Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari
  • 455 custom-general.kudos
  • 890 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Kuidun lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle?

Moi!

 

Olisi "feature request"...

Nyt kun kiinteää IP:tä ei nyt saatu, niin saataisiinkos edes valokuituliittymien lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle? Monilla muilla operaattoreilla ja etenkin pienemmillä on jo gigaisissa liittymissä 200..jopa 500 Mbit lähtevä kaistaa tarjolla.

 

Telialla tämä on edelleen 100 Mbit. Esimerkiksi omassa tapauksessani lähtevä nopeus on pelkästään keinotekoisesti rajoitettu koska ulos lähtevä kuitu pitäisi olla 10 Gbit. Tekniikka siis tukee, mutta conffaus ei anna. Lähtevän nopeuden nosto ei edellyttäisi mitään muuta kuin muutaman minuutin conffauksen kiinteistökytkimelle, ei olisi iso kustannus toteuttaa ja voisin jopa maksaa siihen kuluvan työajan, koska tiedän ettei kyse ole isosta muutoksesta. Toki en laittaisi pahaksi jos koko lähtevän kaistan limitteri otettaisiin pois.. 🙂

Kuten näkyy, lähtevä kaista on minulle tärkeä, kaikesta liikenteestä melkein 90% on lähtevää ja juuri se on sitten rajoitettu 100 Mbittiin:

Telia.png

 

<<< Muokkaus TeroRe 21.4.2021 >>>

Olemme matkan varrella tutkineet asiaa, useampaankin kertaan selvittäneet, että saadaanko toive ja uudistus toteutettua sekä sen mahdollista aikataulua. Tilanne ei ole matkan varrella muuttunut, alla ketjuun jakamamme virallinen vastauksemme asiaan:

 


@SaJoonas  kirjoitti:

Kiitokset ideasta ja toiveesta sekä aktiivisesta keskustelusta asian ympärillä. Olemme käyneet keskustelua meidän tuote- ja businessihmisten kanssa lähtevän kaistan uudistamiseen liittyen. Sain kuulla, että toistaiseksi meille ei ole tullut isommissa määrin toiveita nopeammasta upload-kaistasta ja siksi muutos ei ole juuri nyt kehitysputkessa. Tilanne voi kuitenkin muuttua nopeastikin. Elämme tottakai ajassa mukana ja tiedostamme, että nykyään uppaillaan erilaisia videoita ja tiedostoja, striimaillaan sekä tehdään etätöitä, missä nopeammasta uppikaistasta olisi ehdottomasti hyötyä. Jos yhä useampi asiakas kokee tarvitsevansa nopeampaa lähetysnopeutta tulevaisuudessa, niin asia otetaan meillä jälleen tarkempaan tarkasteluun.


 

525 vastausta
Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 173 custom-general.kudos
  • 319 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions


@Nordvindi  kirjoitti:

"Auta meitä paremmaksi" ja eilen 20.04. se tuli.

 

"haluamme jatkuvasti parantaa palveluitasi, ja toivomme siksi, että ehdit vastaamaan asiakaskyselyymme. Mielipiteesi on meille arvokas ja toivomme, että viihdyt jatkossakin asiakkaanamme. Kyselyyn vastaaminen vie vain viisi minuuttia" ja jne.


Kiitos, tämä auttoi paljon! 🙂 Tätä kyselyä on lähetetty tämän vuoden puolella asiakkaillemme, joilla on suoramarkkinointilupa voimassa. Kiitos sinulle kyselyyn vastaamisesta, josta saamme arvokasta palautetta. 

Telia Yhteisön moderaattori
SINAD
Konkari
  • 455 custom-general.kudos
  • 890 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Vai niin.. voisiko joku postata linkin siihen kyselyyn, että muutkin saisi osallistua? Markkinointilupa ei oikein iske, koska se markkinointi on käytännössä pelkkää mobiilimobiilimobiili...5G..5G, eli en tarvia, eikä kiinnosta.

 

Toisaalta... turhaa kai näihin on vastata mitään, koska tämä asiahan on jo loppuun käsitelty. Business owner sanoi, ettei suomalainen muoviämpärikansa tarvitse käyttöösä täyttä kaistanleveyttä, kuten se on naapurimaissa oletuksena.

Nordvindi
Kommentaattori
  • 25 custom-general.kudos
  • 60 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tuntuis olevan ihan kohdistettu kysely kun nillittää että "olet jos vastannut kiitos" kun koittaa sitä klikailla uusiksi.

SINAD
Konkari
  • 455 custom-general.kudos
  • 890 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions


@Nordvindi  kirjoitti:

Tuntuis olevan ihan kohdistettu kysely kun nillittää että "olet jos vastannut kiitos" kun koittaa sitä klikailla uusiksi.


Eli ihan klassinen kyselyhuijaus, valitaan vastaajajoukko etukäteen niin saadaan halutunlaiset tulokset. Vastaajajoukko tässä ovat ne, jotka haluavat ottaa vastaan pelkästään mobiililaajakaistan ympärillä pyörivää mainontaa. Kysytään vaan heiltä, niin on varmaa että ainakaan kiinteän verkon puolella mikään ei tule kehittymään - ainakaan parempaan suuntaan. Täähän on tosiaan kuin puolueiden kannatuskyselyt. Hyvin olennaista siis, keneltä kysytään.

 

Homma olisi paljon uskottavampi jos tällaisiin voisi osallistua myös "minun telian" kautta tai linkki tulisi esimerkiksi laskun yhteydessä.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5203 custom-general.kudos
  • 4574 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@SINAD  kirjoitti:

Vai niin.. voisiko joku postata linkin siihen kyselyyn, että muutkin saisi osallistua? Markkinointilupa ei oikein iske, koska se markkinointi on käytännössä pelkkää mobiilimobiilimobiili...5G..5G, eli en tarvia, eikä kiinnosta.


Napsautapa markkinointiluvat vaikka joksikin aikaa päälle, saatat yllättyä.

 


@SINAD  kirjoitti:

Toisaalta... turhaa kai näihin on vastata mitään, koska tämä asiahan on jo loppuun käsitelty. Business owner sanoi, ettei suomalainen muoviämpärikansa tarvitse käyttöösä täyttä kaistanleveyttä, kuten se on naapurimaissa oletuksena.


Sinä tiedät mitä tähän toiveeseen on vastattu mutta laitan tämän uudemman kerran, ketjussa mahdollisesti taustalla olevien uusien lukijoiden takia, jotta et laita meidän työntekijöiden suuhun mitään sellaista mitä emme ole sanoneet:

 


@SaJoonas  kirjoitti:

Kiitokset ideasta ja toiveesta sekä aktiivisesta keskustelusta asian ympärillä. Olemme käyneet keskustelua meidän tuote- ja businessihmisten kanssa lähtevän kaistan uudistamiseen liittyen. Sain kuulla, että toistaiseksi meille ei ole tullut isommissa määrin toiveita nopeammasta upload-kaistasta ja siksi muutos ei ole juuri nyt kehitysputkessa. Tilanne voi kuitenkin muuttua nopeastikin. Elämme tottakai ajassa mukana ja tiedostamme, että nykyään uppaillaan erilaisia videoita ja tiedostoja, striimaillaan sekä tehdään etätöitä, missä nopeammasta uppikaistasta olisi ehdottomasti hyötyä. Jos yhä useampi asiakas kokee tarvitsevansa nopeampaa lähetysnopeutta tulevaisuudessa, niin asia otetaan meillä jälleen tarkempaan tarkasteluun.


Lisään tuon yllä olevan kommentin nyt myös tuonne aloituspostaukseen, se kun näkyy aina jokaisella sivulla ensimmäisenä.

 


@SINAD  kirjoitti:

@Nordvindi  kirjoitti:

Tuntuis olevan ihan kohdistettu kysely kun nillittää että "olet jos vastannut kiitos" kun koittaa sitä klikailla uusiksi.


Eli ihan klassinen kyselyhuijaus, valitaan vastaajajoukko etukäteen niin saadaan halutunlaiset tulokset. Vastaajajoukko tässä ovat ne, jotka haluavat ottaa vastaan pelkästään mobiililaajakaistan ympärillä pyörivää mainontaa. Kysytään vaan heiltä, niin on varmaa että ainakaan kiinteän verkon puolella mikään ei tule kehittymään - ainakaan parempaan suuntaan. Täähän on tosiaan kuin puolueiden kannatuskyselyt. Hyvin olennaista siis, keneltä kysytään.

 

Homma olisi paljon uskottavampi jos tällaisiin voisi osallistua myös "minun telian" kautta tai linkki tulisi esimerkiksi laskun yhteydessä.


Haluan oikeasti ymmärtää ajatuksenjuoksuasi tämän kyselyhuijaus-kommentin takana, kerrotko tästä vähän lisää? Miksi väität kyselyä huijaukseksi, kun et edes tiedä mistä kyselyssä on kysymys ja kenelle se on lähetetty?

 

Kyselyissä on ihan normaalia, että kyselyitä kohdistetaan tietylle ihmisjoukolle. Vain muutamia rajauksia mainitakseni (eivät liity mihinkään tiettyyn kyselyyn vaan yleisesti ottaen):

 

  • Tietyn tuotteen omaavat asiakkaat, tai tietyn tuotecombon omaavat asiakkaat
  • Tietyn tuotteen irtisanoneet asiakkaat
  • Tietty biografia
  • Jne.

Näin kohdentaen saadaan kyselyistä enemmän irti. Erikoista, että ajattelet, että kyse on huijauksesta.

 

Meillä on kyselyitä järjestetty ja tullaan järjestämään muun muassa sähköpostitse, Minun Teliassa, telia.fi:ssä, täällä Yhteisössä yms. Erilaiset kysely/haastattelufirmat tekevät niitä meille meidän puolesta koko ajan. Ja niin edelleen.

 

Toivon jatkossa, ettet nyt ihan kaikista asioista hakemalla hae jotain sellaista, jotta voit taas nostaa esille omaa agendaasi.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

SINAD
Konkari
  • 455 custom-general.kudos
  • 890 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions


@TeroRe  kirjoitti:

Meillä on kyselyitä järjestetty ja tullaan järjestämään muun muassa sähköpostitse, Minun Teliassa, telia.fi:ssä, täällä Yhteisössä yms. Erilaiset kysely/haastattelufirmat tekevät niitä meille meidän puolesta koko ajan. Ja niin edelleen.


No pistäkää sitten mulle linkki siihen kyselyyn. Olisin halunnut antaa vastaukseni näistä - jos nyt sitten asialla on kuitenkaan mitään merkitystä. Huijausta on juuri se, jos ei lasketa vastaamaan kaikkia ihmisryhmiä, olipa sitten kyse nyt mistä hyvänsä asiasta. Kyllä se on esimerkiksi politiikassa tosi yleistä että kun halutaan tiettyyn kyselyyn tietynlainen vastaus, niiin valitaan vaan vastaajat etukäteen. Kuten tuossa jo aiemmin viitattiinkin.

SINAD
Konkari
  • 455 custom-general.kudos
  • 890 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions


@TeroRe  kirjoitti:

Napsautapa markkinointiluvat vaikka joksikin aikaa päälle, saatat yllättyä.

Laitoin sitten tuon päälle (sähköpostiin), kun pyysit.. Nyt sitten jännityksellä odottamaan, mikä on ensimmäisen mainoksen aihe. Lupaan palata asiaan, kun sellaisen saan. Tietysti jos saisin tuon kyselyn, olisi se aika kova juttu... Mutta jos mainokset on mobiili-sitä-mobiili-tätä, niin otan tuon luvan sitten pois.

 


@TeroRe  kirjoitti:

Sinä tiedät mitä tähän toiveeseen on vastattu mutta laitan tämän uudemman kerran, ketjussa mahdollisesti taustalla olevien uusien lukijoiden takia, jotta et laita meidän työntekijöiden suuhun mitään sellaista mitä emme ole sanoneet:

Tätä ei tarvitse toistaa. Kuituun ei saada täyttä uppikaistaa - eikä kiinteisiin liittymiin mitään muutakaan edistystä niin kauan kun business owner -vastuuta hoitaa nykyinen henkilö...  asia on täysin jumissa tämän toimihenkilön takia. Toivotaan, että eläköityy pian.

 


@TeroRe  kirjoitti:

Toivon jatkossa, ettet nyt ihan kaikista asioista hakemalla hae jotain sellaista, jotta voit taas nostaa esille omaa agendaasi.

Se, että asiat kehittyvät ja erilaiset uudet jutut saadaan mahdolliseksi ei ole pelkästään minun oma agenda.

 

Olen kuitenkin erittäin pitkäaikainen Telian asiakas (ollut asiakaana Telen ajoista jo 80-luvulta asti) ja aion olla yhä edelleen. Väittäisin, että uskollsempaa asiakasta saatte hakea ainakin hetken ja ette löydä sellaista ainakaan mobiiliasiakkaista, jotka vain valittavat kun ei toimi ja vaihtavat operaattoria vähän väliä ymmärtämättä että syyllinen on peilissä. Valokuituliittymä on merkittävimpiä juttuja työn ja harrasteen ympärillä ja nimenomaan Telia on tehnyt sen mahdolliseksi. Tässä yhteydessä kun tätä toteutettiin, teillä oli siellä samanhenkiset ihmiset asialla, sellaiset joiden periaatteena on siis tehdä asiat mahdolliseksi. Valitettavasti nykyinen business owner ei taida lukeutua heihin.

 

Jos en yhtään välittäisi Teliasta yhteyksien toimittajana, olisin jo ajat sitten vaihtanut toiseen, kuten ne lukuisat jatkuvasti valittavat mobiiliasiakkaat tekevät. Mutta ei - olen vahvasti sitoutunut tähän - jo vastineena pelkästään siitä kun kuitu ylipäätään saatiin järjestettyä. Olen myös kehunut Telian kuitua monessa mussa yhteydessä mikä ei edes näy täällä, todella paljon, olette saaneet ilmaista mainosta tyytyväiseltä asiakkaalta... parasta mainosta? Täydet viisi tähteä ja vahvat suosittelut jne..

 

Mutta: mitähän kehun enää jatkossa, jos muut operaattorit menee jo nopeuksissa ohi, ja vain siksi että on keinotekoinen rajoite? Nykyään jos näistä on puhetta niin aina joutuu toteamaan "että joo onhan tää muuten täydellisyyttä, vielä kun saatas toi keinotekoinen rajoitin pois". Onko tämä enää viisi tähteä? Ei mun mielestä. Teknisesti se silti voisi olla sitä. Jos vaan olisi oikeat ihmiset asialla, eli tehtäisiin asioista mahdollisia eikä mahdottomia.

 

Joten pahoittelut tästä että olen "potkinut persiille" vaatiessani kehitystä!

Jos sellainen koetaan pelkästään oman agendan ajamiseksi, on ymmärretty väärin.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2408 custom-general.kudos
  • 3716 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@SINAD  kirjoitti:

@SINAD  kirjoitti:


Olen kuitenkin erittäin pitkäaikainen Telian asiakas (ollut asiakaana Telen ajoista jo 80-luvulta asti) ja aion olla yhä edelleen. Väittäisin, että uskollsempaa asiakasta saatte hakea ainakin hetken ja ette löydä sellaista ainakaan mobiiliasiakkaista, jotka vain valittavat kun ei toimi ja vaihtavat operaattoria vähän väliä ymmärtämättä että syyllinen on peilissä.

 

Jos en yhtään välittäisi Teliasta yhteyksien toimittajana, olisin jo ajat sitten vaihtanut toiseen, kuten ne lukuisat jatkuvasti valittavat mobiiliasiakkaat tekevät.


Täällä yksi/kaksi poikkeus asiakasta tuohon kohtaan @SINAD .

Olen ollut pitkäaikainen ja uskollinen Telian mobiiliasiakas vuodesta -99 lähtien, kun ensimmäisen matkapuhelinliittymän hankin.

Kiinteää laajakaistaa tosin en saanut Telialta, kun asuinalueeni kuului silloin Oulun Puhelimen alueeseen.

Miehelläni sen sijaan on ollut molemmat kiinteä laajakaista ADSL ja matkapuhelinliittymä Telialta vielä aiemmin 90- luvun puolenvälin tienoilta.

Mobiililaajakaistaan siirryimme kokonaan 2012, kun ADSL ei toiminut enää kunnolla ja oli tosi hidas (ilmalinjaa vanhoilla kupareilla liian pitkästi). Saatavuuskin loppui jokunen vuosi sitten.

Emme ole lähteneet vaihtamaan operaattoria koskaan tarjousten perässä tai hetkellisen toimattomuuden takia. Telian mobiili toimii täällä parhaiten ja tulevaisuudessa harkitsen vakavasti laittaa Telian 5G- laajakaistan modeemeineen päivineen talon laajakaistaksi, kunhan 5G tänne tulee.

Valokuitu tulisi liian kalliiksi maaseudulla, kun pitäisi ensinnäkin kaivaa rapiat 700m jos ja kun sitä tänne aletaan rakentamaan (10'000e ja mahdollisesti muutama euro päälle on hieman liikaa tässä vaiheessa).

Vaatii näillä seuduin ainakin 600 kiinnostunutta ja sopimuksen tehnyttä ennenkuin mahdollista ja sitoumus 2 vuodeksi vähintään.

En usko, että "parjaamalla" mobiiliasiakkaita saavutetaan mitään. Kuten joskus aiemmin tuumin : elämä on täynnä valintoja 😉

 

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
irritus
Konkari
  • 540 custom-general.kudos
  • 943 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions


@TeroRe  kirjoitti:

Haluan oikeasti ymmärtää ajatuksenjuoksuasi tämän kyselyhuijaus-kommentin takana


Minä ymmärrän vallan hyvin mitä @SINAD ajattelee. Kuten hän kirjoitti, valitaan vastaajajoukko etukäteen niin saadaan halutunlaiset tulokset.

 

Samankaltainen on esimerkiksi asiakaskokeilu, jonka mukaan mukaan yllätyslaskut olivat ylivoimaisesti suosituimpia. Tulos kuulostaa niin uskomattomalle, että tutkimuksessa on pakko olla jotakin vikaa. Olikohan vastaajiksi valittu ainoastaan teinejä, joiden vanhemmat hoitavat laskut?

 

Testasimme asiakkailla kolmea eri netin veloitusmallia rajattujen pakettien suhteen. Vaihtoehdot olivat 1.) Netin hidastaminen ja lisäpaketin ostaminen 2.) Gigatavupohjainen hinta 3.) Rajaton päivähinta.

Kolmosvaihtoehto oli ylivoimainen suosikki ja netin hidastaminen ylivoimainen inhokki. Kehitämme päivähintaa asiakkaiden toiveiden perusteella ja myöhemmin on kytkettävissä esto päiväveloituksille. Tiedotamme Yhteys puhelimeen liittymässä asiakasta tekstiviestillä kun päivähinta tulee käyttöön. Lisäksi lähtee vielä muistutukset 5 €, 10 € ja 20 € kohdalla. On erittäin marginaalinen olettama, että joku tarkoituksella valitsee rajatun paketin ja jo ensimmäisen päivän jälkeen siirtyisi päivähintaan.


peekotu
Vakiokalustoa ☆
  • 62 custom-general.kudos
  • 205 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Minulla on markkinointilupa ollut aina voimassa sähköpostille ja ei minulle ole mitään kyselyä myöskään tullut. On taloyhtiön valokuitu laajakaista joten kysely jossa voisi vaikuttaa tähän aihepiiriin olisi hyvä. Jos kysely on lähetetty mobiililaajakaista asiakkaille niin tämä aihe piiri ei ole silloin sopiva. Tai oliko tuo kysely ihan yleislaatuinen jossa sana vapaa. Jos olisi mahdollisuus vastata tietenkin haluaisin lisää lähtevää kaistaa. Nyt vaan ei tiedä mihin kysely liittyi ja kenelle tullut joten aika vaikea tässä keskustella asiasta.