Internet asetukset takaisin


Hei,

 

tarvitsen apua ongelmaan:

Viimeisimmän windows päivityksen jälkeen ilmoitus DNS palvelin ei vastaa.

Yritin kaikki piuhat irti jne lopulta asetusten palautus.

Nyt ei netti yheyttä ollenkaan. Yritin saamani käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla luoda sen uudelleen, tulos: yhteys epäonnistui virhe 651.

Käytössä taloyhtiön laajakaista, ADSL modeemi Telewell EA 501.

Miten saan laitettua nettiyhteyden takaisin??? Mikä neuvoksi????


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Tarja1971 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Oletko kokeillut modeemin resetointia?


Modeemissa on jossain kyljessä esim pieni reset painike/kolo, jota painamalla terävällä esineellä vaikka kynällä saadaan se resetoimaan.


Kokeile sen jälkeen uudelleen yhteyden muodostamista.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Tarja1971 saitko toimimaan @kiisseli67 ´n ohjeilla? Mikäli ei auttanut, niin voisit lainata jostakin lainamodeemia. Tällä pystyttäisiin rajaamaan se, että onko laite mennyt rikki. Voit toki testata, että miten se toimii suoraan nettikaapelilla modeemista tietokoneeseen jos aiemmin olet kokeillut vain langattomasti yhteyttä.

Hei,

kiitos vastauksesta. Kokeiltu on mutta ei ollut apua.

Hei,

 ei auttanut. En pysty lainaamaan modeemia mistään. 

Tein asetusten palautuksen ja sen jälkeen hävisi kaikki tiedot nettiyhteydestä. 

Yritin muodostaa yhteyttä internettiin tunnuksilla jotka sain 2008 saan ilmoituksen: 

Yhteys epäonnistui virhe 651.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Mitä ilmeisemmin tuo virhe 651 liittyy windowsiin ja sen aiheuttamaan ongelmaan verkkokortin kanssa.


 


Ongelman ratkaisuun löytyy ohjeita (englanniksi) ainakin täällä: http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-3127589/fix-windows-error-651.html


 


Äkkiä silmäiltynä näytti sellaiselta, että ei ole mitään tavattoman vaikeaa vaihetta tuossa. Harmi, ettei ole suomeksi eikä juuri nyt ole aikaa kääntää noita ohjeita. Mutta kysy jos jokin tai kaikki on epäselvää noihin ohjeisiin taikka ihan mihinkä vaan asiaan liittyvään liittyen.

Hei,

kiitos vastauksesta mutta minulla ei ole mitään verkkokorttia....

Käytössä vuokranantajan tarjoama valokuitu

Minulla ADSL modeemi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Tarja1971@  kirjoitti:

Hei,


kiitos vastauksesta mutta minulla ei ole mitään verkkokorttia....


Käytössä vuokranantajan tarjoama valokuitu


Minulla ADSL modeemi.




Tarkoitin sitä tietokoneen osaa, joka ohjaa nettiliikennettä. Mitä ilmeisimmin Windows-päivitys on laittanu sen osan ajurit sekaisin, eli ohjelman, joka ohjaa sen toimintaa. Tuolla linkin takana oli ohjeita ongelmanratkaisuun, saitko selvää/ymmärsitkö niitä? Yritetään jelpata 🙂 .

En ole vielä ehtinyt katsoa enkä tiedä riittääkö englannin kielen taitoni.

Mutta katson tänään illalla.

Vastaa