Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Hemppavalokuitu
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Kodin Netti Valokuitu ja Inteno FG500

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

Vaihdoin ADSL -liittymäni valokuituliittymään, koska taloyhtiössämme kuitu tulee nykyään jokaiseen asuntoon. Kuitumuuntimena toimii nyt tuo aiheessa mainittu Intenon FG500 R1. En ole kuitenkaan saanut useista pyynnöistä huolimatta toimivia tunnuksia ks. laiteeseen. Näinollen en saa tehtyä tarvitsemiani nat -reitityksiä. Haluaisin myös asettaa muutamia kiinteitä sisäverkon osoitteita. Tämä ei nyt ole mahdollista, laite jakaa osoitteita järjestelmällisesti alkaen osoitteesta 192.168.1.2..

Asiakaspalvelusta tulleen viestin mukaan lan-portin 4 pitäisi olla siltaavassa tilassa ja tunnukset laitteeseen pitäisi olla admin (?) Myös täältä pitäisi löytyä tarvittavat tiedot laitteeseen FG500.

Tarvittavia tietoja en kyllä ole löytänyt, seurauksena tästä loin nämä klaanitunnarit. Josko täältä selvyyttä asiaan löytyisi 🙂

20 vastausta
Puffet
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minulla taitaa olla vastaava ongelma.
Tilasin äsken Sonera Viihde paketin ja yritän tässä saada sen toimimaan.
Seinässä on taloyhtiön asentama Inteno FG500 valokuitumuuntimen. Kytkettynä Intenoon kaapelilla tai langattomasti netti toimii hyvin mutta jos liitän Soneralta saamani Technicolor reititin ja kytken siihen niin en saa nettiä toimimaan.
Viihde palvelua en saa myöskään toimimaan.

Sain Inteno laitteen toimittajalta admin tunnukset ja jos olen ymmärtäny oikein minun pitää saada sen jotenki sillattavaksi?
Voiko joku ystävällisesti neuvoa mitkä asennukset tarvitsen muuttaa ja mihin?