Kiinteä laajakaista yhteys katkeilee EPC3928

  • 29 January 2017
  • 2 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Heipä hei,

 

Tässä viimeisen parin viikon aikana on alkanut ilmenemään lyhyitä katkoksia ja tänään sunnuntaina on taas ollut useita katkoksia.

 

Yhteys menee hetkeksi poikki ja palautuu sitten. Kesto saattaa vaihdella puolesta minuutista useampaan minuuttiin. Tätä saattaa tapahtua useita kertoja päivässä. Modeemin valot kuitenkin palavat normaalisti pätkimisen aikana.

 

Tämä on todella ärsyttävää esim. verkkopeleissä tai Netflixia seuratessa.

 

Sain vastikään uuden modeemin Soneralta (EPC3982), kun vanha lakkasi toimimasta. Kuukauden ajan modeemi on toiminut ongelmitta, mutta tässä viimeisten viikkojen aikana pätkimisiä on tapahtunut todella usein.

 

Mistähän ongelma mahtaisi johtua?


2 kommenttia

Itsellä alkoi ilmenemään samankaltaisia ongelmia Cisco EPC3825-laitteella. Ongelmat alkoivat eilen illalla, aiemmin niitä ei ole ollut.

 

Yhteys hidastelee, downstream toimii, mutta upstream ei, eli esim pelatessa omat komennot eivät mene läpi, mutta esim streaming-videot toimivat joten kuten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Appalakki kirjoitti:

Heipä hei,


 


Tässä viimeisen parin viikon aikana on alkanut ilmenemään lyhyitä katkoksia ja tänään sunnuntaina on taas ollut useita katkoksia.


 


Yhteys menee hetkeksi poikki ja palautuu sitten. Kesto saattaa vaihdella puolesta minuutista useampaan minuuttiin. Tätä saattaa tapahtua useita kertoja päivässä. Modeemin valot kuitenkin palavat normaalisti pätkimisen aikana.


 


Tämä on todella ärsyttävää esim. verkkopeleissä tai Netflixia seuratessa.


 


Sain vastikään uuden modeemin Soneralta (EPC3982), kun vanha lakkasi toimimasta. Kuukauden ajan modeemi on toiminut ongelmitta, mutta tässä viimeisten viikkojen aikana pätkimisiä on tapahtunut todella usein.


 


Mistähän ongelma mahtaisi johtua?




Hei @Appalakki,


 


Voit jättää asiasta vikailmoituksen Omilla Sivuilla.


 



  1. Mene osoitteeseen: https://www.sonera.fi/kirjaudu

  2. Kirjaudu sisään Sonera Tunnuksellasi (liittymän omistajana)

  3. Valitse alareunasta "Jätä palvelupyyntö"

  4. Valitse aihealueeksi "Laajakaista-asiat" ja asiaksi "Vikatilannetta"

  5. Lue ohjeistukset ja lopuksi täytä tietosi


 


Apunasi on tarvittaessa Soneran chat-asiakaspalvelija :)

Vastaa