Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PelaajaRoope
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hybridimodeemin käyttöönotto

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laitoinkin tuossa aikaisemmin viestiä pingeistä.

Huomasin juuri, että eihän tuo DSL valo pala ollenkaan.
Tässä asunnossa ei ole ollenkaan puhelinpistokkeita, johon tuon DSL-piuhan voisi kiinnittää. (Talo on rakennettu vuonna 2008). TOSIN joka huoneesta löytyy ethernet pistokkeiden paikat sekä tietoliikennekaappi, jossa on valtavasti paikkoja ethernet kaapeleille (Kuva). 

Onko tätä hybridimodeemia mahdollista asentaa tuon ethernetin kautta vai onko peli menetetty? Tuo DSL-piuha menee kyllä tuohon ethernettiin kiinni, mutta voiko se toimia? Mihin tässä pitäisi ottaa yhteyttä, jotta homma saataisiin pelittämään?

 

Pistoke.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva postaukseen.

10 vastausta
PelaajaRoope
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri@  kirjoitti:

Hieman korjatakseni kolleegani @PiaJo aiemmin sanomaa. Yhteys toimii myös ethernet sisäverkon kautta kuten Elisan vastaava palvelu. Huoneistossa/asunnossa ei tarvitse olla perinteistä puhelinverkkoa. 

 

Jos meiltä on saatavilla valokuitu taloyhtiöön ei tällöin Hybridi tekniikkaa tarjota. Hybridikaista on saatavilla vain jos kaista toteutetaan perinteisen kupariverkon kautta xDSL tekniikalla.

 

Hybridikaista toimii ethernet sisäverkon kautta kunhan reitittimen harmaasta DSL portista viedään rj-11 kaapeli huoneiston nousu porttiin. Tällöin tietenkin taloyhtiön teknisessätilassa nousukaapeli pitää olla kytketty oikein operaattorin verkkoon.

 

Suosittelisin tässä tilanteessa kirjaamaan häiriöilmoituksen Minun Telian kautta, tällöin voimme varmistaa saatavuuden asiantuntijan toimesta sekä laittaa asentajan korjaamaan mahdollisesti virheellisiä kytkentöjä. 


Kiitos tästä vastauksesta! Tein tästä häiriöilmoituksen ja minulle soitettiinkin tästä. Yhteys avataan vasta 25.1 uudestaan ja sitten pystytään lähettämään asentaja tarkistamaan nämä yhteydet. Ei tässä mennyt kuin 3 päivää sekä 6-8 h työtuntia asiaa selvitellessä. Eniten kismittää tässä se, että asiakasta ei kuunnella/uskota. 2008 vuonna rakennetuissa taloissa ei varmastikkaan enää puhelinpistokkeita ole seinässä. Se, että niitä ei ole, ei tarkoita sitä etteikö tuota kuparikaapelia ole vedetty. 

 

Edit MinnaLN: lyhennetty lainattua tekstiä.