-modeemin virtanapin yläpuolella eli vasemmanpuoleiseen antennipaikkaan, mikä toimii pääliittimenä. Pistoke löytyy valkoisien kumitulppien alta. 


Oma huomioni on valitettavasti päinvastainen, on noita reitittimiä vuosien saatossa tuolla samalla paikalla ollut useampiakin ja tässä Hybridissä on selvästi signaalitasot matalimmasta päästä.

 

Käsittääkseni nuo ulkoisten antennien liittimet vaikuttavat vain 3G/4G -signaaleille, eikä lainkaan WiFiin josta tässä ongelmassa on nyt kyse...

Vastaa