Tervehdys kaikille!
Onkohan muille Hyvinkään alueella asuville Telian kaapelilaajakaistan asukeille ilmeentynyt ongelmia 1.10.2021 huoltokatkon (Häiriötiedote 01.10.2021 Verkon muutostyö: Hyvinkää (telia.fi)) jälkeen? Ainakin omalta osaltani kokemus on, että tuosta alkaen TECHNICOLOR CGA2121 on alkanut
a) säännöllisesti *******omaan yhteyttä (yhteysnopeus tippuu yhtäkkiä 60/40 megaa tasolle, ping ja jitter kymmeniä/satoja ms, packet loss jopa 20%) satunnaisina 10-60 sekunnin "pulsseina"
b) tiputtamaan kokonaan kaapeliyhteyttä, eli ylimmät kaksi valoa eivät pysy koko ajan päällä, vaan välillä jompi kumpi tai molemmat vilkkuvat tai sammuvat
Mitähän "parannuksia" verkkoon on taas tehty? Edellisellä kerralla (ja tarinani löytyy täältä yhteisöstä myös) jouduin "vika on asiakkaan päässä" syystä ottamaan oman modeemini eteen sillaksi tämän technicolorin, kun Telia "paransi kaapeliverkon palveluita".
Onko muilla samoja kokemuksia? Onkohan Tekkari tullut komponenttipuolella tiensä päähän, vai jääkö joku päivitys puskematta Tekkariin kun on siltaavassa tilassa? Virrat on käytetty pois, ja silloin kesti kymmenisen minuuttia että pääsi takaisin kaapeliin kiinni...