Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64408
Kirjoituksia 175169

Hybridilaajakaistasta



Highlighted

Hybridilaajakaistasta

Uusi keskustelija
Viestejä 15 kpl

Hybridilaajakaistasta

1/689

Hei!

 

Onko kellään tietoa mikä hybridireititin on malliltaan tai valmistajaltaan?

 

Laitoin tilaukseen kyseisen paketin ja olisi hienoa tietää laite sekä sen tekniset ominaisuudet ennen asennusta, jotta pääsee suunnittelemaan miten tällä laitteella korvaa fyysisesti aiemmat laitteet. Osa laitteista, kun tarvitsee langan ja osa ei.

Edit IlariJR: lisätty linkit hybridiblogeihin.

Lue lisää hybridilaajakaistasta täältä:
- Hybridilaajakaista tuo nopeammat yhteydet jopa yli miljoonaan suomalaiseen kotitalouteen

- Hybridilaajakaista? Miten se toimii?

0 tykkäystä
688 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 395 kpl

601/689

Kyllä, varsinkin jos kiinteän osuus tehdään samalla tekniikalla. Lisänä saat käyttöön tuon 4G-yhteyden mistä saat senkin puolen käyttöön. 4G:ssä vielä se etu, että jos kiinteään tulee jokin häiriö niin sitä kautta saat yhteydet toimimaan.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

602/689

@Rahikainen86  kirjoitti:

 

Ensimmäisen kolmen päivän testien jälkeen olen kyllä valmis nakkaamaan tämän Telian purkin jokeen. Toivottavasti kiinteän yhteyden tultua taloon tämä laite paranee, nyt yhteys pysyy päällä maksimissaan

tunnin... Asiakaspalvelu chatissä kertoivat, että se on ongelman syy.

 

T: Huolestunut asiakas ( ei välttämättä pitkäaikainen )


Tuotteen tilaamisen jälkeen reititin toimitetaan tavattoman nopeasti. Meille se tuli heti seuraavana päivänä. Paketissa olevassa kirjeessä oleva teksti "Mahtavaa, että tilasit meiltä Yhteyden kotiin. Tässä on käyttövalmis laitteesi, jolla pääset heti nettiin." on valitettavan harhaanjohtava.

 

Laite toimitetaan sellaisella softalla, jossa 4G-yhteys ei pysy päällä tuskin tuntia. Laite ei myöskään osaa päivittää ohjelmistoa kuin DSL-yhteyden kautta. Ja koska DSL-yhteyden kytkeminen tehdään vasta noin 2 viikkoa reitittimen toimituksen jälkeen (asennusaikataulu tätä viestiä kirjoitettaessa), sillä hybridireitittimellä ei tee yhtään mitään ennen kuin Telia ehtii kytkemään DSL-linjan.

Toki se toimii, jos jaksaa resetoida laitetta tunnin välein, mutta kyllä se minussakin herätti sen ensireaktion, että ei välttämättä ole kyse pitkästä asiakassuhteesta. Uskoisin, että jonkinverran pettymyksiä ja turhia yhteydenottoja asiakaspalveluun vältettäisiin sillä, että reitittimen mukana olevassa kirjeessä kerrottaisiin ettei tuotetta pysty käyttämään ennen DSL-yhteyden asentamista. 

Highlighted

Telialainen
Viestejä 440 kpl

603/689

Moikka @erakkorapu ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Kiitos paljon mielipiteestäsi ja kattavasta sekä osuvasta perustelusta. Hybrid -modeemi toden totta vaatii päivityksen, jotta se toimisi vakaasti 4G -verkossa, eikä päivitystä voi tehdä kuin kiinteän DSL-linjan kautta.

 

Laitetta ja yhteyttä toimittaessa pyrimme aina siihen, että palvelu on kokonaisuudessaan käytössä mahdollisimman pian, eli myös kiinteä kaista on kytkettynä. Juuri sinun kokemasi kaltaiset tilanteet, missä kiinteän kaistan kytkentää joutuu odottamaan, on todella harmittavia, eikä lupaukset heti toimivasta yhteydestä pidä paikkaansa.

Kirjaan tämän sinun ( +muidenkin samasta aiheesta antaman) palautteen eteenpäin, jotta kokemukset palveuidemme käyttöönotosta ja ensikosketuksesta olisi paremmat.

PS. Oletko ottanut yhteyttä asiakaspalveluumme laitteen saapumisen jälkeen? Joskus kiinteän kaistan asennusta voidaan nopeuttaa, jos kytkentäaikoja on esim. peruuntunut. Tätä en voi siis luvata kohdallasi, kun en tiedä liittymätietoja, mutta suosittelen pyytämään toimituksen aikaistamista asiakaspalvelustamme, jos et sitä vielä ole tehnyt.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

604/689

@HenriLie  kirjoitti:


PS. Oletko ottanut yhteyttä asiakaspalveluumme laitteen saapumisen jälkeen? Joskus kiinteän kaistan asennusta voidaan nopeuttaa, jos kytkentäaikoja on esim. peruuntunut. Tätä en voi siis luvata kohdallasi, kun en tiedä liittymätietoja, mutta suosittelen pyytämään toimituksen aikaistamista asiakaspalvelustamme, jos et sitä vielä ole tehnyt.


Täällä meidän alueella on myös Telian matkapuhelinverkon tukiasemassa ollut usean päivän ajan vikaa, joka pudottaa 4G nopeudet välillä todella alas. Tämä oli alunperin syy kiinteään yhteyteen vaihtamiseen. En vaan siinä yhteydessä tajunnut, että asennus kestää noin kauan ja tämä on ihan oma mokani.

Mä olen kolmesti itkenyt tuonne asiakaspalveluun että eikö sitä VDLS-linjaa todellakaan voisi asentaa yhtään nopeammin ettei tarvitsisi toista viikkoa odottaa päästäkseen tekemään etätöitä, mutta toistaiseksi en ole saanut sieltä kiinni sellaista asiakaspalvelijaa, joka olisi suostunut hoputtamaan.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 440 kpl

605/689

Harmi kuulla, ettemme ole tätä pyyntöä ottanut aiemmin kunnolla huomioon.

Pyytäsin vielä kerran ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme esim. kirjautuneena chatissamme ja linkkaamaan vaikka tämän yhteisön ketjun, että kyllä kiinteän kaistan asennusajan tarkistus on tehtävä.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

606/689

@HenriLie  kirjoitti:

Pyytäsin vielä kerran ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme esim. kirjautuneena chatissamme ja linkkaamaan vaikka tämän yhteisön ketjun, että kyllä kiinteän kaistan asennusajan tarkistus on tehtävä.


Olin perjantaina yhteydessä asiakaspalveluun. Pyysivät ottamaan yhteyttä lauantaina uudestaan. Otin lauantaina yhteyttä ja totesivat että asennustiimi on töissä vasta maanantaina. Ehkä en tässä kohtaa enää pidättele hengitystä sen suhteen, että asennusaikaa saisi muutettua.

 

Tuo mainitsemani tukiasemavika alkoi tiistaina 2.6. Tämän hetken arvio korjauksen valmistumisesta on tiistai 9.6. kello 18. Tosin keskiviikkona sitä lupailtiin valmistuvaksi keskiviikoksi ja lauantaina arvioitiin valmistuvan lauantaina.

 

Koomistahan tässä on se, että hybridireitittimen 4G-yhteys odottaa (vähintään) 7 päivää kestävää tukiaseman korjaamista ja VDSL-yhteys odottaa 12 päivää kestävää kytkemistä ja kummallekaan asialle en itse voi mitään. Jos haluaisin netin toimimaan, irtisanoisin tuon hybridin ja hakisin kilpailevan operaattorin SIM-kortin läheisestä liikkeestä. Aika-arvio korjaukselle olisi noin 30 minuuttia.

 

No ei voi mitään. Bad things happen ja tuskin minkään operaattorin bisnes pyörii vain minun nettiliittymäni ympärillä, joten odottelen kiltisti. Mikäs kiire tässä on valmiissa maailmassa.

 

Kiitoksia @HenriLie kuitenkin avusta! Much appreciated!

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 172 kpl

607/689

 

 

"@erakkorapu  kirjoitti

Olin perjantaina yhteydessä asiakaspalveluun. Pyysivät ottamaan yhteyttä lauantaina uudestaan. Otin lauantaina yhteyttä ja totesivat että asennustiimi on töissä vasta maanantaina. Ehkä en tässä kohtaa enää pidättele hengitystä sen suhteen, että asennusaikaa saisi muutettua."

 

 

Kuinka perjantaihenkilö lupasi asian etenevän lauantaina? 

 

 

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

608/689

@Baron  kirjoitti:

Kuinka perjantaihenkilö lupasi asian etenevän lauantaina? 


Perjantaihenkilö yritti soittaa laajakaistan asentajille, mutta he eivät olleet enää töissä viiden jälkeen perjantaina, joten hän pyysi ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun uudestaan lauantaina.

 

Ensimmäinen lauantaihenkilö yritti soittaa laajakaistan asentajille, mutta ei saanut heitä kiinni ja lupasi laittaa minulle viestin kun onnistuu heidät tavoittamaan.

 

Toinen lauantaihenkilö (3 ja puoli tuntia myöhemmin) osasi kertoa, että laajakaistan asentajia ei ole viikonloppuisin paikalla, mutta he palaavat asiaan maanantaina.

 

Ja nyt näköjään tukiasemien korjaajat ovat päivittäneet arviotaan ja uskovat saavansa tukiaseman kuntoon perjantaina 12.6. Ilmeisesti siellä on jotain kunnolla rikki kun sen korjaaminen kestää 10 päivää. Tai sitten varaosat tulee huoltovarmuuskeskuksesta. LOL-hymiö

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

609/689

Maanantaihenkilö vahvisti, että kiinteän linjan asentamisen ajankohtaa ei voi muuttaa. Case closed, ensi viikolla asentavat.

 

Ennuste matkapuhelinverkon korjaamiselle on tämän viikon perjantai, joten eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

610/689

Mites tällä nyt olisi siis mahdollista striimata omaa pelaamista? Hybridillä download näyttää 55 ja uppi 12 aika tasaisesti. Heti kuitenkin, kun striimauksen laittaa päälle niin pelissä ping nousee 13 aina 300.

Uppi määrällisesti kyllä pitäisi riittää hyvinkin striimaukseen, mutta missä tässä nyt siis mättää. Täytyykö tehdä jotain eri asetuksia vai tappaako tuo kiinteän 1m uppi tuon 12m upin vallan ja täytyisi repiä kiinteä sitten pois käytöstä?

Entä onko jotain eroa streamaako twitchiin tai tubeen?

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.