Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66734
Kirjoituksia 180148

Hybridilaajakaista pätkii



Hybridilaajakaista pätkii

Varmis
Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

Hybridilaajakaista pätkii

1/21

En tiedän onko tätä käsitelty jo muualla mutta kysyn kuitenkin.

 

Hankin vanhan ADSL laajakaistan tilalle Hybridilaajakaistan. Vanha netti toiminnassa ei ollut mitään moitittavaa. Inteno reitittimellä netti oli vakaa ja katkeamaton ja meidän >200m2 kaksikerroksiseen talonn mudostui kattava wifi verkko. Ainoa onglema oli jos useita käyttäjiä oli yhtäaikaa jolloin yhteys meni niin hitaaksi kaistan riittämättömyyden vuoksi.

 

Siksi päädyin päivittämään liittymän Hybridiksi terästettynä smart wifi:llä. Alun asennushässäköiden jälkeen netti sinänsä kyllä lähti hyvin toimimaan, samoin smart wifi tuntuisi toimivan ihan hyvin, tosin mitään eroa vanhan Intenon wifi:n en huomaa.

 

Iso ongelma hybridin kanssa on sen pätkiminen. Töitä tehdessä yhteys katkeilee n. 1-2 kertaa tunnissa ja ymmärrettävästi tämä on varsin inhottava ongelma. Sama ongelma on myös viihdekäytössä. Yritin viimeviikolla selvitelä asiaa chat:n kautta saamatta siihen apua. Tekninen tuki pyysi kasomaan mitä valoja reititimessa palaa kun yhteys katkeaa. Minusta näyttäisi siltä että mobiiliyhteyden meneessä heikoksi yhteys katkeaa mutta en voi tästä tietenkään olla varma. Onko ideoita mitä tässä voisi kokeilla, pian pitää päättää palautanko laitteet, näin ei voi kutenkaan jatkua, mielummin vanhan ja toimiva kuin uusi vain hitusen nopeampi pätkivä yhteys.

 

Edit: korjattu otsikko //SalliJf

Vastaa
0 tykkäystä
20 vastausta

Tommendaali
Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

11/21

Tuliko aloittajalle apua ongelmaan? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma hybridin kanssa. Kun simmi on paikoillaan yhteys pätkii jatkuvasti ja kun yhteys mobiilissa heikkenee se pudottaa myös kiinteän puolen nollaan jolloin netti pätkäisee täysin. Oon epätoivoisesti etsinyt ratkaisua, mutta ei mitään apua mistään löydy. Yritin myös joskus löytää vikaan ratkaisua Telian tuesta muttei sielläkään osattu auttaa, eikä oikein ongelmaa edes ymmärretty.

Vastaa
0 tykkäystä

HenriLie
Telialainen
Viestejä 569 kpl

12/21

@Tommendaali  kirjoitti:

Tuliko aloittajalle apua ongelmaan? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma hybridin kanssa. Kun simmi on paikoillaan yhteys pätkii jatkuvasti ja kun yhteys mobiilissa heikkenee se pudottaa myös kiinteän puolen nollaan jolloin netti pätkäisee täysin. Oon epätoivoisesti etsinyt ratkaisua, mutta ei mitään apua mistään löydy. Yritin myös joskus löytää vikaan ratkaisua Telian tuesta muttei sielläkään osattu auttaa, eikä oikein ongelmaa edes ymmärretty.


Toivotaan myös @Varmis :lta kommenttia, miten asia ratkesi lopulta.

Onko sinulla sama tilanne, että jos SIM-kortin irroittaa ja käyttää pelkkää kiinteää kaistaa, niin yhteys toimii selvästi vakaammin? Jos mobiiliverkon yhteys on jatkuvasti heikko ja pätkivä, voi se haitata myös kiinteän kaistan toimintaa.

Montako valo Hybrid -modeemin etupaneelin keskellä palaa, niissä tolpissa? Käykö se koskaan punaisella se pienin tolppa?

Vastaa
0 tykkäystä

Tommendaali
Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

13/21

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

Tuliko aloittajalle apua ongelmaan? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma hybridin kanssa. Kun simmi on paikoillaan yhteys pätkii jatkuvasti ja kun yhteys mobiilissa heikkenee se pudottaa myös kiinteän puolen nollaan jolloin netti pätkäisee täysin. Oon epätoivoisesti etsinyt ratkaisua, mutta ei mitään apua mistään löydy. Yritin myös joskus löytää vikaan ratkaisua Telian tuesta muttei sielläkään osattu auttaa, eikä oikein ongelmaa edes ymmärretty.


Toivotaan myös @Varmis :lta kommenttia, miten asia ratkesi lopulta.

Onko sinulla sama tilanne, että jos SIM-kortin irroittaa ja käyttää pelkkää kiinteää kaistaa, niin yhteys toimii selvästi vakaammin? Jos mobiiliverkon yhteys on jatkuvasti heikko ja pätkivä, voi se haitata myös kiinteän kaistan toimintaa.

Montako valo Hybrid -modeemin etupaneelin keskellä palaa, niissä tolpissa? Käykö se koskaan punaisella se pienin tolppa?


Hei,

 

Kyllä. Yhteys ei pätki ollenkaan, kun sim on pois paikaltaan. Tolpissa palaa vähintään 2 välillä 3 pykälää sinisenä, eikä se käy koskaan punaisella. Cellmapperin mukaan  4G mastojen (2kpl) kantavuuskin on hyvä. Voi toki silti olla, että ehdottamasi syy huonosta yhteydestä vaikuttaa toimintaan sillä 3Gnä yhteys on stabiili myös kiinteällä puolella ja sillä olen myös nettiä ajellut nykyään. Hidashan se on ku mikä, mutta sentään toimiva. Eihän sen modeemin silti pitäisi niin toimia, että kiinteä nettikin pätkii mutta näin valitettavasti on. Onneksi uusi masto on jo pystyssä 100m päässä kodistani, mutta sitä ei ole vielä laitettu päälle (pitkä prosessi ☹). Toivottavasti viimeistään se korjaa ongelman. Tai sitten modeemissa on tekninen vika mobiilipuolella? Sillä toivoisinkin aloittajalta vastausta, millä ongelma on ratkennut jos on.

Vastaa
0 tykkäystä

HenriLie
Telialainen
Viestejä 569 kpl

14/21

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

Tuliko aloittajalle apua ongelmaan? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma hybridin kanssa. Kun simmi on paikoillaan yhteys pätkii jatkuvasti ja kun yhteys mobiilissa heikkenee se pudottaa myös kiinteän puolen nollaan jolloin netti pätkäisee täysin. Oon epätoivoisesti etsinyt ratkaisua, mutta ei mitään apua mistään löydy. Yritin myös joskus löytää vikaan ratkaisua Telian tuesta muttei sielläkään osattu auttaa, eikä oikein ongelmaa edes ymmärretty.


Toivotaan myös @Varmis :lta kommenttia, miten asia ratkesi lopulta.

Onko sinulla sama tilanne, että jos SIM-kortin irroittaa ja käyttää pelkkää kiinteää kaistaa, niin yhteys toimii selvästi vakaammin? Jos mobiiliverkon yhteys on jatkuvasti heikko ja pätkivä, voi se haitata myös kiinteän kaistan toimintaa.

Montako valo Hybrid -modeemin etupaneelin keskellä palaa, niissä tolpissa? Käykö se koskaan punaisella se pienin tolppa?


Hei,

 

Kyllä. Yhteys ei pätki ollenkaan, kun sim on pois paikaltaan. Tolpissa palaa vähintään 2 välillä 3 pykälää sinisenä, eikä se käy koskaan punaisella. Cellmapperin mukaan  4G mastojen (2kpl) kantavuuskin on hyvä. Voi toki silti olla, että ehdottamasi syy huonosta yhteydestä vaikuttaa toimintaan sillä 3Gnä yhteys on stabiili myös kiinteällä puolella ja sillä olen myös nettiä ajellut nykyään. Hidashan se on ku mikä, mutta sentään toimiva. Eihän sen modeemin silti pitäisi niin toimia, että kiinteä nettikin pätkii mutta näin valitettavasti on. Onneksi uusi masto on jo pystyssä 100m päässä kodistani, mutta sitä ei ole vielä laitettu päälle (pitkä prosessi ☹). Toivottavasti viimeistään se korjaa ongelman. Tai sitten modeemissa on tekninen vika mobiilipuolella? Sillä toivoisinkin aloittajalta vastausta, millä ongelma on ratkennut jos on.


Mukava kuulla, että uusi tukiasema on jo tulossa ja toivotaan pikaista käyttönottoa. Oletko kokeillut vielä Hybrid -reitittimestä 4G verkon taajuuslukitusta? Voit Hybrid hallinnan kautta asettamaa esim. 1800MHz taajuuslukituksen, mutta taajuus kannattaa lukita sen mukaan mitä kotiosoitteessa on. Yleisimpiä taajuuksia on 800MHz ja 1800MHz. Ohjeita verkkolukitukseen löytyy asiakastukemme Hybrid -reitittimen ohjeista, otsikon "Laitteen ja verkon hallinta" alta, Verkkolukitus -kappale

Vastaa
0 tykkäystä

Tommendaali
Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

15/21

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

Tuliko aloittajalle apua ongelmaan? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma hybridin kanssa. Kun simmi on paikoillaan yhteys pätkii jatkuvasti ja kun yhteys mobiilissa heikkenee se pudottaa myös kiinteän puolen nollaan jolloin netti pätkäisee täysin. Oon epätoivoisesti etsinyt ratkaisua, mutta ei mitään apua mistään löydy. Yritin myös joskus löytää vikaan ratkaisua Telian tuesta muttei sielläkään osattu auttaa, eikä oikein ongelmaa edes ymmärretty.


Toivotaan myös @Varmis :lta kommenttia, miten asia ratkesi lopulta.

Onko sinulla sama tilanne, että jos SIM-kortin irroittaa ja käyttää pelkkää kiinteää kaistaa, niin yhteys toimii selvästi vakaammin? Jos mobiiliverkon yhteys on jatkuvasti heikko ja pätkivä, voi se haitata myös kiinteän kaistan toimintaa.

Montako valo Hybrid -modeemin etupaneelin keskellä palaa, niissä tolpissa? Käykö se koskaan punaisella se pienin tolppa?


Hei,

 

Kyllä. Yhteys ei pätki ollenkaan, kun sim on pois paikaltaan. Tolpissa palaa vähintään 2 välillä 3 pykälää sinisenä, eikä se käy koskaan punaisella. Cellmapperin mukaan  4G mastojen (2kpl) kantavuuskin on hyvä. Voi toki silti olla, että ehdottamasi syy huonosta yhteydestä vaikuttaa toimintaan sillä 3Gnä yhteys on stabiili myös kiinteällä puolella ja sillä olen myös nettiä ajellut nykyään. Hidashan se on ku mikä, mutta sentään toimiva. Eihän sen modeemin silti pitäisi niin toimia, että kiinteä nettikin pätkii mutta näin valitettavasti on. Onneksi uusi masto on jo pystyssä 100m päässä kodistani, mutta sitä ei ole vielä laitettu päälle (pitkä prosessi ☹). Toivottavasti viimeistään se korjaa ongelman. Tai sitten modeemissa on tekninen vika mobiilipuolella? Sillä toivoisinkin aloittajalta vastausta, millä ongelma on ratkennut jos on.


Mukava kuulla, että uusi tukiasema on jo tulossa ja toivotaan pikaista käyttönottoa. Oletko kokeillut vielä Hybrid -reitittimestä 4G verkon taajuuslukitusta? Voit Hybrid hallinnan kautta asettamaa esim. 1800MHz taajuuslukituksen, mutta taajuus kannattaa lukita sen mukaan mitä kotiosoitteessa on. Yleisimpiä taajuuksia on 800MHz ja 1800MHz. Ohjeita verkkolukitukseen löytyy asiakastukemme Hybrid -reitittimen ohjeista, otsikon "Laitteen ja verkon hallinta" alta, Verkkolukitus -kappale


Kokeilin tuotakin. Cellmapperin mukaan ovat 800Mhz mastoja. Kokeilin toki myös kaikkia muita taajuuksia. Tuolloin en saanut mitään irti mobiilipuolesta vaan sain ainoastaan nopeudeksi sen mitä kiinteltä puolen irtoaa. Todella mystinen tuttavuus tämä hybridi.

 

EDIT. Modeemi siis kuitenkin väitti yhdistäneensä mobiilin kaikilla taajuuksilla 2 sinisellä tolpalla modeemin merkkivaloissa.

Vastaa
0 tykkäystä

HenriLie
Telialainen
Viestejä 569 kpl

16/21

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

Tuliko aloittajalle apua ongelmaan? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma hybridin kanssa. Kun simmi on paikoillaan yhteys pätkii jatkuvasti ja kun yhteys mobiilissa heikkenee se pudottaa myös kiinteän puolen nollaan jolloin netti pätkäisee täysin. Oon epätoivoisesti etsinyt ratkaisua, mutta ei mitään apua mistään löydy. Yritin myös joskus löytää vikaan ratkaisua Telian tuesta muttei sielläkään osattu auttaa, eikä oikein ongelmaa edes ymmärretty.


Toivotaan myös @Varmis :lta kommenttia, miten asia ratkesi lopulta.

Onko sinulla sama tilanne, että jos SIM-kortin irroittaa ja käyttää pelkkää kiinteää kaistaa, niin yhteys toimii selvästi vakaammin? Jos mobiiliverkon yhteys on jatkuvasti heikko ja pätkivä, voi se haitata myös kiinteän kaistan toimintaa.

Montako valo Hybrid -modeemin etupaneelin keskellä palaa, niissä tolpissa? Käykö se koskaan punaisella se pienin tolppa?


Hei,

 

Kyllä. Yhteys ei pätki ollenkaan, kun sim on pois paikaltaan. Tolpissa palaa vähintään 2 välillä 3 pykälää sinisenä, eikä se käy koskaan punaisella. Cellmapperin mukaan  4G mastojen (2kpl) kantavuuskin on hyvä. Voi toki silti olla, että ehdottamasi syy huonosta yhteydestä vaikuttaa toimintaan sillä 3Gnä yhteys on stabiili myös kiinteällä puolella ja sillä olen myös nettiä ajellut nykyään. Hidashan se on ku mikä, mutta sentään toimiva. Eihän sen modeemin silti pitäisi niin toimia, että kiinteä nettikin pätkii mutta näin valitettavasti on. Onneksi uusi masto on jo pystyssä 100m päässä kodistani, mutta sitä ei ole vielä laitettu päälle (pitkä prosessi ☹). Toivottavasti viimeistään se korjaa ongelman. Tai sitten modeemissa on tekninen vika mobiilipuolella? Sillä toivoisinkin aloittajalta vastausta, millä ongelma on ratkennut jos on.


Mukava kuulla, että uusi tukiasema on jo tulossa ja toivotaan pikaista käyttönottoa. Oletko kokeillut vielä Hybrid -reitittimestä 4G verkon taajuuslukitusta? Voit Hybrid hallinnan kautta asettamaa esim. 1800MHz taajuuslukituksen, mutta taajuus kannattaa lukita sen mukaan mitä kotiosoitteessa on. Yleisimpiä taajuuksia on 800MHz ja 1800MHz. Ohjeita verkkolukitukseen löytyy asiakastukemme Hybrid -reitittimen ohjeista, otsikon "Laitteen ja verkon hallinta" alta, Verkkolukitus -kappale


Kokeilin tuotakin. Cellmapperin mukaan ovat 800Mhz mastoja. Kokeilin toki myös kaikkia muita taajuuksia. Tuolloin en saanut mitään irti mobiilipuolesta vaan sain ainoastaan nopeudeksi sen mitä kiinteltä puolen irtoaa. Todella mystinen tuttavuus tämä hybridi.

 

EDIT. Modeemi siis kuitenkin väitti yhdistäneensä mobiilin kaikilla taajuuksilla 2 sinisellä tolpalla modeemin merkkivaloissa.


Tuo kahden tolpan palaminen kaikilla taajuksilla kuulostaa oudolta, onkohan siellä jotenkin 4G puoli juminut. Oletko kokeillut vielä palauttaa tehdasasetuksia Hybrid -reitittimelle? Eli Reset-nappi pohjaan 10 sekunnin ajaksi, kun virrat on päällä. Tehdasasetuksien palauttamisen ohje löytyy myös laitteen käyttöohjeesta.

Vastaa
0 tykkäystä

Tommendaali
Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

17/21

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

Tuliko aloittajalle apua ongelmaan? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma hybridin kanssa. Kun simmi on paikoillaan yhteys pätkii jatkuvasti ja kun yhteys mobiilissa heikkenee se pudottaa myös kiinteän puolen nollaan jolloin netti pätkäisee täysin. Oon epätoivoisesti etsinyt ratkaisua, mutta ei mitään apua mistään löydy. Yritin myös joskus löytää vikaan ratkaisua Telian tuesta muttei sielläkään osattu auttaa, eikä oikein ongelmaa edes ymmärretty.


Toivotaan myös @Varmis :lta kommenttia, miten asia ratkesi lopulta.

Onko sinulla sama tilanne, että jos SIM-kortin irroittaa ja käyttää pelkkää kiinteää kaistaa, niin yhteys toimii selvästi vakaammin? Jos mobiiliverkon yhteys on jatkuvasti heikko ja pätkivä, voi se haitata myös kiinteän kaistan toimintaa.

Montako valo Hybrid -modeemin etupaneelin keskellä palaa, niissä tolpissa? Käykö se koskaan punaisella se pienin tolppa?


Hei,

 

Kyllä. Yhteys ei pätki ollenkaan, kun sim on pois paikaltaan. Tolpissa palaa vähintään 2 välillä 3 pykälää sinisenä, eikä se käy koskaan punaisella. Cellmapperin mukaan  4G mastojen (2kpl) kantavuuskin on hyvä. Voi toki silti olla, että ehdottamasi syy huonosta yhteydestä vaikuttaa toimintaan sillä 3Gnä yhteys on stabiili myös kiinteällä puolella ja sillä olen myös nettiä ajellut nykyään. Hidashan se on ku mikä, mutta sentään toimiva. Eihän sen modeemin silti pitäisi niin toimia, että kiinteä nettikin pätkii mutta näin valitettavasti on. Onneksi uusi masto on jo pystyssä 100m päässä kodistani, mutta sitä ei ole vielä laitettu päälle (pitkä prosessi ☹). Toivottavasti viimeistään se korjaa ongelman. Tai sitten modeemissa on tekninen vika mobiilipuolella? Sillä toivoisinkin aloittajalta vastausta, millä ongelma on ratkennut jos on.


Mukava kuulla, että uusi tukiasema on jo tulossa ja toivotaan pikaista käyttönottoa. Oletko kokeillut vielä Hybrid -reitittimestä 4G verkon taajuuslukitusta? Voit Hybrid hallinnan kautta asettamaa esim. 1800MHz taajuuslukituksen, mutta taajuus kannattaa lukita sen mukaan mitä kotiosoitteessa on. Yleisimpiä taajuuksia on 800MHz ja 1800MHz. Ohjeita verkkolukitukseen löytyy asiakastukemme Hybrid -reitittimen ohjeista, otsikon "Laitteen ja verkon hallinta" alta, Verkkolukitus -kappale


Kokeilin tuotakin. Cellmapperin mukaan ovat 800Mhz mastoja. Kokeilin toki myös kaikkia muita taajuuksia. Tuolloin en saanut mitään irti mobiilipuolesta vaan sain ainoastaan nopeudeksi sen mitä kiinteltä puolen irtoaa. Todella mystinen tuttavuus tämä hybridi.

 

EDIT. Modeemi siis kuitenkin väitti yhdistäneensä mobiilin kaikilla taajuuksilla 2 sinisellä tolpalla modeemin merkkivaloissa.


Tuo kahden tolpan palaminen kaikilla taajuksilla kuulostaa oudolta, onkohan siellä jotenkin 4G puoli juminut. Oletko kokeillut vielä palauttaa tehdasasetuksia Hybrid -reitittimelle? Eli Reset-nappi pohjaan 10 sekunnin ajaksi, kun virrat on päällä. Tehdasasetuksien palauttamisen ohje löytyy myös laitteen käyttöohjeesta.


Olen resetoinut useita kertoja, myös ennen ja jälkeen noiden taajuuskikkailujen. Epäiletkö siis, että laitteeni voisi olla jopa viallinen? Kaikki merkkivalot kyllä toimivat, kun tarkistin resetoidessa. Täytynee vielä tutkia asiaa nuiden taajuuksien osalta. Saan siis ainoastaan silloin korkeamman nopeuden, kun valitsen 4G only tai Auto asetuksen mutta silloin yhteys on todella epävakaa.

Vastaa
0 tykkäystä

PiaJo
Telialainen
Viestejä 806 kpl

18/21

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Tommendaali  kirjoitti:

Tuliko aloittajalle apua ongelmaan? Itsellä nimittäin täysin sama ongelma hybridin kanssa. Kun simmi on paikoillaan yhteys pätkii jatkuvasti ja kun yhteys mobiilissa heikkenee se pudottaa myös kiinteän puolen nollaan jolloin netti pätkäisee täysin. Oon epätoivoisesti etsinyt ratkaisua, mutta ei mitään apua mistään löydy. Yritin myös joskus löytää vikaan ratkaisua Telian tuesta muttei sielläkään osattu auttaa, eikä oikein ongelmaa edes ymmärretty.


Toivotaan myös @Varmis :lta kommenttia, miten asia ratkesi lopulta.

Onko sinulla sama tilanne, että jos SIM-kortin irroittaa ja käyttää pelkkää kiinteää kaistaa, niin yhteys toimii selvästi vakaammin? Jos mobiiliverkon yhteys on jatkuvasti heikko ja pätkivä, voi se haitata myös kiinteän kaistan toimintaa.

Montako valo Hybrid -modeemin etupaneelin keskellä palaa, niissä tolpissa? Käykö se koskaan punaisella se pienin tolppa?


Hei,

 

Kyllä. Yhteys ei pätki ollenkaan, kun sim on pois paikaltaan. Tolpissa palaa vähintään 2 välillä 3 pykälää sinisenä, eikä se käy koskaan punaisella. Cellmapperin mukaan  4G mastojen (2kpl) kantavuuskin on hyvä. Voi toki silti olla, että ehdottamasi syy huonosta yhteydestä vaikuttaa toimintaan sillä 3Gnä yhteys on stabiili myös kiinteällä puolella ja sillä olen myös nettiä ajellut nykyään. Hidashan se on ku mikä, mutta sentään toimiva. Eihän sen modeemin silti pitäisi niin toimia, että kiinteä nettikin pätkii mutta näin valitettavasti on. Onneksi uusi masto on jo pystyssä 100m päässä kodistani, mutta sitä ei ole vielä laitettu päälle (pitkä prosessi ☹). Toivottavasti viimeistään se korjaa ongelman. Tai sitten modeemissa on tekninen vika mobiilipuolella? Sillä toivoisinkin aloittajalta vastausta, millä ongelma on ratkennut jos on.


Mukava kuulla, että uusi tukiasema on jo tulossa ja toivotaan pikaista käyttönottoa. Oletko kokeillut vielä Hybrid -reitittimestä 4G verkon taajuuslukitusta? Voit Hybrid hallinnan kautta asettamaa esim. 1800MHz taajuuslukituksen, mutta taajuus kannattaa lukita sen mukaan mitä kotiosoitteessa on. Yleisimpiä taajuuksia on 800MHz ja 1800MHz. Ohjeita verkkolukitukseen löytyy asiakastukemme Hybrid -reitittimen ohjeista, otsikon "Laitteen ja verkon hallinta" alta, Verkkolukitus -kappale


Kokeilin tuotakin. Cellmapperin mukaan ovat 800Mhz mastoja. Kokeilin toki myös kaikkia muita taajuuksia. Tuolloin en saanut mitään irti mobiilipuolesta vaan sain ainoastaan nopeudeksi sen mitä kiinteltä puolen irtoaa. Todella mystinen tuttavuus tämä hybridi.

 

EDIT. Modeemi siis kuitenkin väitti yhdistäneensä mobiilin kaikilla taajuuksilla 2 sinisellä tolpalla modeemin merkkivaloissa.


Tuo kahden tolpan palaminen kaikilla taajuksilla kuulostaa oudolta, onkohan siellä jotenkin 4G puoli juminut. Oletko kokeillut vielä palauttaa tehdasasetuksia Hybrid -reitittimelle? Eli Reset-nappi pohjaan 10 sekunnin ajaksi, kun virrat on päällä. Tehdasasetuksien palauttamisen ohje löytyy myös laitteen käyttöohjeesta.


Olen resetoinut useita kertoja, myös ennen ja jälkeen noiden taajuuskikkailujen. Epäiletkö siis, että laitteeni voisi olla jopa viallinen? Kaikki merkkivalot kyllä toimivat, kun tarkistin resetoidessa. Täytynee vielä tutkia asiaa nuiden taajuuksien osalta. Saan siis ainoastaan silloin korkeamman nopeuden, kun valitsen 4G only tai Auto asetuksen mutta silloin yhteys on todella epävakaa.


Tätä pitäisi päästä testaamaan siten, että näkisi alueen mobiiliverkon ja sen lähitukiaseman kapasiteetin. Tieto olisi saatavilla meidän Telian Häiriöilmoitusten puolelta. Palaako power-valo punaisena? Onko kaapeli pitkä modeemin ja seinäpistokkeen välillä? Sillä ei ole merkitystä, mikäli se on ongelmana mobiiliyhteyden puoli. Suosittelisin olemaan uudelleen yhteydessä meidän Häiriöilmoitusten puolelle vaikka kirjautumalla Minun Telia-sivuille tai soittamalla puh. 020 690 400 (mpm+pvm). Lomakkeilla saa myös meihin yhteyden tarvittaessa

Vastaa
0 tykkäystä

Tommendaali
Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

19/21

Tilannepäivitys

 

Uusi kotiani lähellä oleva tukiasema kytkettiin viimeinkin päälle. Nyt yhteys on stabiili. Joskin välillä nopeus laskee (ruuhka-aikana ihan ymmärrettävää mobiililla), mutta se ei enää onneksi putoa alle kiinteän yhteyden nopeuden.

 

Ilmeisesti modeemissa on joku bugi jonka vuoksi modeemi pudottaa itsensä toimettomaan tilaan kun mobiiliyhteys on liian heikko. Mene ja tiedä. Pääasia, että vihdoin ei tarvitse enää tuskailla pelkän hitaan adsl yhteyden varassa ja pääsee käyttämään niitä hybridin ominaisuuksia joista maksaakin.

Vastaa

Mersukolari
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

20/21

Jatkanpa tähän samaan ketjuun kun osuu aiheeseen.

 

Eli: muutaman kuukauden käytössä ollut hybridilaajakaista. On kokeiltu tavallista DSL-modeemia jolloin yhteytenä VDSL. On myös kahdella eri hybridimodeemilla kokeiltu.

 

Lopputulos: Edelleen packet lossia. Olen tästä samasta asiasta ollut monta kertaa jo yhteydessä asiakaspalveluun. Nyt tähän pitää saada ratkaisu!

 

--- www.google.fi ping statistics ---
1000 packets transmitted, 997 received, 0.3% packet loss, time 1020651ms
rtt min/avg/max/mdev = 17.761/19.320/68.800/3.995 ms

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.