Korkea Ping + Packet Loss

  • 27 January 2015
  • 7 kommenttia
  • 30 katselukertaa

Tervehdys

On tässä pitemmän aikaa jo ollut ongelmia kiinteän liittymän 24/1 kanssa. Välillä tulee "piikkejä" että packetloss menee lähelle 100% ja/tai ping kaiketi myöskin siitä johtuen vaikkapa 1 sekuntiin. Pingiongelmia ilmenee myös ilman packet loss ongelmaa. Kaikki tämä siis langallisessa verkossa.

Modeemina toimii: TW-EAV510 AC 

 

Ongelma ilmenee päivittäin, välillä useammin välillä harvemmin. En jaksa uskoa, että omassa päädyssä olisi vika, piuhoja ja pistokkeita on uusittu ja nyt on kolmas modeemi menossa lyhyen ajan sisään. Edellinen oli buffalon 100euron malli.

Kertokaapa ihmeessä jos teillä olis hajua tästä ongelmasta...

E: ennen kuin kukaan kerkeää kysyä niin tällähetkellä oleva modeemi on viikko sitten pakasta vedetty, ja kaikkia modeemeja on boottailtu ja resetoitu yms. 


7 kommenttia

Tähän voi vaikuttaa myös liian tehokkaat virusturvan asetukset. Ja toinen voi olla viallinen verkkoajuri.

Virusturvana Defender ja ajurit pitäisi olla päivitetty emolevyn mukana tulleella levykkeellä yms. Sitä paitsi kun ongelma on toistettavissa ubuntussa/windows7:ssa/windows8:ssa/WP8:ssa/Androidissa

Kahdessa jälkimmäisessä toki langattomasti.

Onpa kummallinen ongelma. Laiteympäristössä vika tuskin on, kun olet noin monella eri modeemilla, käyttöjärjestelmällä ja laitteellakin saman todennut. Jätäpä vikailmoitus vaikka Omilta sivuilta http://bit.ly/1AlMNEy kaikkine lisätietoineen niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin.

Tämä voi olla erittäin kaukaa haettu mutta olen kyllä ihmeellisimpiäkin juttuja nähnyt tietotekniikan ihmemaailmassa.

 

Teeppä tracert komentokehotteelta ihan mihin vain ja kerro minkä soneran serverin takana olet.

 

Itsellä on tällaisia ongelmia: http://klaani.sonera.fi/t5/Kiinte%C3%A4t-nettiyhteydet-ja/Ongelmia-kopioida-tiedostoja-netist%C3%A4/td-p/96842

 

Itse olen

dsl-hkibrasgw3-54fb70-1.dhcp.inet.fi [84.251.112.1]

serverin takana.

dsl-kvlbrasgw2-50df00-1.dhcp.inet.fi [62.115.45.12]

Tuommosen löysin on varmaankin se mitä haet... Eli eri näyttäis mulla olevan. Mielenkiintoisia onkelmia sulla, on ollut joskus mullakin vastaavia (kauan sitten.)

Joo teen huomenna tuon mitä Pekka_Koo ehdotti kun saan porukoilta nuo oikeat asiakastunnarit.

E: kohtuullisen ikävä kun harrastaa pelaamista "semi-pro" tasolla ja yhtäkkiä iskee 4k ms pingit.... ;)



@Ildradil kirjoitti:

Mielenkiintoisia onkelmia sulla, on ollut joskus mullakin vastaavia (kauan sitten.)


Kiitos kun testasit! Jos muistat yhtään mitään vastaavista ongelmistasi kuin mitä minulla on (miten ongelma sinulla näyttäytyi / miten ratkesi / mikä oli vika / ihan mitä vain muistat), ja jos vain jaksat/ehdit, niin tuonne omaan topikkiini kaikki lisäinfo on tervetullutta.

 

Toivottavasti saat pingi/lossiongelmat ratkaistua! Ajattelin vain, että jos sattuis olemaan samoja ongelmia kun minullakin tulee selviä lyhyitä netin blackoutteja jopa ihan päivittäin.. ei ehkä nyt kuitenkaan ihan samanlaisia kuin sinulla.

Joo täytyy koittaa kerätä dataa ainakin tästä tämänhetken tilanteesta. Ja tuo vikailmoitus tehdä.

Vastaa