Kysymyksiä liittyen modeemiin

  • 7 February 2022
  • 3 kommenttia
  • 45 katselukertaa

Tervehdys tänne viisasten kerhoon,

 

Kaipaisin hieman teidän viisauttanne sillä olen ottanut käyttööni kilpailijalta saadun maksuttoman valokuidun käyttööni. Mietin, että vaikka modeemireititin on hankittu Telialta saako se silti verkon kautta päivitykset normaalisti, vaikka onkin kilpailijan verkossa?

Kuinka usein modeemit yleensä saa päivityksiä? Laitan teknisiä tietoja nyt alemmas.

Laite: ZyXEL VMG3625-T20A

  • Firmware Version: 
  • V5.30(ABIE.6)b4_E0
  • Current WWAN Package Version: 1.18

Onko minulla uusin ohjelmistoversio/firmware kyseisessä modeemissa? 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@Superturbiini  kirjoitti:

Tervehdys tänne viisasten kerhoon,


 


Kaipaisin hieman teidän viisauttanne sillä olen ottanut käyttööni kilpailijalta saadun maksuttoman valokuidun käyttööni. Mietin, että vaikka modeemireititin on hankittu Telialta saako se silti verkon kautta päivitykset normaalisti, vaikka onkin kilpailijan verkossa?


Kuinka usein modeemit yleensä saa päivityksiä? Laitan teknisiä tietoja nyt alemmas.

Laite: ZyXEL VMG3625-T20A



  • Firmware Version: 

  • V5.30(ABIE.6)b4_E0

  • Current WWAN Package Version: 1.18



Onko minulla uusin ohjelmistoversio/firmware kyseisessä modeemissa? 




Moi @Superturbiini  ja tervetuloa! Mahtavaa, että löysit Yhteisön! 

Tuo modeemi alkaa olla aikas iäkäs, ainakin ATK-vuosissa, eli siihen tuskin päivityksiä enää tulee. Mutta vastatakseni kysymykseesi, modeemi saa myös toisen operaattorin verkossa päivitykset, mikäli sellaisia laitehallinnan kautta on tarjolla.

Eli kuten tuon laitteen tiedoissakin seisoo, verkosta tulevien automaattisten päivitysten lisäksi ei siihen muita ole mahdollista ajaa. 

Suosittelen kuitenkin harkitsemaan uudempaa mallia, että saa netistä kaiken irti, vaikka kilpailijalla oletkin! 

Hei @HeikkiSul,


 


Onhan kyseinen modeemi jo muutaman vuoden vanha.  Kuinka usein modeemi oikein pitää päivittää?


 


Ihan hyvin kyseinen vempele minusta tuntuu toimivan...


 


Edit ReOlivia: Lisätty tägäys

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Superturbiini  kirjoitti:

Hei @HeikkiSul,


 


Onhan kyseinen modeemi jo muutaman vuoden vanha.  Kuinka usein modeemi oikein pitää päivittää?


 


Ihan hyvin kyseinen vempele minusta tuntuu toimivan...




Ei ole mitään kiveen hakattua aikaa, mutta sanoisin että 3-5 vuotta ja vanhemmat on jo hyvä vaihtaa. Tietyt ominaisuudet voi myös olla sellaisia, mitä voi haluta ja saa vain uudella modeemilla, esim. WiFi -stantardit (Uusin on WiFi 6) tai tehokkaammat langattoman verkon antennit jne.

Jos käytössä ei ilmene ongelmia, ei modeemin vaihto ole välttämätön. @HeikkiSul tätä suositteli lähinnä siksi, että kyseistä modeemia ei meidänkään toimesta enää lähetetä  Mitä vanhempi modeemi on, sitä harvemmin siihen laitevalmistaja tuo uusia ohjelmistopäivityksiä. Tarkempaa tietoa tämän modeemin päivityksien tiheydestä en osaa sanoa.

Vastaa