Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64907
Kirjoituksia 176515

Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.



Highlighted

Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.

1/17

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.

Vastaa
0 tykkäystä
16 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 746 kpl

2/17

@Mikko87fin  kirjoitti:

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.


Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

3/17

@PiaJo  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.


Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä. 


Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.

 

Yhteisö.png

Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 475 kpl

4/17

@Mikko87fin  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.


Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä. 


Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.

 

Yhteisö.png

Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin


Suosittelen testaamaan yhteyden vielä toisella antennikaapelilla ja toisessa antennirasiassa, jos asunnossa niitä on. Onko myös mahdollista testata WiFi:n kautta esim. puhelimella, pääseekö sillä esim. yli 100Mbit/s nopeuteen?

Suosittelen myös olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, josta kaapelimodeemin signaalitasot voidaan tarkistaa ja varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 72 kpl

5/17

@HenriLie  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.


Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä. 


Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.

 

Yhteisö.png

Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin


Suosittelen testaamaan yhteyden vielä toisella antennikaapelilla ja toisessa antennirasiassa, jos asunnossa niitä on. Onko myös mahdollista testata WiFi:n kautta esim. puhelimella, pääseekö sillä esim. yli 100Mbit/s nopeuteen?

Suosittelen myös olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, josta kaapelimodeemin signaalitasot voidaan tarkistaa ja varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka.


Kannattaa tarkistaa myös verkkosovittimen asetukset. Ne voivat muuttua Windows 10 päivityksen yhteydessä. Aloitus hiiren 2. painikkeella -> Laitehallinta.

 

Verkkosovittimet.jpg

hrtm58.fi


Edit JoonasLam: Poistettu nimitieto viestistä

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

6/17

@HenriLie  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.


Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä. 


Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.

 

Yhteisö.png

Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin


Suosittelen testaamaan yhteyden vielä toisella antennikaapelilla ja toisessa antennirasiassa, jos asunnossa niitä on. Onko myös mahdollista testata WiFi:n kautta esim. puhelimella, pääseekö sillä esim. yli 100Mbit/s nopeuteen?

Suosittelen myös olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, josta kaapelimodeemin signaalitasot voidaan tarkistaa ja varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka.


Testattu on toisella kaapelilla sekä toisessa rasiassa ei muutosta tähän ongelmaan. Nopeus testi otettu tämän viestin kirjoituksen aikaan tietokoneella sekä puhelimella Wifin kautta. Puhelimen tulos oli download 58,3mbps upload 70,4mbps.

 

Screenshot_2020-11-14 Nopeustesti Speed test Telia.png

 

Edit JoonasLam: upotettu kuva viestiin

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

7/17

@HRTM58  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.


Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä. 


Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.

 

Yhteisö.png

Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin


Suosittelen testaamaan yhteyden vielä toisella antennikaapelilla ja toisessa antennirasiassa, jos asunnossa niitä on. Onko myös mahdollista testata WiFi:n kautta esim. puhelimella, pääseekö sillä esim. yli 100Mbit/s nopeuteen?

Suosittelen myös olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, josta kaapelimodeemin signaalitasot voidaan tarkistaa ja varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka.


Kannattaa tarkistaa myös verkkosovittimen asetukset. Ne voivat muuttua Windows 10 päivityksen yhteydessä. Aloitus hiiren 2. painikkeella -> Laitehallinta.

 

Verkkosovittimet.jpg

hrtm58.fi


Edit JoonasLam: Poistettu nimitieto viestistä


Muutin tuon Speed & Duplex Autosta, 1.0 Gbps Full Duplex, ei muutoksia. Onko tuossa verkkosovittimen asetuksissa vielä jotain muuta mitä kannattaisi vaihtaa/kokeilla?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 404 kpl

8/17

Saatko samanlaista nopeutta myös Telian serverin kautta? Nyt testi on käynyt Viron puolella. Tuo langattoman verkon puoli voi jäädä siihenkin, että se kanava jota verkko käyttää on ruuhkautunut. Siihen auttaa kun käy vaihtamassa langattoman verkon kanavaa sieltä modeemin asetusten kautta.

Jos nopeus ei vieläkään nouse paremmaksi niin otatko yhteyttä meihin. Päästään tutkimaan tarkemmin mistä se voisi jäädä kiinni.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

9/17

@MikaelMu  kirjoitti:

Saatko samanlaista nopeutta myös Telian serverin kautta? Nyt testi on käynyt Viron puolella. Tuo langattoman verkon puoli voi jäädä siihenkin, että se kanava jota verkko käyttää on ruuhkautunut. Siihen auttaa kun käy vaihtamassa langattoman verkon kanavaa sieltä modeemin asetusten kautta.

Jos nopeus ei vieläkään nouse paremmaksi niin otatko yhteyttä meihin. Päästään tutkimaan tarkemmin mistä se voisi jäädä kiinni.


Minulla oli tuossa aiemmassa nopeustestissä vpn päällä, ihme että heitti viron vaikka alueena suomi. No mutta nyt kokeiltuani taas telian serverin kautta niin sai ihan kohtuu lukeman kellon ajan huomioiden. Puhelimellakin wifin kautta DW 530mbps UP 92,8mbps. Tein silti tästä häiriöilmoituksen, koska nopeudet ovat kuitenkin olleet todella huonot jo pitkään tänä vuonna. Aikaisempina vuosina saattanut hetkellisiä nopeuden huonontumisia olla ollut, mutta ei näin pitkään jatkuneita, mitä nyt tänä vuonna on ollut. Toivottavaa olisi että, saataisiin tarkistettua ainakin kaapelimodeemin signaalitasot sekä varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka kunnolla. Hyviä neuvoja olen täältä yhteisöstäkin saanut siitä iso kiitos! 🙂

 

Screenshot_2020-11-14 Nopeustesti Speed test Telia(1).png

 

Edit JoonasLam: upotettu kuva viestiin

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

10/17

Onko tuosta minkään laista hyötyä kokeilla jos laittaisin modeemini siltaavaan tilaan? Entä jos ottaa modeemin palomuurin suojaustason Firewall Protection -kohdasta, tällä hetkellä (low) niin laittaa (off)?

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.