Hybrid laajakaista

  • 26 September 2018
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Sain 17.9.2018 soiton Telian myyntipalvelusta koskien kohta päättyvää Kodin Yhteys laajakaista ja Telia Tv pakettia. Minulle myytiin uusi Kodin Yhteys L laajakaista, Telia TV SM-liiga joukkuepassilla 39,90€/kk, hybrid modeemilla. Samalla luvattiin toimittaa uusi digiboksi. No Hybrid modeemi toimitettiin n. viikko sitten, mutta sim-korttia ja digiboksia ei näy eikä kuulu. Olen ollut tästä kahdesti yhteydessä asiakaspalvelun chatissä. Tilausvahvistus on päivätty 18.9.2018 enkä ole päässyt laitetta testaamaan. Asiakkaallahan on 14 vuorokautta aikaa perua puhelimitse tehty kauppa, jos ei ole tyytyväinen ostokseen. Mistä hetkestä tämä aika lasketaan alkavaksi? ps. Telian asiakaspalvelu ei oikein vakuuta osaamisellaan!


7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Hei @Jopela66, kurja kuulla tästä venyneestä tilauksesta ja käyttöönoton ongelmasta! 14 vrk peruutusoikeus lähtee raksuttamaan siitä päivästä, kun palvelu on saatu kokonaisuudessaan toimitettua / asennettua, eli se on vielä voimassa.


 


Joudun ohjaamaan sinut edelleen takaisin meidän asiakaspalveluun, jotta päästään näkemään tilausta tarkemmin ja näkemään mikä on sim-kortin tilauksen tilanne sekä kokonaiskuva. Mitä aiemmin chatissa kerrottiin sinulle?


 


Tästä pääset chatiin. 


 


 

Ok! Kiitos peruutusoikeuden tiedosta. Olin taas uudelleen (3 kerta viikon sisällä) yhteydessä asiakaspalveluun ja siellä sanottiin laitettavan sim-kortin postiin välittämästi. Eli kortti ainakin olisi tulossa. Asian hoitamista on hankaloittanut myös se ettei aiemmat asiakaspalvelun kanssa käydyt keskustelut chatissä ole tallentuneet minulle eikä näköjään Teliallekaan. 

Eipä onnistunut Telia toimittamaan edes sim-korttia viikonlopuksi. Suomen Postin syytä varmaan, jos simmiä ei saa toimitettua asiakkaalle 10:ssä päivässä! 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Vaikuttaa siltä että se ensimmäinen sim-kortin tilaus on johonkin jäänyt / hukkunut, koska muutaman arkipäivän sisällä kortit ovat tavallisesti aina postissa! 


 


Jos asiakaspalvelija teki uuden tilauksen nyt 26.9., sim-kortin tulisi olla sinulla alkuviikosta.Ymmärrän että tällainen viivästys harmittaa, toivotaan että sim-kortti on sinulla heti maanantaina ja olet uuteen palveluun sitten tyytyväinen! 

Kyselin taas tänään Telian asiakaspalvelun chatissä sim-kortin ja digiboksin perään. Ei kuulemma tietoa, mutta Pinja lupasi selvittää! Ei hyvää päivää! Omilla sivuilla liittymät osiossa sopimuksen voimassa olo päivä on vaihdettu jatkuvaksi aina 18.9.2020asti, mutta laajakaista tyyppi on edelleen 11-16mbit/s. 

Eilen saapui vihdoin sim-kortti ja pääsin testaamaan hybrid modeemia. Helposti "tulille" ja nopeuskin oli yllättävän hyvä (43 mbit/s) luettuani muiden hybrid-laajakaista nopeuksista. Vielä kun digiboksi saapuisi, niin homma olisi bueno. :smileyhappy:

Digiboksi tuli tänään ja homma loppujen lopuksi kunnossa!

Vastaa