Hybrid laajakaistan nopeus

  • 6 December 2018
  • 6 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Hei,

 

Huomasin mielenkiintoisen asian omasta hybridilaajakaistastani.

Kellotin nopeuksia Speedtestin työpöytäohjelmalla ja huomasin että saan paljon paremmat nopeudet silloin kuin pelkkä 4G yhteys on käytössä. Heti adsl yhteyden tultua mukaan nopeudet laskevat. Osaisiko joku sanoa tähän, että missä mättää?

 

Punaisella alleviivatut on mitattu pelkällä 4G yhteydellä.

Kaikki mittaukset samalle serverille.

 

 

Yhteytenä: YHTEYS KOTIIN L 20-100 MBIT/S ja adsl puolelta pitäisi olla 24/1.


6 kommenttia

Miten testasit? Itse kun nappaan puhelinjohdon irti, ei toimi mikään puoli.

Kunniamerkki +10

@weesel88@  kirjoitti:

Miten testasit? Itse kun nappaan puhelinjohdon irti, ei toimi mikään puoli.


Eikö siinä viestissä kerrota seuraavaa:

- speedtest ohjelmalla, ei siis selaimella

- mitattu hybridinä jolloin molemmat toiminnassa sekä kiinteä että 4G

- mitattu vain 4G toiminnassa, joten silloin oletetaan puh. piuhan olevan pois "seinästä".

En minä tiedä miten paremmin tuo nyt sitten pitäisi kertoa?

 

Lopputuloksena oli, että nopeus parempi kun vain 4G toiminnassa, joka tietenkin herättää ihmetystä!

 

ps. Tuo kiinteähän ei lähetysnopeuteen apuja pitäisi juuri tuodakaan kun on ADSL 24/1. Latausnopeuteen tietenkin. Se vain tässä ihmetyttää kun yhdistettynä laskee molemmat. Niinhän ei tietenkään pitäisi käydä.

ps2. Edelleen olen sitä mieltä mitä ollut jo koko Hybridin alusta lähtien, että tämä Sagecomin modeemi on kaikkea muuta kuin luotettava. Se tuntuu toimivan välillä hyvin epäjohdonmukaisesti. Sen kanssa saa temppuilla ja resetoida sitä lukuisia kertoja ja sitten se saattaakin toimia odotetulla ja toivotulla tavalla.

ps3. Itse suosittelisin ottamaan yhteyttä Telian tekniseen puoleen jotta ajavat "pakko-ohjauksella" uusimman ohjelman modeemiin.

 

 

Kirjaimellisesti halusin tietää miten aloittaja onnistui testaamaan erikseen ilman DSL-puolta, ja sen kanssa. Olisin halunnut itsekin testata. En löydä asetuksista kohtaa josta DSL:n saisi pois, ja kuten kerroin, jos nappaan RJ11 pois seinästä, ei toimi netti ollenkaan.

 

offtopic: DHCP -sivulla muuten tuo Apply nappi ei toimi ollenkaan. Jos siis laittaa DHCP:n pois, ei asetusta voi tallentaa.

Kestää hetki, ennenkuin alkaa pelittämään puhelinjohdon poistamisen jälkeen.

Laite ilmeisesti boottaa ja ottaa käyttöön pelkän 4G yhteyden.

Meillä sama! Puhelinpiuhan kanssa hybridilaajakaistan nopeus laskee! Missä vika???

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Hhonk@  kirjoitti:

Meillä sama! Puhelinpiuhan kanssa hybridilaajakaistan nopeus laskee! Missä vika???


 




Hybrid-yhteyden kanssa nopeustestin tekeminen kannattaa tehdä lukemalla tarkemmin ohjeista miten se tehdään.


 


Aiheesta tarkemmin on hyvät kysymyksiä ja vastauksia-palsta Hybridiin liittyen sivuston alaosiossa. Pääset tutustumaan myös palveluehtojen mukaiseen liittymän nopeusluokkaan. Nettiliittymät ja sieltä Yhteys kotiin-palvelu, missä Hybrid on mainittu. Nopeus pohjautuu siihen, mikä sinulla on kiinteän laajakaistan tuotteena ns. pohjalla. Näistä tarkempia esimerkkejä, eli mikä sinulla on käytössäsi tarkemmin liittymän profiilina ja mitä antaa alueen 4G-verkko siinä käyttöpisteessäsi. 


 


 


 


 

Vastaa