14-06-2022 10:41
Olen nyt jo monen kuukauden ajan pyrkinyt Telian asiakkaaksi, mutta vielä toistaiseksi en asiassa ole onnistunut. Valokuitulaajakaistan tilaaminen Telialta menee helposti kyllä omalle turhauttavimmat asiointitapaukset ikinä. Tarkoitus oli saada valokuituyhteys uuteen omakotitaloon muuttopäivään mennessä. Telian urakoitsija ei kuitenkaan useista yrityksistä huolimatta saanut kuitua vedettyä asennettuihin putkiin. Vika oli Telian omalla osuudelle, jossa putket olivat ilmeisesti rikki tai jäässä. Missään vaiheessa prosessia asiakasta ei pidetty ajan tasalla. Ilmeisesti koko homma olisi jäänyt roikkumaan, ellen olisi säännöllisesti kysynyt asian perään asiakaspalvelusta. Joka kerta koko homman sai selittää alusta alkaen ja sitten ehkä parin viikon päästä näkyi asentaja ihmettelemässä kadulla sijaitsevaa kuitujakamoa tms. Lopulta sitten noin 4 kuukautta myöhemmin kuitu saatiin vedettyä asuntoon asti. Nyt sitten odottelen toista kuukautta josko asentaja ehtisi paikalle asentamaan kuitumuuntimen. Mitään arviopäivää ei Telialta tähän hommaan saa, vaan asentaja ilmeisesti ilmestyy (ehkä) joskus paikalle.
Mikäli valinnanvaraa olisi, Telia saisi kyllä pitää tunkkinsa. Valitettavasti vaan tähän osoitteeseen ei muilta yrityksiltä kuituyhteyttä saa.
14-06-2022 10:49
Viimeisin vastaus Telian asiakaspalvelusta pistää kyllä sanattomaksi: "Meillä ei ole tarkempia tietoja toimituksen työjonoista paikkakunnittain, varsinkin kun asentajat ovat usein paikallisen kunnan hankkimia."
Enpä olisi uskonut, että Telia on ulkoistanut kuitumuuntimien asennuksen julkiselle sektorille.
14-06-2022 14:25
@Morchen kirjoitti:
Olen nyt jo monen kuukauden ajan pyrkinyt Telian asiakkaaksi, mutta vielä toistaiseksi en asiassa ole onnistunut. Valokuitulaajakaistan tilaaminen Telialta menee helposti kyllä omalle turhauttavimmat asiointitapaukset ikinä.
Pahoittelut, että laajakaistan tilaus on mennyt näinkin kinkkiseksi. Tavoitteemme on tottakai tarjota sopimukset asiakkaillemme vaivattomasti.
@Morchen kirjoitti:
Missään vaiheessa prosessia asiakasta ei pidetty ajan tasalla. Ilmeisesti koko homma olisi jäänyt roikkumaan, ellen olisi säännöllisesti kysynyt asian perään asiakaspalvelusta. Joka kerta koko homman sai selittää alusta alkaen ja sitten ehkä parin viikon päästä näkyi asentaja ihmettelemässä kadulla sijaitsevaa kuitujakamoa tms. Lopulta sitten noin 4 kuukautta myöhemmin kuitu saatiin vedettyä asuntoon asti. Nyt sitten odottelen toista kuukautta josko asentaja ehtisi paikalle asentamaan kuitumuuntimen. Mitään arviopäivää ei Telialta tähän hommaan saa, vaan asentaja ilmeisesti ilmestyy (ehkä) joskus paikalle.
On tosiaan harmi, että sinua ei ole pidetty ajan tasalla töiden etenemisestä. Asiakaspalvelun kautta asentajan aikataulun kuuluisi selvitä, jotta asentajaa osaa odottaa. Oletko milloin viimeksi ollut asiakaspalveluun yhteydessä? Lakon aikana asentajien tilauksissa oli viivästyksiä mutta nyt asian pitäisi edetä normaalisti.
14-06-2022 14:33
Viimeksi eilen olin chatin kautta yhteydessä, ja minulle vastattiin tosiaan näin: "Meillä ei ole tarkempia tietoja toimituksen työjonoista paikkakunnittain, varsinkin kun asentajat ovat usein paikallisen kunnan hankkimia."
14-06-2022 15:23
@Morchen kirjoitti:
Viimeksi eilen olin chatin kautta yhteydessä, ja minulle vastattiin tosiaan näin: "Meillä ei ole tarkempia tietoja toimituksen työjonoista paikkakunnittain, varsinkin kun asentajat ovat usein paikallisen kunnan hankkimia."
Okei, kuulostaapa omituiselta. Asiakaspalvelusta tosiaan tuo asentajan tilaus tapahtuu. Emme täällä Yhteisössä käsittele asiakastietoja, joten en pääse tarkemmin tätä tarkastamaan, mutta neuvoisin vielä kertaalleen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä, jos arvioitu päivämäärä asentajan käynnille saataisiin katsottua. Toivottavasti tällä kertaa asiasi selviäisi mutkitta!
14-06-2022 16:30
Kerran viikossa olen siellä chatissä käynyt turhautumassa. Ensi viikolla yritän taas uudelleen. On tämä kyllä loputon suo.
14-06-2022 18:21
@Morchen kirjoitti:
Kerran viikossa olen siellä chatissä käynyt turhautumassa. Ensi viikolla yritän taas uudelleen. On tämä kyllä loputon suo.
Ymmärrän turhautumisen pitkän odottelun vuoksi! Kuten @SakuMik ylempänä kertoikin, niin ICT-alan lakko on tuonut mukanaan myös tavallista pidempiä asennusjonoja. Nyt tietenkin niitä on päästy jälleen lakon loputtua purkamaan. Toivotaan siis että pian olet seuraavana vuorossa ja saamme asian vihdoin päätökseen! Chatista voit toki käydä kyselemässä myös tilannetietoa kuten oletkin nyt tehnyt. Harmi ettei sieltä tähän mennessä ole pystytty vielä antamaan tarkempaa aika-arviota, mutta teemme kyllä kaikkemme että kaikki odottamassa olevat asennustyöt saadaan valmiiksi ja yhteydet toimimaan!
Pahoittelut vielä pitkästä odotusajasta myös minun puolestani!
Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat
20-06-2022 08:32
Tänään chatissa tiedustelin taas asennuksen perään. Asiakaspalvelija ei tälläkään kertaa osannut kertoa asennuksen ajankohtaa. Hän kyllä lupasi yrittää ottaa asiasta selvää ja palata myöhemmin asiaan. Pyysin vastausta asennuspäivästä viikon loppuun mennessä.
Tämän jälkeen en enää asiasta jaksa vääntää. Jos tällä viikolla ei kerrota hyväksyttävissä olevaa asennuspäivää kuitumuuntimelle, niin Telia tosiaan saa pitää tunkkinsa. Joudun perumaan koko kuituliittymän tilauksen ja Telia saa kantaa kustannukset kuidun vetämisestä sisälle taloon. Todella sääli, jos homma tosiaan kariutuu siihen, ettei sitä kuitumuunninta saada asennettua. Ottaisin mielummin kuituyhteyden, mutta tässä tilanteessa joudun tyytymään toisen operaattorin kiinteään 5g-yhteyteen.
20-06-2022 14:09
@Morchen kirjoitti:
Tänään chatissa tiedustelin taas asennuksen perään. Asiakaspalvelija ei tälläkään kertaa osannut kertoa asennuksen ajankohtaa. Hän kyllä lupasi yrittää ottaa asiasta selvää ja palata myöhemmin asiaan. Pyysin vastausta asennuspäivästä viikon loppuun mennessä.
Tämän jälkeen en enää asiasta jaksa vääntää. Jos tällä viikolla ei kerrota hyväksyttävissä olevaa asennuspäivää kuitumuuntimelle, niin Telia tosiaan saa pitää tunkkinsa. Joudun perumaan koko kuituliittymän tilauksen ja Telia saa kantaa kustannukset kuidun vetämisestä sisälle taloon. Todella sääli, jos homma tosiaan kariutuu siihen, ettei sitä kuitumuunninta saada asennettua. Ottaisin mielummin kuituyhteyden, mutta tässä tilanteessa joudun tyytymään toisen operaattorin kiinteään 5g-yhteyteen.
Ymmärrän. Hyvä kuulla, että asiakaspalvelija on ottanut asian selvitykseen ja asia on hoidossa!
06-07-2022 10:19
Kuitumuunnin saatiin viimein asennettua 27.6. ja siitä asti liittymä on toiminut. Seuraava yllätys oli täyden kuukauden laajakaistalasku Telialta aikaväliltä 25.5.-26.6., jolloin yhteys ei ollut päivääkään käyttökunnossa. Olin etukäteen varmistanut chatista, ettei laskua pitäisi tulla. Lähetin laskusta viestin. Katsotaan meneekö seuraavaksi yhteydet poikki, kun on lasku maksamatta. Telian kanssa asiointi on todella raskasta.