Kirjoitettu
10-11-2020
21:57
Muokattu
11-11-2020
10:08
MinnaLN
Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.
Edit MinnaLN: upotettu kuva.
11-11-2020 11:16
@Mikko87fin kirjoitti:
Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.
Edit MinnaLN: upotettu kuva.
Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä.
Kirjoitettu
11-11-2020
20:32
Muokattu
12-11-2020
08:37
ReOlivia
@PiaJo kirjoitti:
@Mikko87fin kirjoitti:
Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.
Edit MinnaLN: upotettu kuva.
Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä.
Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.
Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin
12-11-2020 15:40
@Mikko87fin kirjoitti:
@PiaJo kirjoitti:
@Mikko87fin kirjoitti:Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.
Edit MinnaLN: upotettu kuva.
Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä.
Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.
Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin
Suosittelen testaamaan yhteyden vielä toisella antennikaapelilla ja toisessa antennirasiassa, jos asunnossa niitä on. Onko myös mahdollista testata WiFi:n kautta esim. puhelimella, pääseekö sillä esim. yli 100Mbit/s nopeuteen?
Suosittelen myös olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, josta kaapelimodeemin signaalitasot voidaan tarkistaa ja varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka.
Kirjoitettu
13-11-2020
18:34
Muokattu
13-11-2020
18:45
JoonasLam
@HenriLie kirjoitti:
@Mikko87fin kirjoitti:
@PiaJo kirjoitti:
@Mikko87fin kirjoitti:
Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.
Edit MinnaLN: upotettu kuva.
Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä.
Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.
Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin
Suosittelen testaamaan yhteyden vielä toisella antennikaapelilla ja toisessa antennirasiassa, jos asunnossa niitä on. Onko myös mahdollista testata WiFi:n kautta esim. puhelimella, pääseekö sillä esim. yli 100Mbit/s nopeuteen?
Suosittelen myös olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, josta kaapelimodeemin signaalitasot voidaan tarkistaa ja varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka.
Kannattaa tarkistaa myös verkkosovittimen asetukset. Ne voivat muuttua Windows 10 päivityksen yhteydessä. Aloitus hiiren 2. painikkeella -> Laitehallinta.
Edit JoonasLam: Poistettu nimitieto viestistä
Kirjoitettu
14-11-2020
15:39
Muokattu
14-11-2020
15:53
JoonasLam
@HenriLie kirjoitti:
@Mikko87fin kirjoitti:
@PiaJo kirjoitti:
@Mikko87fin kirjoitti:
Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.
Edit MinnaLN: upotettu kuva.
Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä.
Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.
Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin
Suosittelen testaamaan yhteyden vielä toisella antennikaapelilla ja toisessa antennirasiassa, jos asunnossa niitä on. Onko myös mahdollista testata WiFi:n kautta esim. puhelimella, pääseekö sillä esim. yli 100Mbit/s nopeuteen?
Suosittelen myös olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, josta kaapelimodeemin signaalitasot voidaan tarkistaa ja varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka.
Testattu on toisella kaapelilla sekä toisessa rasiassa ei muutosta tähän ongelmaan. Nopeus testi otettu tämän viestin kirjoituksen aikaan tietokoneella sekä puhelimella Wifin kautta. Puhelimen tulos oli download 58,3mbps upload 70,4mbps.
Edit JoonasLam: upotettu kuva viestiin
14-11-2020
15:42
Muokattu
14-11-2020
15:43
@HRTM58 kirjoitti:
@HenriLie kirjoitti:
@Mikko87fin kirjoitti:
@PiaJo kirjoitti:
@Mikko87fin kirjoitti:Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.
Edit MinnaLN: upotettu kuva.
Onko nopeustesti otettu langattoman verkon kautta? Oletko testannut nettikaapelin kanssa, mitä yhteysnopeutta se antaa silloin? Oletko resetoinut modeemin eli 10 sekuntia laitteen takana olevasta pienestä rei´ästä.
Tietokone ollut nettikaapelilla pelkästään kiinni. Olen resetoinut modeemin useasti. Minulla on ollut tämä yhteys jo vuodesta 2018 ja olen huomannut että yhteydet menneet huonommaksi tämän vuoden aikana, varsinkin iltaisin niinkuin ekassa viestissäni mainitsin. Uusi nopeus mittaus otettu tämän viestin aikaan.
Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin
Suosittelen testaamaan yhteyden vielä toisella antennikaapelilla ja toisessa antennirasiassa, jos asunnossa niitä on. Onko myös mahdollista testata WiFi:n kautta esim. puhelimella, pääseekö sillä esim. yli 100Mbit/s nopeuteen?
Suosittelen myös olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin, josta kaapelimodeemin signaalitasot voidaan tarkistaa ja varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka.Kannattaa tarkistaa myös verkkosovittimen asetukset. Ne voivat muuttua Windows 10 päivityksen yhteydessä. Aloitus hiiren 2. painikkeella -> Laitehallinta.
Edit JoonasLam: Poistettu nimitieto viestistä
Muutin tuon Speed & Duplex Autosta, 1.0 Gbps Full Duplex, ei muutoksia. Onko tuossa verkkosovittimen asetuksissa vielä jotain muuta mitä kannattaisi vaihtaa/kokeilla?
14-11-2020 16:03
Saatko samanlaista nopeutta myös Telian serverin kautta? Nyt testi on käynyt Viron puolella. Tuo langattoman verkon puoli voi jäädä siihenkin, että se kanava jota verkko käyttää on ruuhkautunut. Siihen auttaa kun käy vaihtamassa langattoman verkon kanavaa sieltä modeemin asetusten kautta.
Jos nopeus ei vieläkään nouse paremmaksi niin otatko yhteyttä meihin. Päästään tutkimaan tarkemmin mistä se voisi jäädä kiinni.
Kirjoitettu
14-11-2020
16:27
Muokattu
14-11-2020
17:10
JoonasLam
@MikaelMu kirjoitti:
Saatko samanlaista nopeutta myös Telian serverin kautta? Nyt testi on käynyt Viron puolella. Tuo langattoman verkon puoli voi jäädä siihenkin, että se kanava jota verkko käyttää on ruuhkautunut. Siihen auttaa kun käy vaihtamassa langattoman verkon kanavaa sieltä modeemin asetusten kautta.
Jos nopeus ei vieläkään nouse paremmaksi niin otatko yhteyttä meihin. Päästään tutkimaan tarkemmin mistä se voisi jäädä kiinni.
Minulla oli tuossa aiemmassa nopeustestissä vpn päällä, ihme että heitti viron vaikka alueena suomi. No mutta nyt kokeiltuani taas telian serverin kautta niin sai ihan kohtuu lukeman kellon ajan huomioiden. Puhelimellakin wifin kautta DW 530mbps UP 92,8mbps. Tein silti tästä häiriöilmoituksen, koska nopeudet ovat kuitenkin olleet todella huonot jo pitkään tänä vuonna. Aikaisempina vuosina saattanut hetkellisiä nopeuden huonontumisia olla ollut, mutta ei näin pitkään jatkuneita, mitä nyt tänä vuonna on ollut. Toivottavaa olisi että, saataisiin tarkistettua ainakin kaapelimodeemin signaalitasot sekä varmistaa toimiiko yhteys modeemille saakka kunnolla. Hyviä neuvoja olen täältä yhteisöstäkin saanut siitä iso kiitos! 🙂
Edit JoonasLam: upotettu kuva viestiin
14-11-2020 16:34
Onko tuosta minkään laista hyötyä kokeilla jos laittaisin modeemini siltaavaan tilaan? Entä jos ottaa modeemin palomuurin suojaustason Firewall Protection -kohdasta, tällä hetkellä (low) niin laittaa (off)?