Koti valvontakameran kytkentä ei onnistu mobiili käyttöön. ?

  • 27 July 2019
  • 5 kommenttia
  • 158 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 2 kommenttia

Hei.  olisko jollain samoja ongelmia ollut. Minulla on TP-Link NC 450   2.0 kotikamera.

 

Toimi hyvin aiemmalla modemilla Telialta saatu Zyzel_830D

Nyt uusi adsl mode Telialta Zyxel_9831 ja 5g  

 

Ongelmana se kun en saa kameraa, Android Honor 8X kännyssä toimimaan kuin tässä kotona Wifinä, kun otan kännystä wifin pois, TP link nc 450 kamera ei kuvaa.

 

Edellisellä Modella toimi mobiiliverkolla hyvin ja sähköposti ilmoitukset tuli liikkeistä.

 

Olen resetoinut ja poistanutkin kännystä koko ohjelman ja asentanut uudelleen, kameran resetoinut monta kertaa.  Epäilen että en osaa jotain asetusta nyt tehdä vaikka vanhojen ohjeitten mukaan olen koittanut edetä. kiitos mahd vast.


5 kommenttia

Tervehdys @ekooo ja tervetuloa Yhteisöön :smileyhappy: Hienoa että löysit paikalle!

 

Nyt kuulostaa että kameran pilvipalvelu asetukset eivät ole kohdallaan kun kerta lähiverkosta pystyt kameraa hallitsemaan.

Alkuun kannattaa nyt varmistaa kameran hallinnasta että onko sinne syötetty TP-Link tilin tiedot jotka ovat vältämättömyys että kameraa pystyy hallitsemaan muualta kuin kotiverkosta. Ohjeet tuohon löydät laitevalmistajan ohjekirjasta kohdasta 4.3.4 Basic > Cloud Setting

 

Tokihan jos tämän kanssa ei halua itse taiteilla niin meiltä löytyy Telia Helppi joka pystyy tarkistamaan asetukset puolestasi etäyhteyden kautta :smileyhappy:

En tiedä mutta en pääse kirjautumaan enää millään salasanoilla tunnuksilla tänne.

 

192.168.1.1     Telia onkin mennyt huonoksi asiakaspalvelusta ei saa enää pienintäkään teknistä apua, heti sanovat ota yhteyttä kalliiseen Helppiin.   Täytyy koittaa googletella jonnekin ryhmiin.

Tämä 192.168.1.1 kuulostaa nyt siltä modeemin/reitittimen hallinnalta. Sieltä pitäisi nyt katsoa että minkä IP-osoitteen kamera saa. Sen jälkeen kameran IP:llä pitäisi päästä sen omaan hallintaan mistä nuo tiliasetukset pitää syöttää.

Kun IP on selvillä niin sen jälkeen pystyy etenemään tuolla linkkaamallani ohjekirjalla.

 

Jos se Zyxel on tullut meiltä niin sen ohjeen löydät täältä.

Joo. Mutta ensin pitäisi päästä sisälle tuohon 192.168.1.1

Telian ohjeissa on admin ja modemin takana tunnus mutta ei herjaa väärää tunnusta vaan. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Oletko mahdollisesti joskus aiemmin kirjautunut kyseiselle sivulle ja vaihtanut salasanaa? Resetoimalla modeemin, palautuu se alkuperäinen salasana hallintasivun salasanaksi. Huomioithan myös isot- ja pienet kirjaimet. Huomioi myös, onko kirjain 0 ja numero 0 erotettu/kokeiltu molemmat?

Vastaa