Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Mikko87fin
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.

67 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions


@jywuo1  kirjoitti:


ainiin, tuo häiriöilmoituksen numero 5930358


En pysty käsittelemään asiakkaidemme häiriöilmoituksia tässä julkisella seinällä, vaikka se oikeasti olisikin sinun tekemä ja koskisi tätä sinun ilmoittamaasi häiriötä. Pyydän vielä, että otat meihin yhteyttä kirjautuneena tai puhelimitse, jotta voimme tarkistaa onko häiriöilmoituksella ollu kaikki tarvittavat tiedot oikein, sekä tieto, ettei häiriö ole poistunut.

Jos ongelma alkaa tiettynä aikana iltaisin, se voisi viitata juuri toisen asukkaan laitteeseen, joka kytketään päälle esim. uutisten aikaan ja aiheuttaa juuri silloin häiriötä verkkoon. Tämä on kuitenkin yleinen arvaus näillä tiedoilla.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Jimla
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@jywuo1  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@jywuo1  kirjoitti:


Tein häiriöilmoituksen, jossa kerroin tilanteen, että kello 0100-1600 päivittäin yhteys toimii vaihteluväin 400-1000 puitteissa pääosin 750-850. Kello 1600 jälkeen alkaa hidastumaan ja menee alle 400 ja pahimmillaan on ollut 140 iltauutisten jälkeen. Kaikki mittaukset tehty kaapelilla ja modeemi siltaavassa tilassa. Keskustelin teidän ihmisen kanssa puhelimessa ja hän oli samaa mieltä kanssani, että vika ei olisi minun päässä. Eilen sunnuntaina sain tekstiviestin 0934, että liittymääni testataan ja yhteydessä voi olla katkoja. Sain seuraavan viestin tänään teknisestä tuesta:

 

"Hei, verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamasi vian. Vikaa Telian verkosta ei löytynyt. Muut kiinteistön liittymät toimivat, joten liittymäsi vika voi johtua omista kytkennöistäsi, laitteistasi tai kiinteistön vastuulla olevasta sisäverkosta.

Tarvittaessa saat apua modeemi- ja tietokoneongelmiin Telia Helppi palvelusta 0600-10100 (2,25e/min). Mikäli omat laitteet ja kytkennät ovat kunnossa, ole yhteydessä isännöitsijään kiinteistön sisäverkon korjauksesta T. Telia"

 

Eli säännölliset hidastumiset iltaisin ovat kiinteistön laitteisto/sisäverkkovikoja!!! Nyt en tiedä, mutta jos nuo mittaukset tehtiin silloin tekstiviestin lähetysaikana, niin ei siellä siihen aikaan mitään vikoja ole tähänkään asti ollut.

 

Tässä keskusteluryhmässä on jo useilla samoja havaintoja. Jos yhteys toimii vuorokausittain kaksikolmasosaa ongelmitta ja kokoajan vielä samoilla aikaväleillä, niin se ei ole sisäverkko/laite -ongelma. 

 

Jos maksaa kiinteästä yhteydestä, jonka vaihteluväli on niin suuri kuin 400-1000, olettaa sen kuitenkin saavansa.

 

 


Ilman tunnistautumista en voi tutkia jätettyä häiriöilmoitusta tarkemmin ja siksi olisi tärkeää selvittää asiaa esim. kirjautuneena chatissamme.

Häiriötä tutkitaan aina saatujen tietojen perusteella mahdollisimman tarkasti. Häiriö, joka esiintyy vain hetkittäin on vaikea havainnoida ja rajata ongelman juurisyytä. Ilman rajausta ja häiriön syyn selvittämistä ongelmaa ei voida myöskään korjata. Ongelmaa voi aiheuttaa esim. joku muu laite sisäverkossa, kuten @AsiakasY  mainitsikin jo.

Pyydän siis olemaan yhteydessä joko meidän asiakaspalveluun tai lähettämään tekstiviestillä lisätietoja häiriöilmoituksen (saadun tekstarin) ohjeiden mukaan, jotta rajaamista voitaisiin edelleen tarkentaa.


Kiitos vastauksesta,

 

nyt on pakko kysyä, mitä lisäinfoa pitäisi vielä olla, kun nopeudet ovat kaikkina niinä iltoina, kun ne olen mitannut kello 1800-2400 alle vaihteluvälin eli alle 400. Mittaukset tehty kaapelilla ja modeemi sillattuna. Ei nämä ole hetkittäisiä tai satunnaisia tapahtumia. Jos teidän mittaus tehtiin silloin, kun tekstiviesti minulle tuli eli 0934 eilen, niin siihen aikaan EI OLE ollut minään päivänä ongelmia. Kuten kirjoitin ensimmäiseen viestiin tässä ketjussa, niin itse havaitsin tuon iltahidastumisen viime joulukuussa (en ollut sitä ennen vähään aikaan mitannut), kun isompi käyttöjärjestelmäjakelu tuli erittäin hitaasti.

 

Olen ilmeisesti ilmaissut itseni huonosti, jos sinulle ja @AsiakasY :lle on jäänyt mielikuva, että häiriöt on satunnaisia ja hetkittäisiä. Pahoittelen tuota. Kaikki nuo tiedot on annettu häiriöilmoituksessa ja olen keskustellut teidän edustajan kanssa kaksi kertaa puhelimessa. Hänen kanssaan oltiin aika samanmielisiä ongelmasta, mutta tuo verkkohallinnan viesti oli jotain muuta.

 

Kyllä minua asiakkaana kiinnostaa, että saan maksamani palvelun sellaisena kuin se on luvattu. Totta kai hyväksyn hetkittäiset ja satunnaiset nopeuden muutokset, mutta nyt jo kolmatta kuukautta (omat havainnot) jatkuvat eivät enää ole hyväksyttäviä.

edit katjane: pingattu käyttäjätunnus


Oletko muuten tarkistanut modeemin hallinnasta eri kanavien signaaliarvot ja vertaillut niitä eri vuorokauden aikoina? Olisi mielestäni hyvä lähtökohta ongelman selvittämiseksi.

Nemiers
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Häiriö ilmoitus tehty. Eli nyt muutaman kerran jälkeen aspan kanssa olen pääsyt tekstari keskuseluun. Sekin vaikutttaa keskusteluun botin kanssa.

1. "Vikailmoitukseksi on siitynyt asiantuntijamme" / vastaus vikaa ei löytynyt.

 

Lähetän viesti uudestaan, samassa milloin mitattu ja nopeudet.

 

"Kiitos ilmoituksestasi, jatkamme vian selvitystä." (se tarkoittaa ehkä jotain tehdä, lue eteenpäin miksi epäilen)

Kaksi kertaa olikin testattu linjat, mutta vaikka aspan yhteydessä sanoin illalla ongelma on, silti mitaukset tapahtunut aamulla.

 

2. taas lähetän viestin milloin mitattu ja "nopeudet" yleeensä alle 200bmit latausta

 

Ja usko pois positiivenen vastaus: "Hei, liittymäänne koskeva vika liittyy alueelliseen vikaan. Ilmoitamme, kun vika ok korjattu."

 

Tietysti odotan vain milloin tulee vastaus että vika on korjattu, ja voin olla rauhassa koska Telia "tomittaa" mitä on myynyt. (tarkoitan jos minimi nopeus on 400mbit, ruuhkassa sekin on 400 pahimmilla)

 

Ja tänään 08.03.2021 tulee viesti: "vikailmoituksesi on käsitelty. Käynnistäthän tarvittaessa laiteet uudelleen....................." Olen tehnyt sen jo 100 kertaa, mutta jos käsitelty Soumessa tarkoittaa korjattu, ei mitään käynistän modeemi uudestaan vielä kerran.

 

Mitäs arvatte, onko korjattu mitään? Ei yhtään mitään!!! Taas latauksen nopeus 50mbit illalla.

 

Näin nykypäivässä saat mitä olet tilanut. Kiitos Telia, ei ole mulle mitään muuta tekemista kuin hermostua joka iltaa.

 

Tekstarit jatkuu...

 

 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 530 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions


@Nemiers  kirjoitti:

Häiriö ilmoitus tehty. Eli nyt muutaman kerran jälkeen aspan kanssa olen pääsyt tekstari keskuseluun. Sekin vaikutttaa keskusteluun botin kanssa.

1. "Vikailmoitukseksi on siitynyt asiantuntijamme" / vastaus vikaa ei löytynyt.

 

Lähetän viesti uudestaan, samassa milloin mitattu ja nopeudet.

 

"Kiitos ilmoituksestasi, jatkamme vian selvitystä." (se tarkoittaa ehkä jotain tehdä, lue eteenpäin miksi epäilen)

Kaksi kertaa olikin testattu linjat, mutta vaikka aspan yhteydessä sanoin illalla ongelma on, silti mitaukset tapahtunut aamulla.

 

2. taas lähetän viestin milloin mitattu ja "nopeudet" yleeensä alle 200bmit latausta

 

Ja usko pois positiivenen vastaus: "Hei, liittymäänne koskeva vika liittyy alueelliseen vikaan. Ilmoitamme, kun vika ok korjattu."

 

Tietysti odotan vain milloin tulee vastaus että vika on korjattu, ja voin olla rauhassa koska Telia "tomittaa" mitä on myynyt. (tarkoitan jos minimi nopeus on 400mbit, ruuhkassa sekin on 400 pahimmilla)

 

Ja tänään 08.03.2021 tulee viesti: "vikailmoituksesi on käsitelty. Käynnistäthän tarvittaessa laiteet uudelleen....................." Olen tehnyt sen jo 100 kertaa, mutta jos käsitelty Soumessa tarkoittaa korjattu, ei mitään käynistän modeemi uudestaan vielä kerran.

 

Mitäs arvatte, onko korjattu mitään? Ei yhtään mitään!!! Taas latauksen nopeus 50mbit illalla.

 

Näin nykypäivässä saat mitä olet tilanut. Kiitos Telia, ei ole mulle mitään muuta tekemista kuin hermostua joka iltaa.

 

Tekstarit jatkuu...

 

 


Kaapeliverkossa voi alueellista kohinaa olla joka ei näy meille eikä asiakkaalle kuin hetkittäin. 

Kohinavikojen korjaus myöskin voi olla asentajalle vaikeaa häiriön hetkellisen luonteen vuoksi. Vian tulee olla päällä sitä korjatessa. Maltti on näissä valttia ja kompensaatiot korjauksen viivästymisestä voidaan katsoa kun liittymä taas toimii normaalisti. 

 

Mitä vikailmoituksen kuittausviestiin "käynnistä laitteesi uudelleen" kyseessä on hyvä toimenpide, joka ei asiakkaalta paljoa aikaa vie ja sillä varmistutaan, että yhteydellä on mahdollisuudet lähteä toimimaan korjauksen jälkeen normaalisti. Kyseinen viesti ei tarkoita että modeemin uudelleenkäynnistys on ainoa toimenpide joka vian tutkinnan ja korjauksen eteen tehdään.

 

 

 

Nemiers
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Voitkin kirjoittaa uudestaan miten nopeudet mitataan ja niin edelleen. (sarkasmi)

Miten tämä vastaus auttaa? Vika oli teidän puolella, sekin viestissa luki. Mutta viikkon päästä korjaus oli vain sen käsittely.

Miten se auttaa jos melkein kolme kuukautta iltasin nopeus on hidas kuin VDSL. Ja se kin oli parempi. Luvattu nopeus oli aina saatavissa. Nyt kerrotaan miten vaikea se on. Kyllä jos asiakas odottaa niin pitkään että joku kunnolla tarkistaa missä ongelma on, ja nyt näköjään tähän asti teidän vastauksien perusteella korjaus ei ei ole tulossa.

 

Näin asiat hoidetaan, kiitos!

Nemiers
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Juu ja 'hetkellinen' se on, joka ilta noin klo 17.00 jälkeen noin klo 24.00 asti.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 530 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions


@Nemiers  kirjoitti:

Juu ja 'hetkellinen' se on, joka ilta noin klo 17.00 jälkeen noin klo 24.00 asti.


Erikoista olisi jos joka päivä verkossa samaan aikanaa kohinaa olisi tuolloin ja sitä ei löydettäisi. Ongelma siinä tapauksessa tuskin johtuu kohinasta. 

 

Mikäli liittymä ei toimi normaalisti ja omat laitteet on suljettu vian ulkopuolelle niin häiriöilmoitusta uudelleen ja tarvittaessa laitetaan asentajaa kotiin klo 17 jälkeen mittaamaan signaalia.

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆
  • 29 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Taitaa olla Teliallakin siirtynyt kiinteiden laajakaistojen kehittäminen lähinnä ylläpitövaiheeseen. Vallitsevana trendinä on 5G-yhteyksien lähes hurmahenkinen ylistyslaulu. 5G-verkkojen rakentaminen maksaa ja se on poissa kiinteiden yhteyksien puolelta. Onkohan enää 5 vuoden päästä kaapelimodeemiyhteyksiä tarjolla

mjdrama
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vaihdoin juuri oman kaapelinettini Turussa satamegaisesta XXL nettiin. Päivällä toimikin hyvin mutta nyt koko illan hidastellut, pitää seurailla tuleeko tästä jokailtainen ilmiö. Modeemina Technicolor siltaavana. Olen edelleen tuon 14 päivän sisällä tilauksesta joten peruuttanen koko nopeudenpäivityksen jos näin kehnosti toimii.

jywuo1
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Odotettavissa, että joka ilta hidastuu. Kun valitat siitä Telialle, niin pyytävät käynnistämään modemisi uudelleen ja vika on aina sinun päässä ja satunnaista kohinaa linjoilla (tosi satunnaista 1600-2400 sarkasmi varoitus). Minunkaan vikailmoitukseen ei ollut mitään ongelmaa, kun mittasivat 0900-1000 aikaan aamulla (siihen aikaan on aina hyvä nopeus). Seuraavaksi kertovat, että jonkun naapurin sähkölaite aiheuttaa häiriöitä (tässä ei ole sarkasmia). En suosittele pitämään XXL liittymää. Juuri äsken mittasin oman ja tulee alas noin 250 eli alle XXL-sopimuksen.