Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari
  • 467 custom-general.kudos
  • 906 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Kuidun lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

 

Olisi "feature request"...

Nyt kun kiinteää IP:tä ei nyt saatu, niin saataisiinkos edes valokuituliittymien lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle? Monilla muilla operaattoreilla ja etenkin pienemmillä on jo gigaisissa liittymissä 200..jopa 500 Mbit lähtevä kaistaa tarjolla.

 

Telialla tämä on edelleen 100 Mbit. Esimerkiksi omassa tapauksessani lähtevä nopeus on pelkästään keinotekoisesti rajoitettu koska ulos lähtevä kuitu pitäisi olla 10 Gbit. Tekniikka siis tukee, mutta conffaus ei anna. Lähtevän nopeuden nosto ei edellyttäisi mitään muuta kuin muutaman minuutin conffauksen kiinteistökytkimelle, ei olisi iso kustannus toteuttaa ja voisin jopa maksaa siihen kuluvan työajan, koska tiedän ettei kyse ole isosta muutoksesta. Toki en laittaisi pahaksi jos koko lähtevän kaistan limitteri otettaisiin pois.. 🙂

Kuten näkyy, lähtevä kaista on minulle tärkeä, kaikesta liikenteestä melkein 90% on lähtevää ja juuri se on sitten rajoitettu 100 Mbittiin:

Telia.png

 

<<< Muokkaus TeroRe 21.4.2021 >>>

Olemme matkan varrella tutkineet asiaa, useampaankin kertaan selvittäneet, että saadaanko toive ja uudistus toteutettua sekä sen mahdollista aikataulua. Tilanne ei ole matkan varrella muuttunut, alla ketjuun jakamamme virallinen vastauksemme asiaan:

 


@SaJoonas  kirjoitti:

Kiitokset ideasta ja toiveesta sekä aktiivisesta keskustelusta asian ympärillä. Olemme käyneet keskustelua meidän tuote- ja businessihmisten kanssa lähtevän kaistan uudistamiseen liittyen. Sain kuulla, että toistaiseksi meille ei ole tullut isommissa määrin toiveita nopeammasta upload-kaistasta ja siksi muutos ei ole juuri nyt kehitysputkessa. Tilanne voi kuitenkin muuttua nopeastikin. Elämme tottakai ajassa mukana ja tiedostamme, että nykyään uppaillaan erilaisia videoita ja tiedostoja, striimaillaan sekä tehdään etätöitä, missä nopeammasta uppikaistasta olisi ehdottomasti hyötyä. Jos yhä useampi asiakas kokee tarvitsevansa nopeampaa lähetysnopeutta tulevaisuudessa, niin asia otetaan meillä jälleen tarkempaan tarkasteluun.


 

551 vastausta
Brinicle
Uusi jäsen
  • 4 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Menee ehkä karvan verran aiheen sivusta, kun otsikko on "lähtevä kaista". Viimein saatiin valokuitu kytkettyä vuoden alusta ja isoin ihmetys oli että näinkin uudelle asuinalueelle ei saa muka parempaa yhteyttä kuin 100/100. Kysyin aspasta että miksi näin ja vastauksena tuli että "vanhat laitteet ja mitään ei voi tehdä".

 

Ylempänä mainittiin että ei ole tullut muka toivomuksia nopeimmille yhteyksille. Roskapuhetta. Palaute ei vaan mene teidän aspasta ylöspäin ja nämä kyselyt ei tavoita oikeita asiakkaita. Ystävällinen pyyntö ja laittakaa nämä kyselyt suoraan minun teliaan tai sitten laitatte paperiversion menemään.

 

Ja kiitokset siitä että kuitu on toiminut kuin unelma verrattuna aikaisempaan hybridiin!

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5223 custom-general.kudos
  • 4608 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD  kirjoitti:

Laitoin sitten tuon päälle (sähköpostiin), kun pyysit.. Nyt sitten jännityksellä odottamaan, mikä on ensimmäisen mainoksen aihe. Lupaan palata asiaan, kun sellaisen saan. Tietysti jos saisin tuon kyselyn, olisi se aika kova juttu... Mutta jos mainokset on mobiili-sitä-mobiili-tätä, niin otan tuon luvan sitten pois.


Hienoa, kiitos. Siellä on ihan varmasti sitä 5G:tä mutta on myös muutakin. En saa sinulle kyselyitä lähetettyä, kuten en muillekaan Yhteisöläisille. Kyselyitä kohdistetaan eri kohderyhmille ja se on ihan normaalia toimintaa.

 


@SINAD  kirjoitti:

Tätä ei tarvitse toistaa. Kuituun ei saada täyttä uppikaistaa - eikä kiinteisiin liittymiin mitään muutakaan edistystä niin kauan kun business owner -vastuuta hoitaa nykyinen henkilö...  asia on täysin jumissa tämän toimihenkilön takia. Toivotaan, että eläköityy pian.


@SINAD  kirjoitti:

Se, että asiat kehittyvät ja erilaiset uudet jutut saadaan mahdolliseksi ei ole pelkästään minun oma agenda.

 

Olen kuitenkin erittäin pitkäaikainen Telian asiakas (ollut asiakaana Telen ajoista jo 80-luvulta asti) ja aion olla yhä edelleen. Väittäisin, että uskollsempaa asiakasta saatte hakea ainakin hetken...

 

Jos en yhtään välittäisi Teliasta yhteyksien toimittajana, olisin jo ajat sitten vaihtanut toiseen...

 

Joten pahoittelut tästä että olen "potkinut persiille" vaatiessani kehitystä!

Jos sellainen koetaan pelkästään oman agendan ajamiseksi, on ymmärretty väärin.


Toistan täällä kerrottuja asioita niin kauan, kun täällä väitetään meidän sanoneen jotain muuta mitä ollaan oikeasti sanottu. Päästään kaikki helpommalla kun lopetetaan vääristely ja kuvitteellisten asiayhteyksien keksiminen 🙂 Eli toisin sanoen, keskustellaan rakentavasti eikä syytellen.

 

Kuten myös jo aiemmin todettua niin kiinteisiin yhteyksiin ollaan tehty kehitystä, tätäkin listaa olemme täällä jakaneet ainakin jo kahdesti? Ihan oikeasti nyt 🙂

 


@SINAD  kirjoitti:
Se, että asiat kehittyvät ja erilaiset uudet jutut saadaan mahdolliseksi ei ole pelkästään minun oma agenda.

Tämä on kyllä just noin, samalla kun joku nostaa epäkohdan tapetille edesauttaa usein monen muunkin tilannetta.

 

Omalla agendalla tarkoitin sitä, että erillisistä keskusteluista, tai täysin aiheeseen kuulumattomista asioista ihan hakemalla haetaan jotain asiayhteyttä siihen omaan asiaan, jota lähdetään tuomaan sitten esille. Esimerkkinä juuri tuo kysely, jos lähetämme yleisluonteisen kyselyn asiakkaille niin siitä ei pidä vetää johtopäätöksiä siihen, että emme ainakaan vielä ole nostaneet kuituliittymien uppikaistan nopeutta isommaksi.

 


@SINAD  kirjoitti:
Olen kuitenkin erittäin pitkäaikainen Telian asiakas (ollut asiakaana Telen ajoista jo 80-luvulta asti) ja aion olla yhä edelleen. Väittäisin, että uskollsempaa asiakasta saatte hakea ainakin hetken...

Jos en yhtään välittäisi Teliasta yhteyksien toimittajana, olisin jo ajat sitten vaihtanut toiseen...

Ja iso kiitos sinulle siitä, että olet asiakkaamme. Kuin myös iso kiitos siitä, että olet tullut tänne Yhteisöön ja olet ollut aktiivinen. Arvostan.

 


@SINAD  kirjoitti:
Joten pahoittelut tästä että olen "potkinut persiille" vaatiessani kehitystä! Jos sellainen koetaan pelkästään oman agendan ajamiseksi, on ymmärretty väärin.

Tätä agenda-asiaa koitin avata tuossa yllä lisää. Asioita voi vaatia monella tapaa, kissan voi nostaa monella tapaa pöydälle.

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5223 custom-general.kudos
  • 4608 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus  kirjoitti:
Minä ymmärrän vallan hyvin mitä @SINAD ajattelee. Kuten hän kirjoitti, valitaan vastaajajoukko etukäteen niin saadaan halutunlaiset tulokset.

 

Samankaltainen on esimerkiksi asiakaskokeilu, jonka mukaan mukaan yllätyslaskut olivat ylivoimaisesti suosituimpia. Tulos kuulostaa niin uskomattomalle, että tutkimuksessa on pakko olla jotakin vikaa. Olikohan vastaajiksi valittu ainoastaan teinejä, joiden vanhemmat hoitavat laskut?

 

Testasimme asiakkailla kolmea eri netin veloitusmallia rajattujen pakettien suhteen. Vaihtoehdot olivat 1.) Netin hidastaminen ja lisäpaketin ostaminen 2.) Gigatavupohjainen hinta 3.) Rajaton päivähinta.

 

Kolmosvaihtoehto oli ylivoimainen suosikki ja netin hidastaminen ylivoimainen inhokki. Kehitämme päivähintaa asiakkaiden toiveiden perusteella ja myöhemmin on kytkettävissä esto päiväveloituksille. Tiedotamme Yhteys puhelimeen liittymässä asiakasta tekstiviestillä kun päivähinta tulee käyttöön. Lisäksi lähtee vielä muistutukset 5 €, 10 € ja 20 € kohdalla. On erittäin marginaalinen olettama, että joku tarkoituksella valitsee rajatun paketin ja jo ensimmäisen päivän jälkeen siirtyisi päivähintaan.

 

Ok, kiitos rautalangasta. En komppaa väitettänne mutta nyt ymmärrän mitä kenties tarkoititte.

 

Kuten tuossa jo vihjattiin niin jatketaan tässä ketjussa uppikaistasta ja avataan tarvittaessa toisaalle keskustelu asiakaskyselyistä.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Nordvindi
Kommentaattori
  • 26 custom-general.kudos
  • 61 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu  kirjoitti:

Minulla on markkinointilupa ollut aina voimassa sähköpostille ja ei minulle ole mitään kyselyä myöskään tullut. On taloyhtiön valokuitu laajakaista joten kysely jossa voisi vaikuttaa tähän aihepiiriin olisi hyvä. Jos kysely on lähetetty mobiililaajakaista asiakkaille niin tämä aihe piiri ei ole silloin sopiva. Tai oliko tuo kysely ihan yleislaatuinen jossa sana vapaa. Jos olisi mahdollisuus vastata tietenkin haluaisin lisää lähtevää kaistaa. Nyt vaan ei tiedä mihin kysely liittyi ja kenelle tullut joten aika vaikea tässä keskustella asiasta.


Taloyhtiön kuitu on mullakin ihan perille asti eikä mikään kupariviritys ja se kysely oli aika ympäripyöreä noin niinku yleisellä tasolla.. ei mikään tekniikka kohtainen (kuitu / möggylä).

SINAD
Konkari
  • 467 custom-general.kudos
  • 906 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kiisseli67  kirjoitti:

Olen ollut pitkäaikainen ja uskollinen Telian mobiiliasiakas vuodesta -99 lähtien, kun ensimmäisen matkapuhelinliittymän hankin.

17.8.1989 Lankapuhelinliittymä

25.11.1995 Matkapuhelinliittymä

31.1.2001 ISDN-liittymä

26.5.2003 ADSL-liittymä

9.12.2015 VDSL-liittymä

26.4.2017 Kiinteistökuitu

 

Lankapuhelinliittymässä oli joku lyhyt katkos 90-luvulla kun oli hetken aikaa kaksi MPY:n liittymää BBS-touhuissa. Matkapuhelinliittymä oli välillä työnantajan puolesta mutta sekin oli kuitenkin Telian. ISDN-liittymä oli käytössä aivan loppuun asti (siis kunnes palvelu purettiin Telian toimesta) ja tämä oli siis ihan yhtä aikaa rinnan ADSL: kanssa monta vuotta, koska se oli puhelukäytössä. Nettiliittymistä on aina ollut kaikista suurin saatavilla oleva nopeusluokka.

 

En tiedä pitäisikö seuravaana laskea, paljonko olen tuottanut markkoja/euroja Telialle. Tämäkin olisi ehkä selvitettävissä, mutta aika isotöinen juttu. Kuitenkin jo pelkät nettimaksut ovat olleet aina siinä 39 euron tietämillä/kk riippumatta liittymätyypistä joten pelkästään niistä taitaa tulla reilut 8000 euroa, mutta sehän on vasta pieni pintasilaus koska esimerkiksi ISDN-liittymä oli muistaakseni paljon kalliimpi kuin ADSL ja siihen sitten vielä kaikki soitetut puhelut. Näiden lisäksi kaikki mobiilileikit, joita niitäkin on tällä hetkellä useita liittymiä. Parhaimpana aikana taisi olla viisi tai kuusi mobiililiittymää.

 


@kiisseli67  kirjoitti:
En usko, että "parjaamalla" mobiiliasiakkaita saavutetaan mitään. Kuten joskus aiemmin tuumin : elämä on täynnä valintoja 😉

Lähinnä en arvosta ihmisiä jotka joka paikassa esim. Facebookissa parjaavat nettiliittymiään ja sieltä paljastuu taustalta AINA se kaikista halvimmaksi todettu mobiililaajakaista. Sitten haukutaan mm. Telia pystyyn että tuotteilla ei tee mitään, vaikka syyllinen on peilissä. Mitäs ostaa halvinta, se on tosiaan oma valinta! Mutta kaikista turhauttavinta on että tälle ihmisryhmälle mm. Telia tarjoaa kaikista pahraat premium-palvelut ja samaan aikaan maksavan kuituasiakkaan kehitystoiveet kumitetaan yli.

SINAD
Konkari
  • 467 custom-general.kudos
  • 906 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peekotu  kirjoitti:

Minulla on markkinointilupa ollut aina voimassa sähköpostille ja ei minulle ole mitään kyselyä myöskään tullut. On taloyhtiön valokuitu laajakaista joten kysely jossa voisi vaikuttaa tähän aihepiiriin olisi hyvä. Jos kysely on lähetetty mobiililaajakaista asiakkaille niin tämä aihe piiri ei ole silloin sopiva. Tai oliko tuo kysely ihan yleislaatuinen jossa sana vapaa. Jos olisi mahdollisuus vastata tietenkin haluaisin lisää lähtevää kaistaa. Nyt vaan ei tiedä mihin kysely liittyi ja kenelle tullut joten aika vaikea tässä keskustella asiasta.


Mulle ei näköjään tullut yhtään mitän viestejä. Vaihdoin sinne toisen sähköpostiosoitteen ja asetin markkinointiluvan siihen. Systeemin mukan olisi pitänyt tulla sähköpostin varmistusviesti, ei ole ainakaan vielä kuulunut.

 

Mutta joo - eli kyselyä eivät ole saaneet edes nekään joilla markkinointilupa on olemassa. Vastaajajoukko lienee tosiaan valittu etukäteen sitten.

Nordvindi
Kommentaattori
  • 26 custom-general.kudos
  • 61 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD  kirjoitti:

@TeroRe  kirjoitti:

Napsautapa markkinointiluvat vaikka joksikin aikaa päälle, saatat yllättyä.

Laitoin sitten tuon päälle (sähköpostiin), kun pyysit.. Nyt sitten jännityksellä odottamaan, mikä on ensimmäisen mainoksen aihe. Lupaan palata asiaan, kun sellaisen saan. Tietysti jos saisin tuon kyselyn, olisi se aika kova juttu... Mutta jos mainokset on mobiili-sitä-mobiili-tätä, niin otan tuon luvan sitten pois.

Varaudu sitten että sieltä tulee ties mitä luurinvaihtoa ja pelinäyttöä, telkkaria ja ties mitä suhteellisen usein..

Alkanut tulemaan myös kerran viikossa kahdessa "alueellasi on nyt 5g nönnönnöönööö".

Koko kun muutaman vuoden noita nyt tullut tuo kysely oli ainoa "ei myynti spammi" 🙂

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 125 custom-general.kudos
  • 457 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nordvindi  kirjoitti:

@SINAD  kirjoitti:

@TeroRe  kirjoitti:

Napsautapa markkinointiluvat vaikka joksikin aikaa päälle, saatat yllättyä.

Laitoin sitten tuon päälle (sähköpostiin), kun pyysit.. Nyt sitten jännityksellä odottamaan, mikä on ensimmäisen mainoksen aihe. Lupaan palata asiaan, kun sellaisen saan. Tietysti jos saisin tuon kyselyn, olisi se aika kova juttu... Mutta jos mainokset on mobiili-sitä-mobiili-tätä, niin otan tuon luvan sitten pois.

Varaudu sitten että sieltä tulee ties mitä luurinvaihtoa ja pelinäyttöä, telkkaria ja ties mitä suhteellisen usein..

Alkanut tulemaan myös kerran viikossa kahdessa "alueellasi on nyt 5g nönnönnöönööö".

Koko kun muutaman vuoden noita nyt tullut tuo kysely oli ainoa "ei myynti spammi" 🙂


Markkinointilupien muokkaus onnistuu näppärästi esimerkiksi Minun Teliasta. 🙂 Tarkoitus ei ole spämmätä. Tarkemmin markkinointiluvista löytyy tietoa Telia.fi sivustolta.

| Telia Yhteisön moderaattori |
SINAD
Konkari
  • 467 custom-general.kudos
  • 906 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nordvindi  kirjoitti:

Varaudu sitten että sieltä tulee ties mitä luurinvaihtoa ja pelinäyttöä, telkkaria ja ties mitä suhteellisen usein..

Alkanut tulemaan myös kerran viikossa kahdessa "alueellasi on nyt 5g nönnönnöönööö".

Koko kun muutaman vuoden noita nyt tullut tuo kysely oli ainoa "ei myynti spammi" 🙂


Jään jännityksellä seuraamaan (jos nyt tulee edes mitään koska edes varmistusviesti ei saapunut). Toki voi olla että kun mulla on yleiset markkinointikiellot mm. puhelinmyyntiin niin ne jyrää tän yli ja siksi ei tulekaan mainoksia. Jos alan saada mainoksia niin voisin vaikka kirjailla johonkin ylös niiden aiheet ja kiinnostavuusprosentin, tehdäänpä hieman omaakin tutkimusta tässä.

 

Mielelläni ottaisin kyllä vastaan tarjouksia esim. Cisco 350X sarjan kytkimistä. Jossain vaiheessa voisin ottaa kolme kappaletta, pari kappaletta 24+4-porttisia joista toinen PoE ja sitten yksi vähän pienempi 10-porttinen. Teliahan myy suurella innolla mm. puhelimia yms. niin miksei sitten myös näitä..

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 125 custom-general.kudos
  • 457 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD  kirjoitti:

@Nordvindi  kirjoitti:

Varaudu sitten että sieltä tulee ties mitä luurinvaihtoa ja pelinäyttöä, telkkaria ja ties mitä suhteellisen usein..

Alkanut tulemaan myös kerran viikossa kahdessa "alueellasi on nyt 5g nönnönnöönööö".

Koko kun muutaman vuoden noita nyt tullut tuo kysely oli ainoa "ei myynti spammi" 🙂


Jään jännityksellä seuraamaan (jos nyt tulee edes mitään koska edes varmistusviesti ei saapunut). Toki voi olla että kun mulla on yleiset markkinointikiellot mm. puhelinmyyntiin niin ne jyrää tän yli ja siksi ei tulekaan mainoksia.


Tarkoitatko tuota sähköpostin vahvistusviestiä? Oletko katsonut ettei se ole mennyt sähköpostisi roskakoriin?

| Telia Yhteisön moderaattori |