Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Mikko87fin
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.

81 vastausta
mjdrama
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

100 megaa tuli pari tuntia sitten sisään, nyt päästään jo 500. Ruuhkaltahan tämä nyt eniten tuntuu jos iltaisin hidastuu. Tein nuo vakiofixit, käynnistelin purkit uudestaan, sillattuna ja ilman. Aina hidas. Aika paljon turkulaisia täällä, voisiko Telia kenties tehdä asialle jotain?

jywuo1
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

En pidättäisi hengitystä sitä odotellessa 😷

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 519 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mjdrama@  kirjoitti:

100 megaa tuli pari tuntia sitten sisään, nyt päästään jo 500. Ruuhkaltahan tämä nyt eniten tuntuu jos iltaisin hidastuu. Tein nuo vakiofixit, käynnistelin purkit uudestaan, sillattuna ja ilman. Aina hidas. Aika paljon turkulaisia täällä, voisiko Telia kenties tehdä asialle jotain?


Kerroit että sinulla on modeemi siltaavana niin onko sinulla sen perässä oma reititin millä jaat yhteydet laitteillesi vai minkälainen systeemi? Oletko kokeillut myös suoraan modeemin perästä verkkokaapelilla että yhteydet ovat siitä samaa luokkaa?

Kapasiteettiongelma on mahdollinen kaapeliverkossa, joskin todella harvinainen. Samalla tavalla myös mahdollisia ongelman aiheuttajia ovat taloyhtiökohteissa muiden asukkaiden vialliset laitteet verkossa. Tähän toki vaikuttaa myös miten taloyhtiön sisäverkko on rakennettu. 

mjdrama
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ostin uuden Wifi 6 reitittimen tätä XXL-nettiä varten joka siis tuon Technicolorin perässä. Kokeilin verkkojohdoa kiinni myös suoraan Technicoloriin. Nopeudet oli samat. Tänä aamuna päästiin taas normaalinopeuksiin eilisiltaisen hidastelun jälkeen. Aamuisin nopeudet siis mallia XXL, iltaisin L. Mietinkin pitääkö palata tuohon aikaisempaan nopeuteen takaisin, ei tästä kannata enempää maksaa. Harmittaa vaan kuin sitten kun se on nopea niin se on todella nopea.

 

Täällä tosiaan paljon turkulaisia jolla iltaisin hidastuu, voisi vikaa jo etsiä jostain muualta kun asiakkaiden laitteista? Olisi jännä tietää asutaanko kaikki kenties samalla suunnalla.

Nemiers
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

On ne aina meidän laitteet, kyllä. Telian apu tässä on ihan nolla. Ihme että tulikin kerran soitto ja soitti joku tekniikko, ja hänkin ei löytänyt yhtään vikaa. Lupasi vielä kerran soittaa ja tietysti ei soitanut.

Eli jos on myyty palvelu ja tarvittavat laitteet, ja suuren osa ajasta tulee hidastuksia, eikö Telian kuuluu selvittää vian alkuperä? 

Jos vika löytyy talon verkon rakenteesta tai on joku signaalihäiriö, sen löytäminen on Telian vastuussa.

 

Asun Ilpoisissa. 

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 519 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mjdrama@  kirjoitti:

Ostin uuden Wifi 6 reitittimen tätä XXL-nettiä varten joka siis tuon Technicolorin perässä. Kokeilin verkkojohdoa kiinni myös suoraan Technicoloriin. Nopeudet oli samat. Tänä aamuna päästiin taas normaalinopeuksiin eilisiltaisen hidastelun jälkeen. 

Täällä tosiaan paljon turkulaisia jolla iltaisin hidastuu, voisi vikaa jo etsiä jostain muualta kun asiakkaiden laitteista?


Nyt pitää selventää että täällä Yhteisössä juttelemme asioista yleisellä tasolla, enkä pääse esimerkiksi katsomaan sinun liittymäsi tilannetta täältä. 

Nimerkin takaa ei pysty myöskään sanomaan että mikä on kenenkin kirjoittajan tietotaso ja mitä on kokeiltu, jos sitä ei tuoda viestissä ilmi 🙂 

Täällä pyrimme rajaamaan ongelmaan niin pitkälle kuin se on mahdollista ilman asiakastietoja. Tällaisessa hidasteluongelmassa on alkuun tärkeä rajata pois se mahdollisuus että ongelma jäisikin asiakkaan laiteympäristöön. Esimerkiksi jos testit olisi tehty tukkoisen 2,4GHz wifin läpi, niin silloin ihan turhaan ohjaamme tekemään häiriöilmoituksen meille. 

Tuo häiriöilmoitus on nyt seuraava steppi millä ongelmaa pitää lähteä tutkimaan niin sitä päästään katsomaan liittymän ja verkon puolelta.

 


@Nemiers@  kirjoitti:

On ne aina meidän laitteet, kyllä. Telian apu tässä on ihan nolla. Ihme että tulikin kerran soitto ja soitti joku tekniikko, ja hänkin ei löytänyt yhtään vikaa. Lupasi vielä kerran soittaa ja tietysti ei soitanut.

Eli jos on myyty palvelu ja tarvittavat laitteet, ja suuren osa ajasta tulee hidastuksia, eikö Telian kuuluu selvittää vian alkuperä? 

Jos vika löytyy talon verkon rakenteesta tai on joku signaalihäiriö, sen löytäminen on Telian vastuussa.


Tuossa on mokattu meidän puolelta selkeästi kun on luvattu soittaa mutta jos ei ole koitettu edes tavoitella. Tästä pahoittelut!

Ja kyllä, ongelma pitää selvittää meidän puolelta, mutta mikäli se rajautuu talon sisäverkkoon niin siitä me emme vastaa, emmekä sitä korjaa. 

Talon sisäverkko on omistajan/taloyhtiön vastuulla ja mikäli ongelmaa jää sinne, niin sen korjauksesta vastaavat edellä mainitut tahot. 
Onko sinulla siis vielä tiketti auki tästä ongelmasta meillä?

mjdrama
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itse asun länsikeskuksen nurkilla. Tällä hetkellä lainamodeemi Telialta kun vanhasta Ciscosta loppui puhti heti kättelyssä. Oma Technicolor on postissa tulossa ja testaan sillä vielä, teen sitten häiriöilmoitusta jos toimii yhtä kehnosti silläkin.

 

Kysymys Telialle, onko teknikot töissä myös iltaisin? Onko liittymää mahdollista analysoida illalla, eihän näitä mitään hyötyä ole päivällä tutkia jos ei kerran mitään vikaa ole.

 

Toinen kysymys, tein 2 vuoden sopparin, se ei liene sitova jollei yhteys toimi luvatulla nopeudella?

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 519 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mjdrama@  kirjoitti:

Kysymys Telialle, onko teknikot töissä myös iltaisin? Onko liittymää mahdollista analysoida illalla, eihän näitä mitään hyötyä ole päivällä tutkia jos ei kerran mitään vikaa ole.

 

Toinen kysymys, tein 2 vuoden sopparin, se ei liene sitova jollei yhteys toimi luvatulla nopeudella?


Kyllä meillä on häiriöilmoituksia tutkivia henkilöitä paikalla myös illasta ja tokihan noista verkonhallinta näkee asioita myös jälkikäteen.

 

Mikäli yhteyttä ei saada toimimaan vaihteluvälissä niin silloin se on mahdollista purkaa. Määräaikaisen kohdalla tietenkin ensin koitetaan korjata tilanne, mutta jos siihen ei pystytä niin kyllä. 

wijulepa
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aloituksesta on näemmä virinnyt monipuolinen keskustelu ja kuuluvuusongelmia selvästi tuntuu olevan. Ja on edelleen itselläni. Esim. tänään ei työnteosta tullut yhtään mitään kun XXL-taloyhtiönetissä tieto on liikkunut vain 40-50 mbpsn nopeudella. Työläppärissäni ei ole minkäänlaista liitäntää verkkopiuhalle, joten olen täysin langattoman yhteyden varassa, mutta kyllä läppärin suorituskyky riittää leveämpäänkin kaistaan ja VPN syö tosiaan vain vähän kaistan nopeudesta. Samansuuntainen tulos myös kännykällä. Yhteyden hidastellessa olen testannut nopeutta myös verkkopiuhalla yhdistetyllä televisiolla, joka antaa samansuuntaisia tuloksia. Käytännössä koskaan (ehkä joskus aamuyön pimeillä hetkillä, mutta harvemmin juuri silloin on tarvetta netinkäytölle) nopeus ei ole 500 mbps paremmalla puolella, lähellekään 1000 (siis josta maksan) en ole päässyt koskaan. 

sevk_
Vakiokalustoa ☆
  • 32 custom-general.kudos
  • 255 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telian runkoverkossa on sniiduiltu oikein huolella. Huomaa hyvin vuorokauden aikaan sidotun vaihtelun, reititin tekee 12 tunnin välein nopeustestin ja käyrässä on melkoista vaihtelua. 

 

Telialta korjaus vaatisi kuitupuuhia, rautapuuhia ja maksaa enemmän kuin asiakkaiden nurinoiden kuuntelu, joka on lähes ilmaista. Jos se liittymän suorituskyky on alle sopimuksen mukaisen tason, niin liittymässä virhe, joka pitää korjata.

 

Kuluttajaneuvonta on pihalla tällaisesta, koska osaamista ei ole ohjata ratkaisuihin näissä. Hinnan puolitus ongelman ratkaisuun saakka on jo kohtuullinen tavoite, kun sitä alkaa isommalla joukolla tietoisesti hakemaan. Kuluttajavirastolla on joukkokanne aseena, voisi sitäkin isompi joukko kysellessään ehkä kerrankin hyödyntää tässä maassa.