Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JuhaKN
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelilaajakaistan ongelmat

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko kenelläkään muulla ongelmia kaapelilaajakaistan kanssa Hyvinkäällä? Ongelma alkoi noin kaksi viikkoa sitten yhteyden pätkimisellä. Olin tehnyt jo kaksi viikkoa etätöitä joten ongelma tuli toimivaan yhteyteen. Olen käyttänyt kaapelilaajakaistaa ikuisuuden joten kaikki perusongelmat olen jo nähnyt. Ongelma ei ole nopeus vaan nimenomaan pätkiminen joten etätöistä on tullut hankalaa. Yle Areenan katsominen ei ole mahdollista. Telia speedtest näyttää tosi usein erittäin pitkiä Latency- ja Jitter-aikoja, jopa sekunteja Jitterin osalta. Mitkään resetoinnit ei auta ja kaapelimodeemin kanavat näyttävät täyttä signaalia mutta laajakaistayhteys katoaa toistuvasti.

19 vastausta
Mieskaikenties
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itsellä hieman samaa ongelmaa, joskaan ei Hyvinkäällä. Yhtäkkiä putosi Upstream kanavat vain yhteen, ja netin pätkiminen/katkeilu alkoi. Mistähän tämä ongelma voi johtua, että löytyy vain yksi upstream kanava? Sekin US Power level 57 arvolla. Ei varmaan oikein toimi tällä tapaa, että on vain yksi upstream channel?

 

Reilu kolme viikkoa sitten kävi asentajat jotain tekemässä jakamolla tms. Kaksi viikkoa pelitti mainiosti, kunnes alkoi tämä katkeilu.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Modeemi käyttää nyt täyttä lähetystehoa ja sen myötä vain yhtä kanavaa, jotta se saa yhteyden verkkoon pidettyä/muodostettua.
Eli häiriötä siellä on mutta nyt tästä kannattaa ottaa yhteyttä niin päästään tutkimaan tarkemmin mistä tämä johtuu.

Mieskaikenties
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Peruin häiriöilmoituksen, sillä sain korjattua asian ohittamalla modeemin mukana tulleen turhan T-haaran.

 

Eli ostin antennikaapelia, johon hommasin IEC-Naaras - F Uros adapterin, joka tuli modeemin päähän. Puolestaan seinään tulee nyt suoraan antennikaapeli.

Ongelmat ratkesivat tällä.

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hyvä, että asia selvisi! Kiitos kun toit vielä ratkaisun tänne kaikille luettavaksi, jos joku toinen painiskelee saman asian kanssa. Hymiö Onnellinen

JuhaKN
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, Laajakaistan yhteysongelmat jatkuvat taas omalla alueella. Ihan sama tilanne kuin keväällä (katso viestiketjun alku) vaikka kesällä olikin rauhallisempaa. Tällä kertaa pystyttiin toteamaan Telia kaapelin yhteyskatko Teams-palaverissa täsmälleen yhtä aikaa kahdessa eri osoitteessa jotka ovat noin 2-3 km päässä toisistaan. Onneksi palaverissa oli muitakin, mm. asiakas joten asia pystyttiin hyvin havainnoimaan. Olen tehnyt nyt kaksi vikailmoitusta mutta ei minuun ole kuitenkaan otettu mitään yhteyttä. Ajattelin tehdä vikailmoituksen jokaisesta katkoksesta erikseen. Niitä voi toki sitten tulla aika paljon.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhaKN  Ottaisitko yhteyttä meihin niin voimme tarkistaa missä ollaan menossa noiden ilmoitusten kanssa. Saadaan samalla lisättyä tarvittaessa samalle ilmoitukselle kaikki tiedot.

papujussi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi.

Onko tähän asiaan tullut mitään uutta? Itselläni samankaltainen ongelma Hyvinkäällä Telian kaapelilaajakaistan kanssa; jatkunut käytännössä koko vuoden kevään etätöihin siirtymisen jälkeen. Vaihdoin uuden Technicolor-kaapelimodeemin vanhan Ciscon tilalle muutama viikko sitten kun alkoi hihat palaa, mutta samat pätkimisongelmat jatkuvat - välillä useamman kerran päivässä.

 

Modeemi on siltaavassa tilassa ja sisäverkon jakaa Asuksen RT-AC68U. Asus menettää IP:n katkon yhteydessä ja ilmoittaa "internet palveluntarjoajasi dhcp ei toimi oikein". Yleensä yhteys kuitenkin toipuu 30 sekunnissa. Jonkin verran on kyllä ollut häiriöitä joissa myös modeemi on poissa pelistä pidempään, mutta näitä harvemmin.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@papujussi@  kirjoitti:

Moi.

Onko tähän asiaan tullut mitään uutta? Itselläni samankaltainen ongelma Hyvinkäällä Telian kaapelilaajakaistan kanssa; jatkunut käytännössä koko vuoden kevään etätöihin siirtymisen jälkeen. Vaihdoin uuden Technicolor-kaapelimodeemin vanhan Ciscon tilalle muutama viikko sitten kun alkoi hihat palaa, mutta samat pätkimisongelmat jatkuvat - välillä useamman kerran päivässä.

 

Modeemi on siltaavassa tilassa ja sisäverkon jakaa Asuksen RT-AC68U. Asus menettää IP:n katkon yhteydessä ja ilmoittaa "internet palveluntarjoajasi dhcp ei toimi oikein". Yleensä yhteys kuitenkin toipuu 30 sekunnissa. Jonkin verran on kyllä ollut häiriöitä joissa myös modeemi on poissa pelistä pidempään, mutta näitä harvemmin.


Moikka @papujussi ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Kun yhteys katkeaa Asuksen takaa, sammuuko kaapelimodeemin linjavalo tai alkaako se vilkkumaan? Entä näkyykö kaapelitTV:n lähetyksissä koskaan häiriötä? Suosittelen testaamaan yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemin LAN-portista esim. tietokoneeseen, jolloin mahdollinen katkos päätelaitteen ja kaapelimodeemin välillä voidaan rajata pois. Toisella antennikaapelilla sekä toista antennirasiaa kannattaa kokeilla myös, jos antennirasioita on asunnossa useampi.

Kun olet testannut eri pistokkeet ja antennikaapelin ja jos häiriö ei poistu niin kirjaa muutama tarkka esimerkki (pvm, kellonaika, katkoksen kesto, valojen palaminen kaapelimodeemilla.) häiriöstä ylös. Ilmoita nämä esimerkit ja havainnot meidän asiakaspalveluumme esim. chatissa kirjautuneena, niin pääsemme tutkimaan yhteyden toimivuutta tarkemmin.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
papujussi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

@papujussi@  kirjoitti:

Moi.

Onko tähän asiaan tullut mitään uutta? Itselläni samankaltainen ongelma Hyvinkäällä Telian kaapelilaajakaistan kanssa; jatkunut käytännössä koko vuoden kevään etätöihin siirtymisen jälkeen. Vaihdoin uuden Technicolor-kaapelimodeemin vanhan Ciscon tilalle muutama viikko sitten kun alkoi hihat palaa, mutta samat pätkimisongelmat jatkuvat - välillä useamman kerran päivässä.

 

Modeemi on siltaavassa tilassa ja sisäverkon jakaa Asuksen RT-AC68U. Asus menettää IP:n katkon yhteydessä ja ilmoittaa "internet palveluntarjoajasi dhcp ei toimi oikein". Yleensä yhteys kuitenkin toipuu 30 sekunnissa. Jonkin verran on kyllä ollut häiriöitä joissa myös modeemi on poissa pelistä pidempään, mutta näitä harvemmin.


Moikka @papujussi ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Kun yhteys katkeaa Asuksen takaa, sammuuko kaapelimodeemin linjavalo tai alkaako se vilkkumaan? Entä näkyykö kaapelitTV:n lähetyksissä koskaan häiriötä? Suosittelen testaamaan yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemin LAN-portista esim. tietokoneeseen, jolloin mahdollinen katkos päätelaitteen ja kaapelimodeemin välillä voidaan rajata pois. Toisella antennikaapelilla sekä toista antennirasiaa kannattaa kokeilla myös, jos antennirasioita on asunnossa useampi.

Kun olet testannut eri pistokkeet ja antennikaapelin ja jos häiriö ei poistu niin kirjaa muutama tarkka esimerkki (pvm, kellonaika, katkoksen kesto, valojen palaminen kaapelimodeemilla.) häiriöstä ylös. Ilmoita nämä esimerkit ja havainnot meidän asiakaspalveluumme esim. chatissa kirjautuneena, niin pääsemme tutkimaan yhteyden toimivuutta tarkemmin.


Hei.

 

Kiitos vastauksesta ja vinkeistä.

 

Kaapeli-tv-kuvassa on joskus pientä häiriötä, mutta paljon harvemmin kuin mitä näitä nettikatkoja.

 

Kaapelimodeemi on kytketty omalla (lyhyellä) kaapelilla sähkökaapissa, jossa kaapelin nousu taloon ja jakopiste antennikaapeleille talon huoneisiin.

 

Kaapelimodeemi muutettu NATtaavaksi ja koneet nyt kaikki sisäverkossa. Tänään viimeksi 10:49 noin 1,5 minuutin katko yhteydessä. En ehtinyt vilkuilla modeemin valoja, mutta Technicolorin sivuilla Donwstream/Upstream Channelit pudonneet pois ja WAN IP-osoite 0.0.0.0. Toipui kuitenkin itsestään. Täytynee laittaa tallentava valvontakamera kyttäämään merkkivaloja jotta niiden tila selviää katkon aikana.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@papujussi@  kirjoitti:


Hei.

 

Kiitos vastauksesta ja vinkeistä.

 

Kaapeli-tv-kuvassa on joskus pientä häiriötä, mutta paljon harvemmin kuin mitä näitä nettikatkoja.

 

Kaapelimodeemi on kytketty omalla (lyhyellä) kaapelilla sähkökaapissa, jossa kaapelin nousu taloon ja jakopiste antennikaapeleille talon huoneisiin.

 

Kaapelimodeemi muutettu NATtaavaksi ja koneet nyt kaikki sisäverkossa. Tänään viimeksi 10:49 noin 1,5 minuutin katko yhteydessä. En ehtinyt vilkuilla modeemin valoja, mutta Technicolorin sivuilla Donwstream/Upstream Channelit pudonneet pois ja WAN IP-osoite 0.0.0.0. Toipui kuitenkin itsestään. Täytynee laittaa tallentava valvontakamera kyttäämään merkkivaloja jotta niiden tila selviää katkon aikana.


Tästä kannattaa ottaa nyt yhteyttä, kuten @HenriLie opasti. Modeemi selkeästi menettää yhteyden kaapeliverkkoon, koska lataus- ja lähetyspuolen kanavat tippuvat pois. Yhteydenoton myötä päästään tätä tutkimaan tarkemmin verkonpuolelta häiriöilmoituksella.