Kirjautuminen laitteeseen Zyxel VMG1312-B10D


Minulla on käytössä otsikon mukainen laite Zyxel VMG1312-B10D. Laite toimii muuten ihan hyvin, mutta en pääse millään keinolla kirjautumaan laitteeseen, jotta voisin muuttaa sen asetuksia. Olen siis yrittänyt kirjautua osoitteen http://192.168.1.1/ kautta laitteeseen (ja varmistanut vielä komentokehoitteesta ipconfig-käskyn kautta, että tuo on oikea osoite), mutta selain kertoo aina vain "unable to connect" tai jotain vastaavaa.

 

Olen yrittänyt kirjautumista eri selaimilla ja laitteilla. Olen poistanut selainhistoriat ja yrittänyt yhteyttä yksityisen selauksen ikkunoista. Olen resetoinut modeemin, ja mielestäni tehnyt kaikki muutkin "temput", joita netistä olen löytänyt, mutta mikään ei näytä auttavan. Pitäisikö luovuttaa vai tuleeko jollain vielä mieleen jotain ajatuksia?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @VJuksu ja tervetuloa Telia yhteisöön!


 


Olithan kokeillut hallintasivustolle kirjautua myös laitteella joka on verkkokaapelilla Zyxeliin kytketty?


 


Jos sekin on testattu niin ota yhteys tekniseen asiakaspalveluumme laitteen takuuvaihtoa varten.


 

Olen yrittänyt kirjautumista myös verkkopiuhalla. Ja testannut vielä komentokehoitteessa senkin, että se ip-osoite 192.168.1.1 "pingaa" normaalisti.

 

Laite taitaa valitettavasti olla jo useamman vuoden vanha, joten tuskin takuuta on jäljellä. Vai voisiko tässä tulla jonkinlainen virhevastuu tai vastaava kuitenkin kysymykseen? Jotenkin outoa, kun laite muuten toimii oikein, mutta en onnistu kirjautumaan siihen mitenkään.

Varmistan vielä että kun ajat komentokehotteessa ipconfigin niin default getaway:nä näkyy tämä 192.168.1.1?

Tarkistin ipconfigista vielä tuon "default gatewayn", ja se on juuri tuo 192.168.1.1.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@VJuksu@  kirjoitti:

Tarkistin ipconfigista vielä tuon "default gatewayn", ja se on juuri tuo 192.168.1.1.




Kuulostaa nyt sille, että laite on jollain tapaa viallinen. Takuuta tässä kun ei ollut, suosittelen hankkimaan toisen modeemin tilalle, mikäli haluat laitetta hallita käyttöliittymän kautta. 

Vastaa