Laajakaista ei toimi

  • 17 February 2021
  • 11 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Mitä ihmettä pitää tehdä kun en saa tehtyä vika ilmoitusta joka om joko kiinteistön piuhoissa tai jossain ulkona. Yli 80v äitini laajakaista ei toimi ja vija ei ole hänen koneessa eikä modemissa. Äidilläni ei ole älypuhelinta. Itse olen 200km päässä. Ja asiakas palvelija ei ota vastaan vika ilmoitusta. Äitini ei itse kykene hoitamaan asiaa. Sain tid surkeaa palveua puhelimessa eilen ja tänään myös veljeni totesi että chtissa ei ollut se penaalin terävin kynä. 


Vika on siis jossain asunnon ulkopuolella tai seinien sisällä. 


Kertokaa mutä pitää tehdä 😯>


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi


11 kommenttia

Pahoitteluni kirjoitus virheistä. Sen verran kiukkuisena ja kiireessä kirjoitettu.


@Mimmeli123@  kirjoitti:

Pahoitteluni kirjoitus virheistä. Sen verran kiukkuisena ja kiireessä kirjoitettu.




Morjesta @Mimmeli123 ja Tervetuloa Yhteisöön!


Tässä tapauksessa hänen tulisi ottaa yhteyttä meihin. Meidät tavoittaa useastakin eri kanavasta, joita olettekin jo kokeilleet. Mikäli hänen tiedoistaan ei löydy valtuutusta niin emme pääse katsomaan hänen tietojansa tarkemmin ja tekemään vaadittuja testejä häiriön selvittämiseen. Mikäli kyseessä on laajempi häiriö niin ilmoitamme näistä nettisivuillamme.

Tulevaisuutta ajatellen paras tapa olisi ottaa yhteyttä niin että olette hänen kanssa saman puhelimen äärellä. Tällöin hän voi kertoa puhelimessa valtuutuksesta. Silloin merkkaamme tämän tiedon hänen tietoihinsa ja jatkossa voitte hoitaa hänen asioitaan ilman että hän on itse paikalla. Häiriöilmoitusta tehdessä olisi kuitenkin hyvä olla paikan päällä jolloin pääsemme tekemään tarkempia testejä sekä rajaamaan mistä häiriö voisi johtua.

Tulevaisuudessa varmaan tehdään kaiken maailman valtakirjat. Mutta nyt se ei auta kun asun  itse reilu 200km pääsä., enkä pääse hänen luokse Porvooseen. Vika jokatapauksessa on teidän linjoissa/laitteissa niin toivoisin sen verran maalaisjärkeä kun on kyse yli 80 vuotiaan avun tarpeesta ja tähän hätään ei voi kuitenkaan vierasta naapuria valtuuttaa hoitamaan hänen asiaa.  Varsinkin kun on kyse vain ja ainoastaan VIKA ILMOITUKSEN tekmisestä. Jos nyt jotenkin siellä jollain lamppu syttyy niin minuun saa ottaa yhteyttä. Voin silloin kertoa apua tarvitsrvan nimen, osoitteen ja puhelin numeron niin voitte itse olla häneen yhteydesdä.


@Mimmeli123@  kirjoitti:

Tulevaisuudessa varmaan tehdään kaiken maailman valtakirjat. Mutta nyt se ei auta kun asun  itse reilu 200km pääsä., enkä pääse hänen luokse Porvooseen. Vika jokatapauksessa on teidän linjoissa/laitteissa niin toivoisin sen verran maalaisjärkeä kun on kyse yli 80 vuotiaan avun tarpeesta ja tähän hätään ei voi kuitenkaan vierasta naapuria valtuuttaa hoitamaan hänen asiaa.  Varsinkin kun on kyse vain ja ainoastaan VIKA ILMOITUKSEN tekmisestä. Jos nyt jotenkin siellä jollain lamppu syttyy niin minuun saa ottaa yhteyttä. Voin silloin kertoa apua tarvitsrvan nimen, osoitteen ja puhelin numeron niin voitte itse olla häneen yhteydesdä.




Ymmärrän kyllä tilanteen. Pyrimme totta kai aina lähtökohtaisesti ratkaisemaan asian niin, että sen hoidosta ei aiheudu ylimääräistä vaivaa. Tämä tilanne kuitenkin edellyttäisi kontaktointia asiakaspalveluumme, jotta häiriötä päästäisiin tutkimaan tarkemmin. Häiriöilmoituksen voi jättää meille myös kirjautuneena Minun Telia -sivustoon.

Vaikea kirjautua MINUN TELIA sivulle kun en ole itse teidän asiakas ja äitini ei voi kirjautua kun netti ei toimi. Hänellä ei ole älypuhelinta ja olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun ja se puhelu ei johtanut mihinkään. Joten mummo on ilman nettiä ja kk lasku senkun raksuttaa teille .

On se kumma kun apteekista voin hakea toisen lääkkeet mutta yhtä pirun vikailmoitusta ei teliaan voi tehdä ilman että on asiakas. Taidan julkaista nämä tekstimme....


@Mimmeli123@  kirjoitti:

Vaikea kirjautua MINUN TELIA sivulle kun en ole itse teidän asiakas ja äitini ei voi kirjautua kun netti ei toimi. Hänellä ei ole älypuhelinta ja olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun ja se puhelu ei johtanut mihinkään. Joten mummo on ilman nettiä ja kk lasku senkun raksuttaa teille .


On se kumma kun apteekista voin hakea toisen lääkkeet mutta yhtä pirun vikailmoitusta ei teliaan voi tehdä ilman että on asiakas. Taidan julkaista nämä tekstimme....




Tietosuojasyistä emme voi tarkastella toisen ihmisen liittymä- tai asiakastietoja ilman valtuutuksia. Pystyisikö äitinne olla puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme ja antaa valtuudet sinulle hoitaa liittymäasioita? Ilman vahvaa tunnistautumista tai annettuja valtuuksia emme pääse käsiksi asian selvittämiseen.

Kyllä pystyy jos asiakas palvelusta vastataan het kun hän soittaa tai jos asiakaspalvelu soittaa hänelle.  Hän voi silloin valtuuttaa minut sekä veljeni tarvittaessa hoitamaan asiaansa.  Asiakaspalvelu voisi soittaa hänelle ja siinä samalla hän voi itse kertoa että netti ei toimi. Jos se riittää vika ilmoitukseen. 

Teillä on minun pelinumero koska sen jouduin antamaan kum loin nämä tunnukset.  Joten olkaa minuun yhteydessä niin annan hänen puhelin numeron ja nimen. 

Miten tehdään vahva tunnistautuminen asiakaspalveluun kun ei ole nettiyhteytyä? Kun ei ole älypuhelinta? Ihan vaan mielenkiinnolla kysyn. 


@Mimmeli123@  kirjoitti:

Kyllä pystyy jos asiakas palvelusta vastataan het kun hän soittaa tai jos asiakaspalvelu soittaa hänelle.  Hän voi silloin valtuuttaa minut sekä veljeni tarvittaessa hoitamaan asiaansa.  Asiakaspalvelu voisi soittaa hänelle ja siinä samalla hän voi itse kertoa että netti ei toimi. Jos se riittää vika ilmoitukseen. 


Teillä on minun pelinumero koska sen jouduin antamaan kum loin nämä tunnukset.  Joten olkaa minuun yhteydessä niin annan hänen puhelin numeron ja nimen. 




Puhelin asiakaspalvelumme on arkisin auki klo 8–18. Jos hän on yhteydessä asiakaspalveluumme, niin voimme tutkia vikaa tarkemmin sekä tehdä valtuutukset asian jatkokäsittelyä varten samassa puhelussa. Valitettavasti emme pääse täältä Telia Yhteisöstä käsin kontaktoimaan asiakkaita.

Huoh kyllä minä tiedän mikä on tietosuoja käytäntö teillä...on tullut selväksi tämän kahden päivän aikana. Asiakapalveluun on oltu sekä puhelimitse (minä eilen) ja veljeni tänään chatissa, jolloin äitini oli siinä vieressä.  Veljeni kertoi chatissa että äiti on vieressä mutta henkilö ei reagoinut asiaan mitenkään eikä myöskään opastanut soittamaan.. silloin ei teiltä ratkaisu kykyä löytynyt.. huoh!!!

Lukekaa noita kirjoittamianne vastauksia ja vastaa edelliseen viestiini ettei turhaan teille sinne asiakaspalveluun soitella!


@Mimmeli123@  kirjoitti:

Huoh kyllä minä tiedän mikä on tietosuoja käytäntö teillä...on tullut selväksi tämän kahden päivän aikana. Asiakapalveluun on oltu sekä puhelimitse (minä eilen) ja veljeni tänään chatissa, jolloin äitini oli siinä vieressä.  Veljeni kertoi chatissa että äiti on vieressä mutta henkilö ei reagoinut asiaan mitenkään eikä myöskään opastanut soittamaan.. silloin ei teiltä ratkaisu kykyä löytynyt.. huoh!!!


Lukekaa noita kirjoittamianne vastauksia ja vastaa edelliseen viestiini ettei turhaan teille sinne asiakaspalveluun soitella!




Chatissa edellytämme, että asiakas on tunnistautunut omalla Telia- tai verkkopankkitunnuksellaan palveluun, sillä meidän tulee varmistua siitä, että asioimme oikean henkilön kanssa. Liittymän omistajalta tulisi saada valtuutus puhelimitse, sillä chat-kanavassa emme pyydä asiakkaalta henkilötunnusta. Asiakaspalvelijan olisi kyllä pitänyt mainita tästä yhteydenotosta puhelimitse, joten todella ikävä kuulla, jos tämä ei tullut ilmi.

Vastaa