Hybridilaajakaistan asennus

  • 17 February 2021
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Olen tilaamassa Telian hybridilaajakaistaa, sillä se on ainoa ns kiinteä laajakaista joka rivitalokämppääni on saatavilla. Ennen tilauksen vahvistusta tulee kuitenkin ilmoitus, että asennus tapahtuu taloyhtiön kytkentäkaapin kautta. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, ottaako asentaja yhteyttä taloyhtiön edustajaan jotta kytkentäkaappiin pääsee vai vaatiko tämä minulta jotain toimenpiteitä? Asun vuokralla, eikä mitään hajua kuinka homma toimii. Olin käsityksessä että tuommoiset kytketään vain etänä päälle.

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Goppiainen@  kirjoitti:

Olen tilaamassa Telian hybridilaajakaistaa, sillä se on ainoa ns kiinteä laajakaista joka rivitalokämppääni on saatavilla. Ennen tilauksen vahvistusta tulee kuitenkin ilmoitus, että asennus tapahtuu taloyhtiön kytkentäkaapin kautta. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, ottaako asentaja yhteyttä taloyhtiön edustajaan jotta kytkentäkaappiin pääsee vai vaatiko tämä minulta jotain toimenpiteitä? Asun vuokralla, eikä mitään hajua kuinka homma toimii. Olin käsityksessä että tuommoiset kytketään vain etänä päälle. 




Moikka ja tervetuloa Yhteisöön 🙂>





Asennus ei vaadi sinulta kuin laitteiden noudon ja niiden asennuksen asunnolla. Me sovimme taloyhtiön ja huollon kanssa itse liittymän kytkennästä. Osa yhteyksistä voidaan napsauttaa simppelisti etänä päälle, mutta DSL-tekniikalla toimivat yhteydet vaativat asentajakäynnin ja tässä on kyse nimenomaan DSL-kytkennästä.



Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hyvää huomenta @Goppiainen! Lämpimästi tervetuloa Yhteisöön.


 


Olen tilaamassa Telian hybridilaajakaistaa, sillä se on ainoa ns kiinteä laajakaista joka rivitalokämppääni on saatavilla. Ennen tilauksen vahvistusta tulee kuitenkin ilmoitus, että asennus tapahtuu taloyhtiön kytkentäkaapin kautta. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, ottaako asentaja yhteyttä taloyhtiön edustajaan jotta kytkentäkaappiin pääsee vai vaatiko tämä minulta jotain toimenpiteitä? Asun vuokralla, eikä mitään hajua kuinka homma toimii. Olin käsityksessä että tuommoiset kytketään vain etänä päälle. 



Ei hätiä mitiä. Kaikki tapahtuu automaattisesti asennuspäivänä!


 


Minulla ei mennyt aivan putkeen ADSL-yhteyden asennuspäivä aikoinaan, kun asentaja oli kytkenyt naapuriin tilaamani laajakaistan. Huomasin sen aluksi Omilta Sivuilta missä sitten asiakaspalvelijan kanssa selvitettiin ja tilattiin seuraava asennuspäivä. Oli lipsahtanut asiakaspalvelussa väärä asunnon numero. 😂>

Vastaa