Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64237
Kirjoituksia 174737

Hybridilaajakaista



Highlighted

Hybridilaajakaista

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

Hybridilaajakaista

1/12

Tosiaan maanantaina tuli modeemi ja tämmösiä nopeuksia aamuisin:

hybrid.jpg

ja illalla : ilta.jpg

ja illalla sim kortti pois modeemista: 

sim kortti pois.jpg

Toimii tosiaan pirun hyvin. 😄

11 vastausta
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

2/12

Vinkkejä mitä asetuksia vois vielä koittaa? 

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 671 kpl

3/12

Jotain nyt on mikä ei mielestäni täsmää?

Mielestäsi toimii hyvin, mutta....

 

Aamulla nopeudethan ovat tosi hyviä. Illalla lähetysnopeus on edelleen hyvä, mutta latausnopeus hidastunut radikaalisti. Sitten illalla ottamalla SIM-kortti pois (eli pelkällä kiinteällä DSL-linjalla) lataus onkin yli 60Mbps. Tällöin lähetys on tietenkin tipahtanut n. 10Mbps. 

 

Tuo latausnopeus illalla SIM-kortilla vs ilman SIM-korttia on omituisesti "väärinpäin".

Joku tässä ei mielestäni täsmää tai on jokin vika tai virhe!

Illalla toisessa tapauksessa latausnopeus viittaa ADSL- kiinteään yhteyteen ja taas toisessa tapauksessa lähetysnopeus VDSL-yhteyteen?

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

4/12

Tosiaan sarkastisesti sanoin että hyvin toimii. 😄 tosiaan pelkällä vdls yhteydellä latausnopeus 60 ja hybridillä 30 iltaisin. 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 347 kpl

5/12

@drnknes  kirjoitti:

Tosiaan sarkastisesti sanoin että hyvin toimii. 😄 tosiaan pelkällä vdls yhteydellä latausnopeus 60 ja hybridillä 30 iltaisin. 


Häiriöltähän tuo vaikuttaa, VDSL-yhteyden tulisi antaa 4G verkon nopeudesta riippumatta aina se "baseline" nopeus eli 60/10 tässä sinun tapauksessasi. Muuttuuko nopeus (illalla) jos SIM-kortti on sisällä --> Käynnistää reitittimen uudestaan? Jos ongelma korjaantuu laitebuutilla niin joko laitevika tai muu bugi purkissa --> Yhteys häiriöilmoituksiin.

Jos nopeus ei muutu miksikään, varmista ettei mikään yhteys syö upload kaistaa tarpeettomasti ja tee nopeustesti mielellään verkkokaapelia pitkin.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

6/12

Näköjään päivittivät tuon modeemin ja "vikailmoituksesi on käsitelty". Harmi vaan että mikään ei muuttunu.. 😄

 

E: tekis kyllä mieli purkaa koko soppari tässä vaiheessa.. -_-

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 390 kpl

7/12

@drnknes  kirjoitti:

Näköjään päivittivät tuon modeemin ja "vikailmoituksesi on käsitelty". Harmi vaan että mikään ei muuttunu.. 😄


Saitko tekstaria johon voit vastata, mikäli tuo modeemin päivitys ei auta? Päästäisiin tutkimaan tarkemmin mistä tuo voisi johtua.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

8/12

Sain ja vastasin. Eiköhän se parin viikon päästä selviä. ":D"

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

9/12

Tuo irtisanominen onnistuu varmaan chatin kautta?

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

10/12

@drnknes  kirjoitti:

Tuo irtisanominen onnistuu varmaan chatin kautta?


Chatin kautta hoituu kyllä irtisanomisetkin. Eikö yhteys tullut kuntoon häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä, vai onko selvitys yhä kesken? Jos yhteydessä on määräaikainen sopimus, niin ensin toki pyritään saamaan yhteys korjattua ennen mahdollista sopimuksen purkua. 

 

Mutta tämäkin voidaan katsoa chatissa kun nähdään tarkemmat sopimustietosi Hymiö Onnellinen 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.