Kuitunetti ollut tilauksessa kohta puoli vuotta eikä asennuspäivästä ole tietoa


Olen nyt jo monen kuukauden ajan pyrkinyt Telian asiakkaaksi, mutta vielä toistaiseksi en asiassa ole onnistunut. Valokuitulaajakaistan tilaaminen Telialta menee helposti kyllä omalle turhauttavimmat asiointitapaukset ikinä. Tarkoitus oli saada valokuituyhteys uuteen omakotitaloon muuttopäivään mennessä. Telian urakoitsija ei kuitenkaan useista yrityksistä huolimatta saanut kuitua vedettyä asennettuihin putkiin. Vika oli Telian omalla osuudelle, jossa putket olivat ilmeisesti rikki tai jäässä. Missään vaiheessa prosessia asiakasta ei pidetty ajan tasalla. Ilmeisesti koko homma olisi jäänyt roikkumaan, ellen olisi säännöllisesti kysynyt asian perään asiakaspalvelusta. Joka kerta koko homman sai selittää alusta alkaen ja sitten ehkä parin viikon päästä näkyi asentaja ihmettelemässä kadulla sijaitsevaa kuitujakamoa tms. Lopulta sitten noin 4 kuukautta myöhemmin kuitu saatiin vedettyä asuntoon asti. Nyt sitten odottelen toista kuukautta josko asentaja ehtisi paikalle asentamaan kuitumuuntimen. Mitään arviopäivää ei Telialta tähän hommaan saa, vaan asentaja ilmeisesti ilmestyy (ehkä) joskus paikalle.

Mikäli valinnanvaraa olisi, Telia saisi kyllä pitää tunkkinsa. Valitettavasti vaan tähän osoitteeseen ei muilta yrityksiltä kuituyhteyttä saa.


11 kommenttia

Viimeisin vastaus Telian asiakaspalvelusta pistää kyllä sanattomaksi: "Meillä ei ole tarkempia tietoja toimituksen työjonoista paikkakunnittain, varsinkin kun asentajat ovat usein paikallisen kunnan hankkimia."

Enpä olisi uskonut, että Telia on ulkoistanut kuitumuuntimien asennuksen julkiselle sektorille.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@Morchen  kirjoitti:

Olen nyt jo monen kuukauden ajan pyrkinyt Telian asiakkaaksi, mutta vielä toistaiseksi en asiassa ole onnistunut. Valokuitulaajakaistan tilaaminen Telialta menee helposti kyllä omalle turhauttavimmat asiointitapaukset ikinä.




Pahoittelut, että laajakaistan tilaus on mennyt näinkin kinkkiseksi. Tavoitteemme on tottakai tarjota sopimukset asiakkaillemme vaivattomasti.


 



@Morchen  kirjoitti:

Missään vaiheessa prosessia asiakasta ei pidetty ajan tasalla. Ilmeisesti koko homma olisi jäänyt roikkumaan, ellen olisi säännöllisesti kysynyt asian perään asiakaspalvelusta. Joka kerta koko homman sai selittää alusta alkaen ja sitten ehkä parin viikon päästä näkyi asentaja ihmettelemässä kadulla sijaitsevaa kuitujakamoa tms. Lopulta sitten noin 4 kuukautta myöhemmin kuitu saatiin vedettyä asuntoon asti. Nyt sitten odottelen toista kuukautta josko asentaja ehtisi paikalle asentamaan kuitumuuntimen. Mitään arviopäivää ei Telialta tähän hommaan saa, vaan asentaja ilmeisesti ilmestyy (ehkä) joskus paikalle.




On tosiaan harmi, että sinua ei ole pidetty ajan tasalla töiden etenemisestä. Asiakaspalvelun kautta asentajan aikataulun kuuluisi selvitä, jotta asentajaa osaa odottaa. Oletko milloin viimeksi ollut asiakaspalveluun yhteydessä? Lakon aikana asentajien tilauksissa oli viivästyksiä mutta nyt asian pitäisi edetä normaalisti.

Viimeksi eilen olin chatin kautta yhteydessä, ja minulle vastattiin tosiaan näin: "Meillä ei ole tarkempia tietoja toimituksen työjonoista paikkakunnittain, varsinkin kun asentajat ovat usein paikallisen kunnan hankkimia."

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@Morchen  kirjoitti:

Viimeksi eilen olin chatin kautta yhteydessä, ja minulle vastattiin tosiaan näin: "Meillä ei ole tarkempia tietoja toimituksen työjonoista paikkakunnittain, varsinkin kun asentajat ovat usein paikallisen kunnan hankkimia."




Okei, kuulostaapa omituiselta. Asiakaspalvelusta tosiaan tuo asentajan tilaus tapahtuu. Emme täällä Yhteisössä käsittele asiakastietoja, joten en pääse tarkemmin tätä tarkastamaan, mutta neuvoisin vielä kertaalleen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä, jos arvioitu päivämäärä asentajan käynnille saataisiin katsottua. Toivottavasti tällä kertaa asiasi selviäisi mutkitta!

Kerran viikossa olen siellä chatissä käynyt turhautumassa. Ensi viikolla yritän taas uudelleen. On tämä kyllä loputon suo.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Morchen  kirjoitti:

Kerran viikossa olen siellä chatissä käynyt turhautumassa. Ensi viikolla yritän taas uudelleen. On tämä kyllä loputon suo.




Ymmärrän turhautumisen pitkän odottelun vuoksi! Kuten @SakuMik ylempänä kertoikin, niin ICT-alan lakko on tuonut mukanaan myös tavallista pidempiä asennusjonoja. Nyt tietenkin niitä on päästy jälleen lakon loputtua purkamaan. Toivotaan siis että pian olet seuraavana vuorossa ja saamme asian vihdoin päätökseen! Chatista voit toki käydä kyselemässä myös tilannetietoa kuten oletkin nyt tehnyt. Harmi ettei sieltä tähän mennessä ole pystytty vielä antamaan tarkempaa aika-arviota, mutta teemme kyllä kaikkemme että kaikki odottamassa olevat asennustyöt saadaan valmiiksi ja yhteydet toimimaan!


 


Pahoittelut vielä pitkästä odotusajasta myös minun puolestani! 

Tänään chatissa tiedustelin taas asennuksen perään. Asiakaspalvelija ei tälläkään kertaa osannut kertoa asennuksen ajankohtaa. Hän kyllä lupasi yrittää ottaa asiasta selvää ja palata myöhemmin asiaan. Pyysin vastausta asennuspäivästä viikon loppuun mennessä.

 

Tämän jälkeen en enää asiasta jaksa vääntää. Jos tällä viikolla ei kerrota hyväksyttävissä olevaa asennuspäivää kuitumuuntimelle, niin Telia tosiaan saa pitää tunkkinsa. Joudun perumaan koko kuituliittymän tilauksen ja Telia saa kantaa kustannukset kuidun vetämisestä sisälle taloon. Todella sääli, jos homma tosiaan kariutuu siihen, ettei sitä kuitumuunninta saada asennettua. Ottaisin mielummin kuituyhteyden, mutta tässä tilanteessa joudun tyytymään toisen operaattorin kiinteään 5g-yhteyteen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

@Morchen  kirjoitti:

Tänään chatissa tiedustelin taas asennuksen perään. Asiakaspalvelija ei tälläkään kertaa osannut kertoa asennuksen ajankohtaa. Hän kyllä lupasi yrittää ottaa asiasta selvää ja palata myöhemmin asiaan. Pyysin vastausta asennuspäivästä viikon loppuun mennessä.


 


Tämän jälkeen en enää asiasta jaksa vääntää. Jos tällä viikolla ei kerrota hyväksyttävissä olevaa asennuspäivää kuitumuuntimelle, niin Telia tosiaan saa pitää tunkkinsa. Joudun perumaan koko kuituliittymän tilauksen ja Telia saa kantaa kustannukset kuidun vetämisestä sisälle taloon. Todella sääli, jos homma tosiaan kariutuu siihen, ettei sitä kuitumuunninta saada asennettua. Ottaisin mielummin kuituyhteyden, mutta tässä tilanteessa joudun tyytymään toisen operaattorin kiinteään 5g-yhteyteen.




Ymmärrän. Hyvä kuulla, että asiakaspalvelija on ottanut asian selvitykseen ja asia on hoidossa! 

Kuitumuunnin saatiin viimein asennettua 27.6. ja siitä asti liittymä on toiminut. Seuraava yllätys oli täyden kuukauden laajakaistalasku Telialta aikaväliltä 25.5.-26.6., jolloin yhteys ei ollut päivääkään käyttökunnossa. Olin etukäteen varmistanut chatista, ettei laskua pitäisi tulla. Lähetin laskusta viestin. Katsotaan meneekö seuraavaksi yhteydet poikki, kun on lasku maksamatta. Telian kanssa asiointi on todella raskasta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Morchen  kirjoitti:

Kuitumuunnin saatiin viimein asennettua 27.6. ja siitä asti liittymä on toiminut. Seuraava yllätys oli täyden kuukauden laajakaistalasku Telialta aikaväliltä 25.5.-26.6., jolloin yhteys ei ollut päivääkään käyttökunnossa. Olin etukäteen varmistanut chatista, ettei laskua pitäisi tulla. Lähetin laskusta viestin. Katsotaan meneekö seuraavaksi yhteydet poikki, kun on lasku maksamatta. Telian kanssa asiointi on todella raskasta.




Hienoa kuulla, että kuitumuunnin on saatu asennettua ja liittymä on siitä lähtien toiminut. Harmillista kuitenkin, että olet saanut nyt laskua siltä ajalta, kun liittymää ei ole voinut käyttää. Hyvä, että laitoitkin meille asiasta viestiä ja asiakaspalvelumme on varmasti sen tiimoilta sinuun yhteydessä. Uskon kyllä, että tuossa on nyt käynyt vain joku sekaannus laskun osalta, jos tosiaan chatissa sanottu ettei kyseiseltä ajalta pitäisi laskua ollenkaan tulla, ja asia varmasti saadaan selvitettyä. 

Hei @Morchen . Oletko kysynyt kuitunettiä plazanet oy firmasta. Sieltä osaavat auttaa asiaan valokuitusta, sieltä kannattaa kysellä tai ostaa nettimokkula silläkin ajaa nettiasiansa oikein hyvin.


 



Muokkaus AaTanja: tägätty aloittaja.

Vastaa