Hybridilaajakaista hidastelee


Mikä kumma tätä vehettä vaivaa. parhaillaan saanut 60/1m. muutaman päivän kokeillut.


 


pääsääntöisesti liikutaan hinitaampaa kuin kiinteällä. 


 


eli tämmösiä nopeuksia:(


 


https://teliacompany.speedtestcustom.com/result/2f352bd0-2b07-11e9-8f67-31523e5c4952


 


osaisiko kukaan neuvoa?

Edit IlariJR: otsikkoa muokattu.


19 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

No aivan aluksi, elä ainakaan tuolla sivulla mittaa... Jostain syystä näyttää pahasti alakanttiin, gigainen kuitukin antaa vaan reilua 336 Mbit. Kannattaa käyttää speedtest-sovellusta, lataa täältä.


 


Hybridissä mobiililaajakaistan käyttö voi hidastaa ja siitä on paljon keskusteluja täällä.


 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moikka @Noita84 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Millaista nopeutta saat speedtestin sovelluksella?

Nyt tuli jo ennätys uploadit 🙂 onhan tämä aivan mahtavaa. onneksi on vasta viikon vanha verme niin saa vielä perua sopparin.

 

https://www.speedtest.net/result/8024975174

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Noita84@  kirjoitti:

Nyt tuli jo ennätys uploadit 🙂 onhan tämä aivan mahtavaa. onneksi on vasta viikon vanha verme niin saa vielä perua sopparin.


 


https://www.speedtest.net/result/8024975174




Hei!


 


Tuo on kyllä kurja nopeus. Mutta mitä yhteys antaa:


 



  • Vain mobiiliverkon yli

  • Vain kiinteän verkon yli

  • Hybriditilassa


Varmista, että laitteen hallinnassa toimintatilaksi ilmoitetaan kulloinkin kyseinen yhteystapa. Pyri myös käyttämään kiinteää yhteyttä modeemilta testaavaan laitteeseen. 


 


Kannattaa harkita häiriöilmoituksen tekemistä, jos nopeudet eivät millään kohennu.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Noita84@  kirjoitti:

Nyt tuli jo ennätys uploadit 🙂 onhan tämä aivan mahtavaa. onneksi on vasta viikon vanha verme niin saa vielä perua sopparin.

 

https://www.speedtest.net/result/8024975174


Palavatko Hybridi-laitteessa kaikki valot joko vihreänä /sinisenä? Eli esim. power-valo ei ole punaisena vaan vihreänä? 

Kyllä kaikki valot palaa vihreänä paitsi tietty WPS ja mobiilin valot 3kpl sinisenä kun 4G.


 


tällä hetkellä tämmöstä nopeutta.


 


 


 


Edit ReOlivia: upotettu kuva tekstiin

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Kannattaa tehdä meille siitä Häiriöilmoitus, kuten @Purnipsi ehdotti aiemmin. Jotain hämminkiä siinä nyt on.. eihän piuha seinästä modeemiin ole kuitenkaan pitkä vaan se, mikä tuli paketin mukana? 

Mahtaako surkea uploadi johtua tosta  US luvusta 1m? piuhat vaihdettu mukana tulleisiin. huomenissa soitto telialle on varmaankin paikoillaan =)

Alkaa kyllä usko loppua tähän hybridilaajakaistaan. Yhden xboxin takia jolla en edes pelaa, menin vaihtamaan Elisan kaapelin pois. Nyt sitten kärsitään vielä yli puolitoistavuotta tämmöisistä nopeuksista ilta-aikaan: 

 

Jos oikeen hyvä tuuri käy niin illalla saattaa käydä latausnopeus jopa vähän yli 20 Mbps, mutta verkkopelejä on aivan turha pelailla ellei nauti epileptisestä lagista. Purkki on resetoitu useasti, kiitos kysymästä.

 

EDIT: Lisätään nyt tämänkin illan kuva. 

 

Aspasta luvattiin vaihtaa boksi, mutta alkaa oleen melko vahva epäilys, että sen vaihtamisella ei tule tapahtumaan mitään parannusta. Pääsisiköhän tuon kytky xboksin maksamalla eroon tästä piinasta. Alkaa riittämään pikkuhiljaa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Uusi_pettynyt  ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Jos kaikki tarvittava on jo tarkistettu ja purkissa palaa valot normaalisti (ei punaisena), niin kannattaa tehdä häiriöilmoitus tuosta : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto


 


Edit. Taisi tuossakin olla joku taattu nopeus ja jos se ei toteudu millään toimilla niin se kyllä oikeuttaa sopimuksen purkuun.

Kunniamerkki +10

Hybridillä pitäisi tietenkin päästä parempiin nopeuksiin, kun siinä on mukana kiinteä ADSL tai VDSL linja. Mobiilille nuo hitaat yhteydet etenkin iltaisin on ihan tyypillistä. Siinä mielessä ei tuntuisi kaikki olevan ihan kunnossa.

 

Ei nyt suoraan liity tähän, mutta mobiilin verkon kuormitus on tullut minullekin nyt viime viikkoina tutuksi. Olen tässä nyt jonkin aikaa ollut aina töiden takia reissun päällä viikolla ja joutunut käyttämään nettiä mobiilisti. Kotona on kiinteä VDSL niin siellä yhteydet pelaa takuuvarmasti. Tämä mobiili on ollut juuri niin arvaamaton kuin olen osannut epäilläkin.

 

En tässä viitsi paikkakuntaa tarkemmin mainita mutta iltaisin etenkin Liigan pelien aikaan mobiili ruuhkautuu todella pahasti. Juuri ennen pelien alkua nopeutta saa yli 80 Mbps mutta hetkeä myöhemmin vain n. 6 Mbps. Ei paljoa naurata! Lähin tukiasema on 300m päässä ja siinä on 800/1800/2100 verkot. Koko ajan signaalitiedot ovat erinomaiset (RSRP, RSRQ, SINR), myös ruuhka-aikaan, mutta nopeutta ei vain irtoa liian suuren käyttäjäkuormituksen takia. Vikailmoitustakin tehty, mutta eihän se tähän auta. Ruuhkaa mitä ruuhkaa. Harkintaan menee nyt kilpailevan DNA tai Elisan liittymä tätä matkakäyttöä varten ja Telian liittymän irtisanominen. Se siitä.

 

Senpä takia tämä hybridi on siinä mielessä hyvä, että siinä on kuitenkin se kiinteä osuus aina yhdenlaisena takuu turvana takaamassa tietyn nopeuden. Tai ainakin näin pitäsi olla, vaan aina sekään ei tunnu toimivan. Onko vika laitteissa vai missä, mene ja tiedä. Hybridissä ei pitäsi koskaan mitkään ruuhkatilanteet tiputtaa nopeutta alle sen mitäkiinteä yhteys antaa. Jotenkin tuo 6...8 Mbps yhteys on aika vähän kiinteän osuudeksi.

Joo tosiaan ADSL kiinteänä ja silti tämmöistä. Viimeaikoina yhteys on myös katkeillut kokonaan useamman kerran päivässä n. 3 min ajaksi. Toki parhaimmillaan tulee jopa 50 mbit/s latausnopeuksia päivällä, mutta ei paljoa lämmitä kun illalla sitä kaistaa lähinnä tässäkin taloudessa käytetään.

 

Eihän tässä yhteydessä mitään vikaa aspan mukaan ollut kun viimeksi asiasta soitin ja boksia lupailivat vaihtaa mikäli haluan ja nopeudet eivät korjaannu. Boksin vaihto korjaa iltanopeudet ja muita Aku Ankan parhaita...

 

Tästä kun jaksan niin täytyy aspasta kysellä irtisanomisoptiota ja viimekädessä kuluttaja-asiamieheltä. Tämä nyt vain oli pakkoavautuminen oman ärsytyksen purkamiseen ?

Tuostahan kannattaa ihan suoraan tehdä häiriöilmoitus tuolta linkin kautta minkä kiisseli67 laittoi aiemmin. Häiriöpuoli voi katsoa miksi se pätkii ja antaa tuommoisia nopeuksia siellä.

Kunniamerkki +6

Nyt on sitten testattu tuo Hybridin ominaisuus kun joku urakoitsia kuorma-autolla repi langat tolpista. Ja jostain syystä korjaaminen kestää.. kestää... kestää..

 

Tuo langaton kyllä pelaa siedettävällä nopeudella kunhan vain pysyisi ylhäällä edes jonkin aikaa yhtäjaksoisesti. Vaan kun ei. Jatkuvasti saa boxia uudelleen käynnistellä kun yhteys häviää. Valot pysyy kuitenkin päällä mutta yhteys häviää. Mikähän mahtaa olla vasteaika tälläisissä tapauksissa. Meinaan jo yli 2 vuorokautta ilman laajakaistaa ja telkkarista ei näy muten kanavat kuin Telia tv:llä..

Kunniamerkki +6

@Wiikari@  kirjoitti:

Nyt on sitten testattu tuo Hybridin ominaisuus kun joku urakoitsia kuorma-autolla repi langat tolpista. Ja jostain syystä korjaaminen kestää.. kestää... kestää..

 

Tuo langaton kyllä pelaa siedettävällä nopeudella kunhan vain pysyisi ylhäällä edes jonkin aikaa yhtäjaksoisesti. Vaan kun ei. Jatkuvasti saa boxia uudelleen käynnistellä kun yhteys häviää. Valot pysyy kuitenkin päällä mutta yhteys häviää. Mikähän mahtaa olla vasteaika tälläisissä tapauksissa. Meinaan jo yli 2 vuorokautta ilman laajakaistaa ja telkkarista ei näy muten kanavat kuin Telia tv:llä..


Ja niinhän siinä kävi että 7 minuuttia postauksen jälkeen taas linjat ylhäällä. Korjaus kesti 52 tuntia....

Melkein tehdasasetusten palautusta testaisin tuolle modeemille että oisko siitä apua tuohon yhteyden pätkimiseen. Oliko sulla laitteet kaapelilla kiinni modeemissa vai käytätkö wifi yhteyttä? Tokihan siellä mobiiliverkossa voi olla jotain mutta sitä en tieten tästä pääse näkemään. Se vain ihmetyttää jos valot modeemissa kuiten pysyy samalaisena vaikka yhteys lakkaa toimimasta.

Siis tämä touhu on kyllä aivan uskomatonta p**kaa. Netti pätkii, nopeudet täyttä kuraa. Menenpä tekemään vikailmoituksen. Kaikki menee hyvin siihen asti kunnes ilmoituksen täytön yhteydessä pitää testata nettiyhteys. Tämän jälkeen sivu menee tyhjäksi ja pääsen taas palaamaan lomakkeen täyttöön, tietysti alusta asti. Ikiliikkuja siis.

 

On kyllä vaikeaa tämä Telian asiakkuus. 

 

Edit: Kappas nyt pääsi vihdoin tekemään ilmoituksen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

meillä tämmöinen on "normaali nopeus",kaukana ollaan 100Mbit/s....

(en tiedä tuliko kuvakaappaus speedtestistä mutta nopeus 18,2

ei jaksa enää valittaa aspaan ku ei auta mitn)

Onko tulos nyt hybrid moodissa mitattu?

 

Kun ongelmasta olet ollut yhteydessä niin onko siitä selvinnyt että mikä ongelmia aiheuttaa? Esim. kapasiteetti haasteita alueella tms?

Vastaa