Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
valtsu22
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Laajakaista katkeilee n. tunnin välein

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei! Minulla on pieni ongelma. Ostin toissapäivänä Telia yhteys kotiin L, nopeus kunnossa ja toimii muutenkin hyvin, mutta ongelma on se että netti katkeilee tasan tunnin välein ja lukee ei internet-yhteyttä, mutta kun käyn http://192.168.1.1/ sivustolla ja käynnistän modeemin uudelleen kaikki toimii taas normaalisti, modeemina Telia Zone Hybrid, voisiko joku auttaa?

4 vastausta
MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 500 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@valtsu22@  kirjoitti:

Hei! Minulla on pieni ongelma. Ostin toissapäivänä Telia yhteys kotiin L, nopeus kunnossa ja toimii muutenkin hyvin, mutta ongelma on se että netti katkeilee tasan tunnin välein ja lukee ei internet-yhteyttä, mutta kun käyn http://192.168.1.1/ sivustolla ja käynnistän modeemin uudelleen kaikki toimii taas normaalisti, modeemina Telia Zone Hybrid, voisiko joku auttaa?


Morjesta @valtsu22  ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Vaikuttaa erikoiselta että se tekisi sitä noinkin tasasin väliajoin. Siinä voisi kokeilla sen reitittimen resetointia sieltä reset -napin kautta. Löytyy sieltä laitteen takaa, Powerin yläpuolelta. Se palauttaa sen laitteen tehdasasetuksille. Mikäli se jatkuu vielä tuonkin jälkeen niin sitten voisi testata sitä pelkällä 4G:llä (puhelinjohto irti seinästä) ja sen jälkeen pelkällä DSL -piuhalla (sim-kortti pois laitteesta). Tekeekö se samanlaista myös näillä vaihtoehdoilla vai jääkö se esimerkiksi tuohon DSL -piuhaan pelkästään?

valtsu22
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MikaelMu@  kirjoitti:

@valtsu22@  kirjoitti:

Hei! Minulla on pieni ongelma. Ostin toissapäivänä Telia yhteys kotiin L, nopeus kunnossa ja toimii muutenkin hyvin, mutta ongelma on se että netti katkeilee tasan tunnin välein ja lukee ei internet-yhteyttä, mutta kun käyn http://192.168.1.1/ sivustolla ja käynnistän modeemin uudelleen kaikki toimii taas normaalisti, modeemina Telia Zone Hybrid, voisiko joku auttaa?


Morjesta @valtsu22  ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Vaikuttaa erikoiselta että se tekisi sitä noinkin tasasin väliajoin. Siinä voisi kokeilla sen reitittimen resetointia sieltä reset -napin kautta. Löytyy sieltä laitteen takaa, Powerin yläpuolelta. Se palauttaa sen laitteen tehdasasetuksille. Mikäli se jatkuu vielä tuonkin jälkeen niin sitten voisi testata sitä pelkällä 4G:llä (puhelinjohto irti seinästä) ja sen jälkeen pelkällä DSL -piuhalla (sim-kortti pois laitteesta). Tekeekö se samanlaista myös näillä vaihtoehdoilla vai jääkö se esimerkiksi tuohon DSL -piuhaan pelkästään?


Terve! Eilisen jälkeen pätkäsee n. 1-2 tunnin välein ja DSL:ää ei ole vielä asennettu ja resettaus ei auttanut asiaan. Powernäppäimen kohdalla on punainen valo, mutta netti toimii vaikka punainen valo on.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 500 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa


Terve! Eilisen jälkeen pätkäsee n. 1-2 tunnin välein ja DSL:ää ei ole vielä asennettu ja resettaus ei auttanut asiaan. Powernäppäimen kohdalla on punainen valo, mutta netti toimii vaikka punainen valo on.


Silloin käytät sitä 4G -yhteyttä pelkästään. Ennen, kuin tuo kiinteä puoli on asennettu niin tuo Power -valo palaa punaisena. Mobile -kohdassa siniset valot merkkaavat 4G -yhteyttä ja vihreät 3G -yhteyttä. Reitittimellä on vielä vanha softa, mistä tämä katkeilu johtuu. Uusi softa latautuu siihen laitteelle automaattisesti heti, kun se pääsee kiinni kiinteän verkon puolelle.

 

Tässä on linkki ohjeisiin miten sen 4G -lukitukseen. Löytyy kohdasta Verkkolukitus. Saman linkin takaa löytyy myös muitakin ohjeita. Mikäli et löydä tuota kohtaa sieltä reitittimen asetuksista niin suosittelen odottaamaan siihen asti, että se kiinteä yhteys on kytketty. Sillon reititin saa uusimman softan ja pääset kokeilemaan tuota 4G -lukitusta.

 

edit: muokattu vastausta koskien reitittimen softaa. 4G -lukitusta voi kokeilla sen jälkeen kun laite on päivittänyt uuden softan.

valtsu22
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MikaelMu@  kirjoitti:


Terve! Eilisen jälkeen pätkäsee n. 1-2 tunnin välein ja DSL:ää ei ole vielä asennettu ja resettaus ei auttanut asiaan. Powernäppäimen kohdalla on punainen valo, mutta netti toimii vaikka punainen valo on.


Silloin käytät sitä 4G -yhteyttä pelkästään. Ennen, kuin tuo kiinteä puoli on asennettu niin tuo Power -valo palaa punaisena. Mobile -kohdassa siniset valot merkkaavat 4G -yhteyttä ja vihreät 3G -yhteyttä. Reitittimellä on vielä vanha softa, mistä tämä katkeilu johtuu. Uusi softa latautuu siihen laitteelle automaattisesti heti, kun se pääsee kiinni kiinteän verkon puolelle.

 

Tässä on linkki ohjeisiin miten sen 4G -lukitukseen. Löytyy kohdasta Verkkolukitus. Saman linkin takaa löytyy myös muitakin ohjeita. Mikäli et löydä tuota kohtaa sieltä reitittimen asetuksista niin suosittelen odottaamaan siihen asti, että se kiinteä yhteys on kytketty. Sillon reititin saa uusimman softan ja pääset kokeilemaan tuota 4G -lukitusta.

 

edit: muokattu vastausta koskien reitittimen softaa. 4G -lukitusta voi kokeilla sen jälkeen kun laite on päivittänyt uuden softan.


Okei kiitos paljon! Pistän viestiä, jos ei lähde toimimaan, mutta uskon että toimii!