peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
50988 Jäsentä
148084 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Hybridilaajakaistasta



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-09-2018
Kirjoituksia: 5
251/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

Jättävät kertomatta paljon muutakin. Ensin niin chätti kuin puhelimen välityksellä aspa väittää että kyllä tätä hybridiä saisi muuallekin kuin heidän oman runkoverkon alueelle, eli kilpailijan omistamassa kiinteässä verkossa olisi mahdollista. Sitten kun kysymys on että miksi osoitteeseeni ei tätä saa vaikka käytössä nyt ja viimeiset 4 vuotta ollut Telialta tilattu ADSL ja Telia Viihde digiboksilla(01350 Hiekkaharju Vantaa) aletaan kertomaan että kun on toisen verkkoaluetta niin ne kuparit varmaan revitään pois. Just joo. Seuraavaksi ihmetellään Telian aspan toimesta:" että tosiaan joo kun sä saisit 200 Mbit/s langattoman ja kilpailijalla on alueella tarjota VDSL:ää ja onhan sulla tosiaan meiltä tilattu kiinteä nytkin käytössä. Kyllä nuo meidän hybridin markkinoinnissa käytetyt speksit tosiaan täyttää." Ihmetellään hetki ja palataan taas esimiehen ongelmatilanteisiin neuvomaan vakio fraasiin palikoista ja kupareiden poistamisista. Oikeasti. Mitään vastausta ei saa. Surkeaa asiakaspalvelua. Joku voisi sanoa että haiskahtaa valehtelulta.

 

Elisa on alta vuosi sitten saanut aueella maaliin tämän kehityshankkeensa https://www.epressi.com/tiedotteet/telekommunikaatio/elisan-huippunopea-netti-uudellemaalle-tarjolla... ja kyllä sieltä saatavuus kyselystä saisi esim. heidän Elisa Viihteen 50 Mbit/s nopeudella, nimenomaan kiinteän laajakaistan VDSL2:n kylkeen. Meidänkin omakotitaloon vedettiin vuosi sitten syksyllä Elisan toimesta vanha ilmassa tullut kuparikaapeli pois ja uusi maan alle samassa kun alueella sähkölinjat vedettiin maan alle. Ei nyt oikein uppoa tämä selittely "että kun niitä kupareita poistellaan siellä täällä". Olisi oikeasti kiva saada Telialta ihan rehellinen syy siihen miksi tätä Hybridiä ei kilpailijan alue jaolla Vantaa 230 Hiekkaharju 1 alueelle ole saatavana? Onko totuus se että ette enää vuokraa kilpailijan verkkoa vaikka niin väitätte.

 

Voisiko joku nyt Telian puolelta olla rehellinen ja kertoa missä mennään. Kaikki tähän asti saadut vastaukset joissa alueen kuuluvuus/saatavuus/tekniikka on syynä eivät pidä paikkaansa. Ymmärtäisin jos alueella olisi valokuituverkko mutta kun ei ole vaan kupareita käyttävä VDSL2 on tuo kilpailijan ratkaisu. Eikö hybridi toimi VDSL2:ssa vai onko teillä alueen verkosta väärää tietoa jota ketään ei kiinnosta tarkistaa?

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 007
252/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

Moikka @jannejii ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Tämä ei ole aivan niin suoraviivainen tilanne. Suomessa on alueita, joissa pystytään tarjoamaan myös kilpailijan verkossa meidän Hybridi laajakaistaa ja sitten on alueita joissa se ei vain onnistu. Ei siis ole mitenkään automaattinen tilanne, että jos ollaan kilpailijan verkon alueella, niin hybridiä ei voisi saada. Esimerkiksi Lahdessa on kilpailijan aluetta ja silti täällä saa moniin kohteisiin Hybridiä.

 

Tuo sinun mainitsemasi alue on hieman haastava ja tein tästä selvitystyötä. Uusimman tiedon mukaan tuonne ei valitettavasti päästä toimimaan tällä hetkellä lainkaan. Voihan se toki olla, että joskus tulevaisuudessa tilanne muuttuu, mutta tällä hetkellä muutoksista ei ole tietoa. Harmi juttu, että kaikkialle ei päästä tarjoamaan meidän palvelua.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-09-2018
Kirjoituksia: 5
253/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

Kiitos vastauksestasi @NikoNo.

 

Tunnistatko muuten alla olevan markkinointitekstin?

 

"Hybridilaajakaista on saatavilla aina Hangosta Nuorgamiin. Voit saada käyttöösi hybridin, jos asuntoosi kulkee kupariverkko ja se on riittävän hyvän mobiiliverkon kuuluvuusalueella."

 

Ei taida pitää siis paikkaansa? Kaivannee vähän muokkausta?

 

Sikäli koominen tilanne että minulla on tällä hetkellä kuten aimmin mainitsin käytössäni teidän laajakaistallinen ja digiboksillinen viihdepalvelu eikä kukaan ole teiltä osannut kertoa mitä tapahtuu kun määräaikaisuus menee umpeen tämän kuun loppupuolella kun liittymää en ole irtisanonut enkä mobiiliin vaihtanut...

 

Mobiiliin ei kyllä voi vaihtaa koska se että kanavia tippuu julma määrä pois ja ihan peruskanavista nelosta et voi katsoa "tv:n omaisesti" vaan pitää kikkailla tallenna/aloita alusta nappuloiden kanssa. tekee siitä turhan kankeaa. Eikä mobiililiittymän puolelle ole samanlaista bundlea liigasta+viihteestä kuin hybridille tarjouksen muodossa.

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 007
254/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

Markkinoinnin osalta joutuu toki aina hieman yksinkertaistamaan asioita. Tuostakin lauseesta tulisi julman pitkä, kun kirjoittelisi kaikki mahdolliset poikkeustilanteet ja poikkeuksen poikkeukset. Fakta on kuitenkin se, että saatavuudet on kasvaneet ihan valtavasti tämän Hybridin myötä, mutta aina löytyy myös niitä paikkoja johon sitä ei ole tarjolla. Tästä syystä meidän sivuilla on tarjolla saatavuustyökalu, josta voi tarkistella tilanteen omaan osoitteeseen. 

 

Sinun oman liittymän osalta tämä menee nyt vähän arpomiseksi, kun en pääse liittymätietoihin käsiksi tämän Yhteisön kautta. Meidän asiakaspalvelun olisi syytä tätä asiaa tarkistella. Laittaisitko vaikkapa yhteydenottopyynnön tällä lomakkeella, niin päästään asiaan kiinni?

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-09-2018
Kirjoituksia: 5
255/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

@NikoNo Tuo yhteydenottopyyntö on jo tehty ja yhteyttä otettu eikä teiltä edes liittymä-/sopimustiedot edessä osattu kertoa mitä tapahtuu. Ainoa mitä tehtiin niin tarjottiin mobiiliyhteyttä sanomalla”että palvelut pysyvät samoina”. Pyysin tarkistamaan käytössä olevan kanavalistani että pitääkö oikeasti paikkaansa niin reaktio oli ”Ai sulla on noi neloset ja hd:t. Ei ne kyllä sitten enää näy”. Miten tämä uusi yhteydenottopyyntö nyt muuttaisi mitään?Ja ei yhteyttä ottaneessa henkilössä ollut mitään vikaa. Hänelle vaan oli ilmeisesti kokonaan uusi asia ettei mobiililiittymän+boksin kanavakartta vastaa lähellekään kiinteänliittymän+boksin kanavakarttaa. Hän itse asiassa näki vaivaa ja konsultoi esimiestään siitä mitä liittymälle tapahtuu kun sitä ei ole irtisanottu eikä vaihdettu mobiililaajakaistaan ja otti uudelleen yhteyttä kertoakseen ettei sieltäkään vastausta löytynyt.

 

Todellisuuden vastaisia markkinointilausekkeita, varsinkaan kun sitä täsmennystä ei ole edes linkitetty, ei tässä maassa ehkä kannattaisi ihan noin ylimielisesti käyttää/niihin suhtautua. Saattaa    näkyä asiakaskatona. Kuluttajilla kun tuppaa olemaan pitkä muisti.

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎21-09-2018
Kirjoituksia: 12
256/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

Tähän on nyt hankala ottaa kantaa Yhteisön kautta ilman pääsyä asiakastietoihisi - kehotan siis olemaan vielä yhteydessä asiakaspalveluun. Ymmärrän kyllä, että tilanne turhauttaa, kun olet ollut asiasta jo yhteydessä eikä tilanne ole selvinnyt edellisellä kerralla. 

 

Yhteydenottopyyntöön voit kuitenkin laittaa vielä kysymystä siitä, miksi Hybrid ei omaan osoitteeseesi onnistu kun ADSL-saatavuus on olemassa ja mitä liittymällesi tapahtuu sopimuksen päätyttyä, mitä voimme selvittää toimituksen puolelta. Voihan olla niinkin, että tiedoissamme on jotakin virheellistä ja saatavuus olisikin olemassa. 

 

Toki jos nykyiseen laajakaistaan on tulossa meidän puolelta muutoksia, niin niistä ollaan aina suoraan käyttäjään yhteydessä. Eli ei tuota nykyistä kaistaasi ainakaan sopimuksen päätyttyä katkaista tai muuteta ilman mitään ilmoitusta, jos sellaista pelkäät. 

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-09-2018
Kirjoituksia: 5
257/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

@EssiJnTästä on kaksikin yhteydenottopyyntöä laitettu ja yhteyttä toki otettu mutta ei tuohon kysymykseesi miksi saa vastausta. Eli ajallisesti Elokuun viimeisenä päivänä teiltä otettu yhteyttä kun tiedustelin että miten tuon laajakaista + viihde sopparin jatkaminen maistuisi? No ei maistunut kun kiinteää laajakaistaa ei osoitteeseni teidän kautta ole enää tarjolla. Tarjottiin langatonta "koska alueella poistellaan näitä kupareita". Tähän ystävällisesti kerroin että ei pidä paikkaansa kun kilpailijanne on suorittanut mittavan uudistuksen alueella ja meillekin vedetty vasta uudet kuparit maan alle ilmassa roikkuneiden johtojen sijaan. Tarjouduttiin tarkistamaan toimituspuolelta tilanne ja palattiin asiaan seuraavana päivänä. Ei onnistu. Meillä kuulemma saattaa olla kuituverkko kilpailijalta osoitteeseen tarjolla. Juu ei ole, se kilpailijan korttelikuitu niminen yhteys on kupareilla toimiva VDSL2, ei kuitu.

 

Reilu viikko sitten toistettiin sama kysely että eikö oikeasti saa kiinteää yhteyttä ja miksi? No ei saa. Mitä tapahtuu kun en tälläkään kertaa ole halukas säästämään 5-10 euroa kuussa siitä että otan langattoman laajakaistan jonka yhteydessä kanavalista putoaa pienemmäksi tiputtaen teräväpiirtokanavat?(oikeasti tällä hetkellä boksissa on käytössä sekä normaalit että HD-kanavat niin Ylen tai MTV:3n peruskanavat boksinne kautta ovat karmeaa pikselimössöä HD-kanaviin verrattuna Tämä siis vertailu esim kanavapaikat 1 vs 21, 2 vs 22, 3 vs 23 etc. Ero kuvanlaadussa on järjetön enkä halua palata 90-luvulle asian suhteen.) Tähänkään ei selvittelyjen jälkeen osattu varmuudella sanoa mitään.

 

Teillä on langattoman laajakaistan +boksi yhdistelmän ja appin kohdalla ollut nyt todella pitkään epämääräinen maininta "ehkä päivitämme joskus tarjontaamme tai sitten emme" tyyliin. Mikä oikeasti on tilanne näiden peruskanavien teräväpiirtojakelun suhteen? Mobiililaajakaista + boksi ja Telia TV -sovelluksen kohdalla. Eikö noita oikeasti saada vuonna 2018(jolloin Striimauspalveluissa tarjotaan 4-k tasoa)teillä jakoon? Säästösyyt vai mistä kyse? Ottaisin heti tuon langattoman tilalle jos nuo olisivat jaossa eikä nelosen kohdalla tarvitsisi pelleillä "tallenna/katso alusta/kelaa reaaliaikaan" toiminnoilla.

 

En siis ymmärrä mikä tässä olisi viikon aikana muuttunut. @NikoNo:han jo eilen tsekkasi ettette pääse operoimaan alueella lainkaan. Ja mitä yhteyden kohtaloon tulee niin oletko ihan satavarma ettei Elisalla ole tästäkin viimeistä sanaa? Eli lyövät kiinni jos teidän vuokra loppuu 28/10/2018? Itse veikkaan että ilman yhteydenottoa tässä käy tasan noin. Se onkin sitten "huvittavaa" jos teiltä soitetaan kuun vaihteesta että sulla OLI meidän yhteys...

 

edit. Tähän saatiin nyt itselleni sopiva väliaikaisratkaisu. Jatketaan samalla tavalla kuin aikaisemmat vuodet ja päivitetään hybridiin jos se tulee alueelle saatavaksi. En tiedä mistä tämä kaivettiin kun ei pitänyt olla mahdollista. Omalla kohdalla pääpointti oli käytettävyys ei niinkään se millä nopeudella data liikkuu maksimissaan joten hyvä näinkin.

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-09-2018
Kirjoituksia: 5
258/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

@EssiJn ja @NikoNo otetaan vielä viimeinen päivitys 01350 postinumerosta. Illalla soitettiin vielä perään että nyt on pengottu pohjamutia myöten ja Hybridi voidaan alueelle toimittaa. Kiitos molemmille avusta ja @EssiJn erikoiskiitos että vielä sait soittamaan aspaan vaikka tilannehan oli todettu toivottomaksi. Ilmeisesti oli vähän musta-aukko sen kilpailijan verkkotietojen suhteen tämä meidän postinumeroalue. Nythän saatavuuskyselynne on myös päivitetty ja hybridit tilattavissa muillekin👍🏻. Toivottavasti hyödytte tilausten muodossa. 

Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎17-02-2015
Kirjoituksia: 94
259/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu

Jouduin käymään paikallisessa Telia Express myymälässä ja siellä alettiin heti kärkkäänä kauppaamaan tätä ihmelootaa. Myyjällä oli kovempi into myydä tätä ihmeliittymää kuin mitä hän tiesi ko. palvelusta. Myyjä suoraan sanoen valehteli päin naamaa ilmeisesti tietämättömyyttään eli huonon perehdytyksen vuoksi. Myyjän mukaan tämän ihmelooran 4G yhteys ohittaa tukiasemassa muiden käyttäjien yhteydet ja tulee täydet nopeudet. Lisäksi modeemi on jo 5G-valmis, myyjä ilmeisesti sekoitti tämän 5GHz wifiin. Ei tullut kauppoja ja jatkan Elisan KaMo-liittymällä Hymiö Onnellinen Nyt vähän skarppaamista myyjien perehdytykseen, ettei nyt ihan päin taulua valehdella. Ja en muuten kerro mikä Telian myymälä oli kyseessä.  

0 tykkäystä
Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎18-08-2009
Kirjoituksia: 170
260/283

Vs: Hybridiliittymä, ADSL ja asiakaspalvelu


@AsiakasY  kirjoitti:

 Ja en muuten kerro mikä Telian myymälä oli kyseessä.  


Tosi uskottavaa. Voisin kirjottaa mitä tahansa tarinoita samalla tyylillä.