Kaapelinetin pitempään jatkunut pätkiminen.

  • 5 September 2015
  • 2 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Kunniamerkki +3

Eli tuossa pari kuukautta sitten muutin uuteen kämppään, jonne sai kaapelinetin. Netti on oikeastaan muutosta lähtien satunnaisesti pätkinyt. Aiempi nimellisesti todella hitaasti toiminut ADSL sentään toimi luotettavasti eikä tarvinnut kesken Netflixien tai muiden hommien pelätä, että putoaa linjoilta.

 

Olen nyt muistaakseni kolme vikailmoitusta tehnyt asiasta yhteensä. Ensimmäisen vikarin jälkeen minulle soitti joku ystävällinen jamppa verkkohallinnasta tai mistä lie, joka tiesi sanoa, että täällä alueella on verkossa ajoittaista kohinaa mistä ongelma johtuisi. Vika poistui noin viikoksi jonka jälkeen palasi taas. Jälkimmäisistä vikareista on tullut vain tekstiviesti: "Vika on nyt korjattu", ja toimii taas jonkinaikaa kun pätkiminen alkaa. Vikapalveluun soittaessa se puhelinrobotti jo kertoo minulle, että liittymässäni on jotain häikkää.

 

Lisäksi vanhempani asuvat tässä samalla alueella ja heillä on myös kaapelinetti - ja samanlaista ongelmaa sielläkin.

 

Minulle riittäisi jo se, että ilmoittaisivat tämän kohina ongelman tai mikä se nyt sitten onkaan olevan tiedossa ja että korjaavat toimenpiteet on suunnitteilla. En viitsisi jättää liittymästäni vikailmoituksia vähän väliä. Tekisi mieli laittaa kirjallinen reklamaatio niin saisi ainakin vastauksen.

 

Alue on Kemi ja 94700. 

 

 


2 kommenttia

Miten tämä liittymäsi on nyt viimeisen kuukauden aikana toiminut? Selvittelin tässä hiukan mainitsemasi alueen verkon tilannetta ja ainakin tällä hetkellä näyttää hyvältä! Viimeisin alueellinen vika näyttäisi olleen siellä heinä-elokuun vaihteessa ja yhteyksien pitäisi kyllä nyt toimia.

Kohinan aiheuttajaa voi olla vaikea paikantaa, jos vikaa on vain ajoittain. Tästä syystä korjauksessa voi kestää. Tärkeintä korjauksen kannalta on se, että me saamme vikailmoituksia aina silloin, kun vikaa ilmenee. Mitä enemmän vikailmoituksia, sitä helpommin päästään korjauksessa eteenpäin.

Uusien vikailmoitusten tekemiseen aina tietysti menee oma aikansa, mutta vielä pidempi aika voi kulua, jos jää odottelemaan, että vika häipyisi itsestään. Vaihtoehtoisesti saat vikailmoituksen tehtyä myös suoraan Omien sivujen kautta.

Kunniamerkki +3

Suurimman osan ajasta liittymä pelaa ihan hyvin. Nopeudet ovat kohdillaan ja niin pois päin. Tuo satunnainen pätkiminen kuitenkin aina ajoittuu juuri siihen iltaan, kun tulee oltua koneella ja häiritsee hommia paljon.

 

Eilen (7.9) illasta pätkäisi taas varmaan tunnin välein jostain klo. 20 lähtien. Modeemi kadottaa kaksi lähetyskanavista hetkellisesti kokonaan ja kun löytää ne taas lyö lähetys desibelit kaakkoon. Itse katkos ei kauaa kestä, mutta se minuutti pari riittää kyllä pilaamaan nettipelit ja katkaisemaan Netflixit.

 

Tosiaan vanhemmat asuvat tässä samalla alueella. En tiedä olemmeko samaan CMTS boksiin yhteydessä, mutta siellä pätkäisi netti samaan kellonaikaan kuin minulla tässä viikon sisään, kun olin käymässä ja jälkeenpäin katselin omia lokeja koneelta. Eli stetsoni arvaukseni on, ettei varmaan ole asuntoni sisäverkosta kiinni ongelma. Porukoille lisäksi koksu on vedetty vasta joskus 7 vuotta sitten, eli suhteellisen tuore tapaus.

 

Tekasin uuden vikarin, jospa se sieltä joskus selviäisi. Ihmetyttää vain, että miksi ne vikailmoitukset on merkitty käsitellyiksi, jos sitä rikkinäistä modeemia tai boksia ei ole saatu paikallistettua. Katsooko siellä joku, että jaahas ei ole nyt useampaan tuntiin näkynyt ongelmia, eiköhän pyyhitä tämä tästä listasta pois. :)

Vastaa