Inteno DG301AL

  • 20 September 2015
  • 6 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Moro

 

Kyseisen laatikon kanssa onkelmia.Verkkokortin päässä palaa koko ajan oranssi valo.Oon koittanu vaihtaa kaapelia,uudet ajurit,full duplex suoraan päälle.ei mitään.

Wlanissa joku ihmeen lagi,sivut kestää tosi kauan aukee,mutta lataus nopeus on hyvä.Signaali extenderiä ei saa millään toimimaan intenon  kanssa tai saatika sitten toista wlan boksia.Steamissa putoo yhteys vähän väliä,netti kyllä muuten toimii.Olen resettanu motukan moneen otteeseen.Mul on tossa toinen boksi Zyxel P-870HN,joka toimii loistavasti.Tää inteno on jo kertaalleen vaihdettu.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Oranssi tarkoittaa 100Mbps kättelynopeutta, eli verkkokortti tai kaapeli ei tue cat5€ / cat6 eli 1Gbps yhteyttä. Mikä yhteys kyseessä eli mikä on tämän yhteyden toteutustekniikka modeemisi asti?


 


Kaatkuuko linja tietokoneesi ja modeemisi välillä vai modeemisi ja Soneran välillä?

Tällä samalla kaapelilla Zyxeliä kayttäessä valot on vihreät.Liittymä on 100/10.linja pätkii koneen ja motukan välillä.On vaan outoo ku tolla Zyxelillä kaikki toimii todella hyvin

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Achrisy kirjoitti:

Tällä samalla kaapelilla Zyxeliä kayttäessä valot on vihreät.Liittymä on 100/10.linja pätkii koneen ja motukan välillä.On vaan outoo ku tolla Zyxelillä kaikki toimii todella hyvin




Zyxelissä on 100Mbps portit pelkästään. Valojen värit voi olla erilaiset.


 


Erikoista tuo on mutta eipä ole muuta kuin vaihtaa sitten tuo Inteno joksikin muuksi.

Ostin ebaysta uuden verkkokortin,kokeillaan nyt sitäkin.ne intenon mukana olevat piuhat on cat5e.voi kun tost zyxelist olis viihde TV versio.no pahimmassa tapauksessa pitää vaihtaa inteno siks aikaa jos haluu kattella discovery tai jotain muuta

Mulla on myös hiukan haasteita vastaavan purkin kanssa. Mulla tuo on 100/100 valokuituyhteyden perässä. Etenkin iPadien kanssa on ollut ongelmia, yhteys pätkii pahasti. Tämän huomaa etenkin iltaisin kun nukkumaan mennessä sängyssä surffailee, niin välillä yhteys vaan ei toimi. Wifi-yhteys ei katkea, mutta dataa ei vaan liiku. Katkokset kestää muutamia kymmeniä sekunteja, sitten taas kulkee hetken aikaa. Puolisoni on sanonut samaa omasta iPadistään.

 

En ole mitään systemaattista testiä tehnyt, toimiiko toisilla laitteilla paremmin kuin toisilla. Läppärillä en ole tällaista pätkimistä huomannut.

 

Yritin myös etsiä josko tuollaiseen pystyisi firmiksen päivittämään, kun yleensä tukiasemista suositellaan tällaiset asiat tarkistamaan. En löytänyt hallintakäyttöliittymästä mitään firmiksen päivittämiseen liittyvää.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Onkohan mahtaan kyseessä kerrostalo jossa paljon WLAN tukiasemia? Jos näkyy paljon SSID:tä eli verkon nimiä WLAN haku listassa niin veikkaus on että 2.4Ghz käyttämäsi kanava on tukossa. Voit kokeilla tällöin vaihtaa langattoman verkon kanavaa WLAN asetuksista. Toinen vaihtoehto on ostaa parempi WLAN tukiasema joka tukisi myös 5Ghz taajuutta joka ei ole niin ruuhkainen.


 


Kannettavissa on yleensä paremmat WLAN vastaanottimet kuin tableteissa.


 


Firmistä ei voi päivittää itse, sen tekee Sonera tähän laitteeseen. Ja firmiksen päivityksistä ei ole tarkempaa tietoa.  Siksi siitä ei ole tietoa miten päivitetään kun ei sitä voi itse tehdä.

Vastaa