Hybridilaajakaistamodeemi buuttailee itsekseen ja hukkaa nettiyhteyksiä


  • Savumerkittäjä
  • 2 kommenttia

Käytössäni on nyt ollut joitain viikkoja Telian hybridilaajakaista, modeemina Sagemcom Fast 5370 AIR ja firmware näyttäisi olevan versiota SG4T1R000428C. Ongelmana on tosiaan se, että laite sammuu ja käynnistyy omia aikojaan, tätä tapahtuu käytännössä päivittäin, usein montakin kertaa päivässä. Tämän lisäksi laite välillä hukkaa nettiyhteyden, ilmeisesti sekä DSL että 4G:n, mutta pysyy kuitenkin päällä. WIFI-yhteys ei tällaisessa tilanteessa välttämättä katkea. Tätäkin tapahtuu useita kertoja päivässä.

 

Olen yrittänyt Minun Telian Liittymäni ja palveluni-osiosta laittaa vikailmoitusta mutta lähes aina tuloksena on virheilmoitus:

------------------------

Hups!

 

Tekniikka teki meille nyt tepposet, joten palvelu ei juuri nyt ole käytössä. Fiksaamme tilanteen niin nopeasti kuin pystymme. Kokeile kohta uudelleen!

-------------------------

 

Joten löytyisikö apu tätä kautta?


3 kommenttia


@Notmi@  kirjoitti:

Käytössäni on nyt ollut joitain viikkoja Telian hybridilaajakaista, modeemina Sagemcom Fast 5370 AIR ja firmware näyttäisi olevan versiota SG4T1R000428C. Ongelmana on tosiaan se, että laite sammuu ja käynnistyy omia aikojaan, tätä tapahtuu käytännössä päivittäin, usein montakin kertaa päivässä. 


Olen yrittänyt Minun Telian Liittymäni ja palveluni-osiosta laittaa vikailmoitusta mutta lähes aina tuloksena on virheilmoitus:




Normaalia toimintaa tämä ei ole hybrid-reitittimelle. Oletko huomannut tässä mitään säännönmukaisuutta että millaisissa tilanteissa tätä tapahtuu? 


Tehdasasetusten palautus kannattaa nyt tehdä alkuun reitittimelle painamalla sen reset-painiketta 10s pohjassa laite käynnissä. 


Mikäli tuosta ei ole apua, niin tämän kaltaista ongelmaa meillä pitää päästä tutkimaan liittymätietojen kanssa. Tämä onnistuu asiakaspalvelukanavissamme joissa voimme sinut tunnistaa. 

Vikailmoituksen jättäminen itsepalvelussa pitäisi toimia, mutta oletko kokeillut että tekeekö samaa toisella selaimella tai jos tyhjennät selaimen välimuistin?

Hei,

 

Säännönmukaisuutta en ole havainnut, laite on sammunut ja käynnistynyt mm. keskellä yötä kun kukaan ole nettiä käyttänyt.

Laite on resetoitu useampaan kertaan mainitsemallasi tavalla. Lisäksi on myös kokeiltu laitteen ohjauspaneelista Factory Settings -resettiä sekä Semi-Resettiä. Eikä näistä ole ollut apua.

En ole kokeillut toista selainta enkä välimuistin tyhjentämistä. Kokeilen näitä ja katsotaan josko saisin vikailmoituksen tehtyä.

No niin. Sain vikailmoituksen tehtyä. Teleasentaja kävi vähän mittailemassa, kaapeli taloyhtiön puhelinjakamon ja kadunvarressa olevan ruskean peltilaatikon (telekeskus?) välillä oli huonokuntoinen. Käyttöön otettiin ylimääräinen, käyttämätön kaapelipari ja nyt on netti toiminut pari päivää huomattavasti paremmin. Seurailen vielä muutaman päivän laitteen toimintaa, ollakseni varma asiasta.

Jännä, että huono xDSL-yhteys saattoi aiheuttaa koko reitittimen buuttaamisen. 

Vastaa